Ik had een vette zijdelingse speeling op mijn voorste aandrijfas, omdat ik geen sleutelplek heb is ie naar de garage gegaan. Oldtimer garage dus dat ging ook niet zo snel

meer dan 3 weken verder heb ik de laro weer terug.
Wat ik eerst dacht dat de lager in de versnellingsbak rot was was gelukkig niet het geval anders zou het me al zo 900 euro kosten aan arbeid als de versnellingsbak er onderuit moest. Nu bleef het beperkt tot 500 euro Zat ook olie verversen en remvloeistof vervangen en een wielkeerring vervangen in.
Dit omdat er schijnbaar het een en ander los zat aan de versnellingsbak kant.
Nu dat ik de laro terug heb, en toch wat teleurgesteld ben in de garage, als ik op mijn werk iets laat repareren krijg ik een volledig technisch rapport. Bij de garage moet je dat er bijna uitsleuren. Dat verwacht ik niet van een oldtimer garage die ook hart voor de zaak heeft, ach ja we werken niet allemaal met SLA's.
Maar waar het mij om gaat is dat er op de voorste aandrijfas nu een graad of 6 a 7 spelling op zit. Je kan de as dus een stuk draaien wat ik dacht voorheen niet zo was. De zijdelingse speeling is weg, deze speeling is dus in de draairichting van de as. De achteras is wel speelingsvrij. Sinds ik dit nu ontdek is mijn vraag of deze speeling normaal is.. of dat dit mag ... Kan me voorstellen als je in 4WD van de vooruit naar de achteruit schakelt de boel een klap kan krijgen door deze 6 graden vrijloop.
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel 2,25 n/a FFR 1977 ?El Toro?
[www.sirmartin.nl]
[sirmartin.mijnalbums.nl]
[martin3684.fotopic.net]