ik heb een range rover classic, met een 3,5 ltr benzine motor met carberateurs.
De auto is van 1982, en na een aantal km 2a3 stopt de wagen ermee. Brandstofleiding na de filter losschroeven en even door de carberateur heenblazen, starten en rijden maar weer. Een km of 2-3.
Inmiddels heb ik gechecked of de brandstofpomp benzine geeft wanneer hij stil valt en dit is dus het geval. Inmiddels ook al andere pomp en filter geprobeerd, maar blijft hetzelfde probleem houden.Verder carberateur doorgespoten met remreiniger, en de membramen (rubbers) nagezien, olie gevuld in carberatuers. Maar geen verbetering, wie kan mij helpen het probleem op te lossen ??
groetjes Kees
brandstof probleem range classic
Re: brandstof probleem range classic
Probeer eens een stuk te rijden met de dop van je tank 'los'. Misschien een vacuumprobleempje?
We gaan gewoon door: Raakt je bobine niet oververhit? Ik heb ook een keer een stukje plastic in de tank gehad, dat voor de aanzuig ging zitten. kwam ik achter door met een 'externe tank' een proefritje te maken.
Inmiddels de aanzuigpijp met vlotter uit de tank gehad, alle leidingen doorgeblazen. Nog maar een andere benzinepomp gemonteerd. Carberateurs schoongemaakt, spanning op benzine pomp gecontroleerd.En nu weer proefrijden, hopen dat het nu wel goed gaat.
groetjes Kees
groetjes Kees
En ja hoor, hij loopt en blijft lopen. Dus schijnbaar toch ergens een leiding gedeeltelijk verstopt gezeten.
Groetjes en bedankt voor het meedenken,
Kees
Groetjes en bedankt voor het meedenken,
Kees