Hallo,
Ik lees hier net iets over een conformiteitsverklaring.
Naar aanleiding hiervan 2 vragen:
1. Ik wil in mijn Defender van 1991 een 200 tdi motor bouwen, er zit nu een 2.5 NAs in.
Tussen 1991 en 1994 werd de Defender met 200 tdi gebouwd, ik zou dus, gezien de leeftijd van mijn auto, zonder probleem een conformiteitsverklaring van de importeur moeten kunnen krijgen toch?
Dit om allerlei keuringen bij de RDW te ontlopen.
2. Waar vraag je zo'n verklaring aan (adres) en welke gegevens van je auto moet je bij de aanvraag verstrekken?
Groet,
Jan
Conformiteitsverklaring 2
Re: Conformiteitsverklaring 2
Nee dat klopt niet. Het CVO vermeldt de gegevens van de specifieke auto zoals deze door de fabrikant is gebouwd. In een CVO staat dus dat het voertuig met chassisnummer XXXXXXXXXXXXXXX voldoet een typegoedkeuringsnummer YYYYYY
Aan dat typegoedkeuringsnummer zit een exacte specificatie vast, zoals motorisering, vermogen, aantal deuren, carroserievariant en dergelijke.
Je zal dus gewoon je auto moeten laten keuren indien de vermogenstoename dit vereist. Wat jij namelijk gaat doen is zorgen dat jouw auto juist niet meer aan de gegevens van het CVO gaat voldoen.
Groet van Marco!
Aan dat typegoedkeuringsnummer zit een exacte specificatie vast, zoals motorisering, vermogen, aantal deuren, carroserievariant en dergelijke.
Je zal dus gewoon je auto moeten laten keuren indien de vermogenstoename dit vereist. Wat jij namelijk gaat doen is zorgen dat jouw auto juist niet meer aan de gegevens van het CVO gaat voldoen.
Groet van Marco!