toch weer even een remvraag....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frans Mien Mesjien

toch weer even een remvraag....

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Nu ben ik zover dat alles dicht en ontlucht is, het pedaal is hard (ongeveer 2 cm trappen). Het is een single-line remsysteem zonder bekrachtiger. Maar nu komt het: de remschoenen komen niet echt los van de trommels ze blijven slepen. Als ik de schoenen helemaal terugstel naar minimum merk ik weinig of geen verschil.
Stel ik ze stakker af dan merk ik het wel. Zou het zomaar kunnen dat het pedaal te hard is en zodoende druk houdt op het systeem?
Als ik weer ga modderen met de stelmoeren op de as van de hoofdremcilinder dan moet ik het pedaal behoorlijk ver, tot 4 cm van de vloer, intrappen en is pas bij de tweede keer bovenin echt hard.
De proefrit komt er aan en dan wil ik behalve rijden ook kunnen remmen, lijkt me wel handig.
Misschien is er zondag iemand op de DLRS met een zelfde soort remsysteem in zijn of haar Land Rover waar ik even naar mag kijken?

Gr. Frans H.
Cees Spithoven

Re: toch weer even een remvraag....

Bericht door Cees Spithoven »

de vrije slag op de hoofdrem cilinder moet ongeveer 1.5 mm zijn verander dit niet want daar krijg je alleen maar problemen mee.
te ruim geeft te diep intrappen
geen speling geeft vastlopende remmen onderweg.

als de zaak goed ontlucht is, de schoenen slepend afstellen en een stuk gaan rijden en opnieuw slepend afstellen(dit eventueel een paar keer herhalen)

het probleem met het enkel remsysteem is dat je vrij weinig olie kan verplaatsen en daar door het pedaal erg diep in moet trappen als de zaak niet goed op elkaar ingesleten is.

sucses

Cees Spithoven
Henk de Witte

Bericht door Henk de Witte »

Kan zijn dat het systeem de druk niet kwijt kan doordat de hoofdremcylinder gesloten blijft. Ik heb dit een keer gehad doordat ik de dikke shim tussen hoofdremcylinder en pedaalhuis vergeten was terug te plaatsen. Kijk of de zuigerstang van de hoofdremcylinder helemaal vrij ligt als je het pedaal los hebt.

Groet,

Henk de Witte
fred101

Bericht door fred101 »

idd, als het pedaal niet genoeg speling heeft kan het zijn dat hij dicht blijft en er dus druk op het systeem blijft. Ik heb zo'n systeem op mijn S2a 88 maar ik ben er vandaag al en met de 101 en die heeft weer een heel ander systeem. (nog al aangepast tov orgineel)

Fred101
Plaats reactie