Ik wil vanavond mijn krukaspoellie verwijderen.
Nu wil ik een bout doorboren, deze in het gat van de wadingplug doen) en dan met een doorslag het vliegwiel tegenhouden (dit omdat ik het speciale Land Rover gereedschap niet heb). Dit heeft al eens eerder gewerkt maar ik ben die bout kwijt.
Wie kan mij vertellen welke maat/draad het gat heeft van de wadingplug in het koppelings/vliegwielhuis van de 200TDI?
Bart
www.landrover4x4.eu
SPOED: WADINGPLUG 200TDI
Re: Welke maat is wadingplug?
Bart,
Wat je ook kan doen, tenminste dat heeft bij mij een keer goed gewerkt, is de auto in een versnelling zetten, handrem aantrekken en dan de luchtsleutel op de poulie-bout. Meestal gaat de bout dan wel los, het is een kwestie van "schrikken".
Het is overigens helemaal niet moeilijk zelf iets te fabriceren waarmee je de poulie kan tegenhouden, helemaal niet voor iemand die van plan is een bout door te boren
Succes,
Arthur
Wat je ook kan doen, tenminste dat heeft bij mij een keer goed gewerkt, is de auto in een versnelling zetten, handrem aantrekken en dan de luchtsleutel op de poulie-bout. Meestal gaat de bout dan wel los, het is een kwestie van "schrikken".
Het is overigens helemaal niet moeilijk zelf iets te fabriceren waarmee je de poulie kan tegenhouden, helemaal niet voor iemand die van plan is een bout door te boren

Succes,
Arthur
Re: Welke maat is wadingplug?
heb geen perslucht in mijn schuur.
Boutje doorboren is 1 minuut werk dan de doorslag er doorheen en met plakband vast zetten. En voila de krukas is geblokkeerd.. werkte perfect bij mijn andere auto.. maar ben het boutje kwijt.
Bart
Boutje doorboren is 1 minuut werk dan de doorslag er doorheen en met plakband vast zetten. En voila de krukas is geblokkeerd.. werkte perfect bij mijn andere auto.. maar ben het boutje kwijt.
Bart