Electramachnetische afslagklep
Electramachnetische afslagklep
Hoe controleer ik de werking van de electromachnetische afslagklep op de Zenith carburateur. Bij eerder auto's was dat altijd door de sleutel op contact te zetten, vervolgens de draad die van de bobine komt verwijderen en dan weer aansluiten. Je hoorde dan, als het goed was, een "klik" geluid.
Net bij die van mij gekeken, maar geen "klik". Controleer ik de werking niet goed of heeft hij de geest gegeven?
Kan het niet werken de oorzaak zijn voor de slechte koude start waarvan ik sinds een paar dagen last van heb?
Ik kom deze afslagklep overigens niet tegen in mijn handboek van Haynes.
O ja ik heb een 2,25 bezine uit 1984
Groeten, Michael
Net bij die van mij gekeken, maar geen "klik". Controleer ik de werking niet goed of heeft hij de geest gegeven?
Kan het niet werken de oorzaak zijn voor de slechte koude start waarvan ik sinds een paar dagen last van heb?
Ik kom deze afslagklep overigens niet tegen in mijn handboek van Haynes.
O ja ik heb een 2,25 bezine uit 1984
Groeten, Michael
Re: Electramachnetische afslagklep
Ik bedoel natuurlijk een electromagnetische afslagklep. Wat een blunder....Sorry!
Re: Electramachnetische afslagklep
Dat ding schijnt bij oa zwitserse auto's voor te komen, hoewel de mijne dat niet heeft. Dat is ivm nadieselen. Als de motor stopt kan er ook geen meer benzine lopen. De mijne loopt soms een paar slagen door. Motor af met direct daarna gas helemaal ingetrapt heeft zelfde effect als relais.
Ik neem aan dat zo'n ding de boel afsluit als hij spanningsloos is en inschakeld met contact aan (de klik) Dus als je er direct van de accu af stroom op zet moet hij klikken. Doe wel een lampje in de plusleiding bij eerste test, als je dan een aarde contact pakt gaat het branden ipv vonken. Dat wil je namelijk niet vlak bij benzine.
Je kunt de spoel van het relais ook doormeten. Een poot op aarde en een op aansluiting. Oneindige weerstand is dood relais.
Ik zou het ding er zelf heel snel tussen uit trekken.
Fred101
Ik neem aan dat zo'n ding de boel afsluit als hij spanningsloos is en inschakeld met contact aan (de klik) Dus als je er direct van de accu af stroom op zet moet hij klikken. Doe wel een lampje in de plusleiding bij eerste test, als je dan een aarde contact pakt gaat het branden ipv vonken. Dat wil je namelijk niet vlak bij benzine.
Je kunt de spoel van het relais ook doormeten. Een poot op aarde en een op aansluiting. Oneindige weerstand is dood relais.
Ik zou het ding er zelf heel snel tussen uit trekken.
Fred101
Re: Electramachnetische afslagklep
Waarom zoub je hem er tussenuit trekken? O ja dat nadieselen doet die van mij dus ook heel af en toe.
Groeten, Michael
Groeten, Michael
Re: Electramachnetische afslagklep
Heeft niet veel nut en weer iets wat dan geen storing meer kan veroorzaken. Electra en landrovers samen zijn een recept voor problemen
Fred101
Fred101
Re: Electramachnetische afslagklep
Als ik met het contact aan de voeding eraf en er weer op zet hoor ik geen "klik". Is hij dan kapot? Hij kost overigens nieuw € 125,00 zo heb ik me laten vertellen. Mogelijk is het de oorzaak van het af te toe nadieselen waar ik last van heb.
Groeten, Michael
Groeten, Michael
Re: Electramachnetische afslagklep
Hoi Michael,
Volgens mij komt nadieselen veelal door koolaanslag, heb je je bougies de laatste tijd nog wel eens gecontroleerd?
Volgens mij komt nadieselen veelal door koolaanslag, heb je je bougies de laatste tijd nog wel eens gecontroleerd?
Re: Electramachnetische afslagklep
He Paul,
Net allemaal vervangen net als de rest van het ontstekingsgedeelte (kap, rotor, punten, kabels).
Weet jij hoe je de werking van de afslagklep controleert?
Groeten, Michael
Net allemaal vervangen net als de rest van het ontstekingsgedeelte (kap, rotor, punten, kabels).
Weet jij hoe je de werking van de afslagklep controleert?
Groeten, Michael