Vervolg probleem paraboolveren
Vervolg probleem paraboolveren
Beste prikkers,
Na mijn vakantie plaatste ik een artikel over het beroerde rijgedrag van mijn Laro 109. Bladveren waren vervangen door Rocky Mountan Parabolen ( voor 2 blads, achter 3 blads). Veercomfort was zeker vele malen beter maar rijgedrag was waardeloos. Dweilen, overhellen etc. Zeker met een geladen wagen en 2 daktenten erop.
Eergisteren heeft de garage achter een blad erbij geplaatst. (ik wist niet dat dit kon).
Dit scheelt echt een stuk! De wagen voelt veel stabieler aan en helt ook minder over. Het veercomfort vindt ik prima zo. Alleen nog even testen met een geladen wagen.
Gelukkig rijdt ik weer in een Laro ipv een 2CV5.
Groeten, Perry
Na mijn vakantie plaatste ik een artikel over het beroerde rijgedrag van mijn Laro 109. Bladveren waren vervangen door Rocky Mountan Parabolen ( voor 2 blads, achter 3 blads). Veercomfort was zeker vele malen beter maar rijgedrag was waardeloos. Dweilen, overhellen etc. Zeker met een geladen wagen en 2 daktenten erop.
Eergisteren heeft de garage achter een blad erbij geplaatst. (ik wist niet dat dit kon).
Dit scheelt echt een stuk! De wagen voelt veel stabieler aan en helt ook minder over. Het veercomfort vindt ik prima zo. Alleen nog even testen met een geladen wagen.
Gelukkig rijdt ik weer in een Laro ipv een 2CV5.
Groeten, Perry
Re: Vervolg probleem paraboolveren
heb je je schokbrekers vervangen(ga ieder geval voor gas gevulde)
Theo
Theo
Re: Vervolg probleem paraboolveren
He Eelco,
Bedankt, zoals je ziet weet ik niets van "Eenden".
Bedankt, zoals je ziet weet ik niets van "Eenden".
Re: Vervolg probleem paraboolveren
Hoi Theo,
Ja schokbrekers zijn ook vervangen. Het was een complete set met de parabolen.
Groeten, Perry
Ja schokbrekers zijn ook vervangen. Het was een complete set met de parabolen.
Groeten, Perry
Re: Vervolg probleem paraboolveren
Heb je wat aan je dempers gedaan ?Ik heb indertijd mijn 2a ook van parabooltjes voorzien met een beetje hetzelfde gedrag. Heb wat stuggere dempers gemonteerd en toen was het echt super...
De 2 die ik nu rij veert verdraaid goed met zijn orginele veren dus laat ik nog maar ff zo... Eerst voor een nieuw chassis sparen.
Veel plezier
Erwin
De 2 die ik nu rij veert verdraaid goed met zijn orginele veren dus laat ik nog maar ff zo... Eerst voor een nieuw chassis sparen.
Veel plezier
Erwin
Re: Vervolg probleem paraboolveren
he buurman,
een laro 109 en een 2cv is toch wel een leuke combi voor op straat toch
otto
een laro 109 en een 2cv is toch wel een leuke combi voor op straat toch
otto
Re: Vervolg probleem paraboolveren
Ja wel een beetje groot voor een 2cv he?
Wanneer gaat die V8 van jou de weg op?
Wanneer gaat die V8 van jou de weg op?
Re: Vervolg probleem paraboolveren
Nee ik heb aan de dempers niets gedaan. Deze werden bij de parbooltjes als set geleverd maar met dat extra blad ben ik erg blij. Vandaag een stuk gereden en voelde echt super.
Groeten,
Perry
Groeten,
Perry
Re: Vervolg probleem paraboolveren
Het klinkt alsof de verkoper van deze Rocky Mountain veren niet goed heeft opgelet of niet goed heeft geadviseerd, en dat is jammer.
Rocky Mountain levert standaard een 3 blads veersysteem voor alle 109" wagens, echter in het geval van stationcars die flink beladen worden kán dit te week blijken te zijn naar de zin van de klant. Hiervoor is er een extra setje te verkrijgen om van de 3 blads systeem een 4 blads systeem te maken. Het mooie hiervan is dan dus dat je nooit een verkeerd veersysteem aanschaft omdat het altijd later aan de behoefte is aan te passen.
Voorwaarde is wel dat je als verkoper van te voren goed aan de klant vraagt wat hij met de wagen doet en hoeveel gewicht hij normaal meeneemt en ik denk dat dat hier niet gebeurd is.
Als geruststelling: ook na het deinen en overhellen op het 3 blads systeem hoef je niet bang te wezen dat de veren hierdoor beschadigd zijn; ze kunnen het makkelijk hebben.
Rocky Mountain levert standaard een 3 blads veersysteem voor alle 109" wagens, echter in het geval van stationcars die flink beladen worden kán dit te week blijken te zijn naar de zin van de klant. Hiervoor is er een extra setje te verkrijgen om van de 3 blads systeem een 4 blads systeem te maken. Het mooie hiervan is dan dus dat je nooit een verkeerd veersysteem aanschaft omdat het altijd later aan de behoefte is aan te passen.
Voorwaarde is wel dat je als verkoper van te voren goed aan de klant vraagt wat hij met de wagen doet en hoeveel gewicht hij normaal meeneemt en ik denk dat dat hier niet gebeurd is.
Als geruststelling: ook na het deinen en overhellen op het 3 blads systeem hoef je niet bang te wezen dat de veren hierdoor beschadigd zijn; ze kunnen het makkelijk hebben.
Re: Vervolg probleem paraboolveren
Sorry, beetje onbeleeft: afzender vergeten
alsnog:
Groeten;
Rene Gans
alsnog:
Groeten;
Rene Gans