Klotsen/kloppend geluid?
Klotsen/kloppend geluid?
Hallo,
Onze Laro heeft eventjes stilgestaan (2 weken) en nu ik er mee rijd hoor ik een klotsend of kloppend geluid als ik door het dorp rijd, op de snelweg hoor ik het niet meer, maar als ik weer op een stenen weggetje of iets rijd is het geluid weer weg, ik kan het niet precies een naam geven het geluid doet je soms denken aan water wat heen en weer klotst en het ander moment een onderdeel wat op en neer "klopt" Het geluid is vanuit de bestuurdersstoel achterin te horen.
De auto heeft die 2 weken gewoon buiten gestaan en ik heb de laatste tijd nergens aan gesleuteld of gedaan, heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Lara C.
[groups.msn.com]
Onze Laro heeft eventjes stilgestaan (2 weken) en nu ik er mee rijd hoor ik een klotsend of kloppend geluid als ik door het dorp rijd, op de snelweg hoor ik het niet meer, maar als ik weer op een stenen weggetje of iets rijd is het geluid weer weg, ik kan het niet precies een naam geven het geluid doet je soms denken aan water wat heen en weer klotst en het ander moment een onderdeel wat op en neer "klopt" Het geluid is vanuit de bestuurdersstoel achterin te horen.
De auto heeft die 2 weken gewoon buiten gestaan en ik heb de laatste tijd nergens aan gesleuteld of gedaan, heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Lara C.
[groups.msn.com]
Re: Klotsen/kloppend geluid?
Je brandstoftanks onder de stoelen misschien??
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Waar zitten die exact dan en waarom heb ik het geluid nog nooit eerder gehoord, het klinkt best redelijk hard.
Lara C.
[groups.msn.com]
Lara C.
[groups.msn.com]
Die hebben mijn familie er met pasen dacht ik wel uitgejaagd, met al die eieren die er gegeten zijn
Lara C.
[groups.msn.com]
Lara C.
[groups.msn.com]
Als jullie Laro gebaseerd is op een ex-leger zitten er 2 brandstoftanks onder de zitting van de bestuurder en de bijrijder, als het een civile uitvoering is zit er 1 grote brandstoftank aan de achterzijde tussen de chassisbalken.
Hij is van oktober 2001 dus......... kweenie !
Lara C.
[groups.msn.com]
Lara C.
[groups.msn.com]
Waar zit jou tankdop??
Rechtsachter zie de foto die rechtsvoor voor de kijker links is genomen.
Lara C.
[groups.msn.com]
Lara C.
[groups.msn.com]
Inderdaad rechts achter, dan is het een civiele uitvoering en heeft de tank achter tussen de chassisbalken.
De tank is gebouwd in een dikke U-vorm waarbij de kuil in de U om de achterste outrigger heen past.
D.w.z. dat de tank 2 bovenkanten heeft, als er meer als 25 liter uit de tank is weggereden kan de brandstof heftig gaan klotsen in de beiden bovenstukken (er zitten geen klotsschotten in een Larotank).
De tank is gebouwd in een dikke U-vorm waarbij de kuil in de U om de achterste outrigger heen past.
D.w.z. dat de tank 2 bovenkanten heeft, als er meer als 25 liter uit de tank is weggereden kan de brandstof heftig gaan klotsen in de beiden bovenstukken (er zitten geen klotsschotten in een Larotank).
Ik snap alleen niet waarom ik dit pas sinds dit weekend hoor terwijl ik er toch al weer meer dan eenjaar mee rond rijd, hij heeft meer als 2 weken stilgestaan en daarvoor maxiamaal 2 dagen kan het ergens mee te maken hebben?
Lara C.
[groups.msn.com]
Lara C.
[groups.msn.com]
Buiten de brandstoftank en eventueel water dat in de achtercabine of achterbak kan blijven staan (wat ik niet geloof want een Laro is zo lek als een mandje) kan ik niets anders verzinnen waar iets kan klotsen.
Ja, misschien nog wel iets: kan het zijn dat er met terreinrijden water of modder in je chassisbalken terecht is gekomen??
Als de uitloopgaten van je chassisbalken dichtgeslibt zitten en er komt water in te staan gaat het ook klotsen, misschien ver gezocht, maar toch.
Ja, misschien nog wel iets: kan het zijn dat er met terreinrijden water of modder in je chassisbalken terecht is gekomen??
Als de uitloopgaten van je chassisbalken dichtgeslibt zitten en er komt water in te staan gaat het ook klotsen, misschien ver gezocht, maar toch.
Nou bedankt, ik zal woensdag er eens onderkruipen
Dank je wel
Lara C.
[groups.msn.com]
Dank je wel
Lara C.
[groups.msn.com]
`t was maar een idee?!
Het kan natuurlijk ook een verloren thermoskan met lekkere koffie zijn die nog ergens achterin ligt te klotsen.....

Dan zal die nu ongeveer wel koud zijn.
Het geluid is weg. bedankt allemaal, ik denk dat het toch klopgeesten waren want het geluid is uit z'n eigen weggegaan!!
Lara C.
[groups.msn.com]
Lara C.
[groups.msn.com]