fuseehuizen olie of vet?
fuseehuizen olie of vet?
zeg wie weet wat ik het beste in de fusee's van mijn defender kan doen
bakolie of lagervet??
bakolie of lagervet??
Re: fuseehuizen olie of vet?
Daar zijn speciale tubes voor officieel landrover prijs licht rond de €15,- wielen helemaal uitdraaien vervolgens puntje d'r af(van de tube) en spuiten maar dikker minder lekage makkelijk aan te brengen en meestal bij ieder laro verkooppunt te krijgen.
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Re: fuseehuizen olie of vet?
Er is veel te zeggen voor dit vet, echter Rob (van Budget Parts) spreekt toch zijn voorkeur uit voor olie.
Re: fuseehuizen olie of vet?
En gisteren tijdens de marshal training is dit ook besproken en hier werd gezegd dat het af hing van de fusee keering, voor olie en vet heb je verschillende keeringen nodig dus het beste kan je er indoen wat er in zat. En als je er nieuwe keeringen in gaat zetten zal ik voor vet gaan, minder kans op lekkage.
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Re: fuseehuizen olie of vet?
Mijn standpunt is: Doe er in wat er in hoort.
Ik had rechts een lekkende fusee-bol-keerring, hoorde her-en der dat je er ook vet ik kon doen, was je ook van't probleem af. De jongere Defenders (ik heb een 110) schijnen fabriek-af ook al vet te hebben. Ik de mijne hoort olie, en dat lijkt me niet voor niets, geeft toch een andere smering.
Nu lekt de linkerbol...(gaat ÃÂe weer)
Ik had rechts een lekkende fusee-bol-keerring, hoorde her-en der dat je er ook vet ik kon doen, was je ook van't probleem af. De jongere Defenders (ik heb een 110) schijnen fabriek-af ook al vet te hebben. Ik de mijne hoort olie, en dat lijkt me niet voor niets, geeft toch een andere smering.
Nu lekt de linkerbol...(gaat ÃÂe weer)
Re: fuseehuizen olie of vet?
Mainquestion: WAARVOOR ZIT ER EIGENLIJK OLIE IN???
Die zit er in voor de smering van de kruiskoppelingen van de steekas. Deze kruiskoppelingen zijn dezelfde als van de cardanassen met dit verschil dat ze (standaard) geen rubberen afdichtingen rond de naaldlagers hebben (om het vet op plaats te houden) omdat ze door de bakolie gesmeerd worden. Wanneer er geen olie meer in de fussees zit loop je het risico dat deze kruiskoppelingen drooglopen en hierdoor snel stuk gaan/verslijten. Het vet waar disco het over heeft is bedoeld voor de afdichting van de grote fusseekeerringen. Maar wanneer deze écht kappot is zal het spoedig weer beginnen te lekken. (maar blijft derhalve de eerste (goedkoopste) optie. vergeet niet het fussee weer te vullen met bakolie!). Wanneer het weer begint te lekken dient dient de keerring vervangen te worden en deze wordt ook weer gemonteerd met het speciale (dikke) vet (en weer opvullen met bakolie). In sommige gevallen zijn de kruiskoppelingen vervangen voor het type met rubberen afdichtingen waardoor het vet op zijn plaats blijft. Hierdoor zou het fussee niet opgevult hoeven worden met bakolie en dat maakt de fusseekeerring meer een veredelde stofkap... Enkel zouden de kruiskoppelingen om de tijd opniew doorgesmeerd moeten worden (net als een cardanas) en dat is dan een hele klus om daar bij te komen. In de praktijk gebeurd dit dus niet meer. Dit schijnt toch best lang goed te gaan...
Nu eerst maar
1. fussee aftappen
2. de keerring losschoeven
3. keerring en fusseebol (zand&stof) vrij maken
4. Lip van de keerring met speciale LR vet insmeren
5. keerring weer monteren.
6. fussee vullen met bakolie.
7. hopen & bidden dat het niet meer gaat lekken haha
Cheers,
Ryan
Die zit er in voor de smering van de kruiskoppelingen van de steekas. Deze kruiskoppelingen zijn dezelfde als van de cardanassen met dit verschil dat ze (standaard) geen rubberen afdichtingen rond de naaldlagers hebben (om het vet op plaats te houden) omdat ze door de bakolie gesmeerd worden. Wanneer er geen olie meer in de fussees zit loop je het risico dat deze kruiskoppelingen drooglopen en hierdoor snel stuk gaan/verslijten. Het vet waar disco het over heeft is bedoeld voor de afdichting van de grote fusseekeerringen. Maar wanneer deze écht kappot is zal het spoedig weer beginnen te lekken. (maar blijft derhalve de eerste (goedkoopste) optie. vergeet niet het fussee weer te vullen met bakolie!). Wanneer het weer begint te lekken dient dient de keerring vervangen te worden en deze wordt ook weer gemonteerd met het speciale (dikke) vet (en weer opvullen met bakolie). In sommige gevallen zijn de kruiskoppelingen vervangen voor het type met rubberen afdichtingen waardoor het vet op zijn plaats blijft. Hierdoor zou het fussee niet opgevult hoeven worden met bakolie en dat maakt de fusseekeerring meer een veredelde stofkap... Enkel zouden de kruiskoppelingen om de tijd opniew doorgesmeerd moeten worden (net als een cardanas) en dat is dan een hele klus om daar bij te komen. In de praktijk gebeurd dit dus niet meer. Dit schijnt toch best lang goed te gaan...
Nu eerst maar
1. fussee aftappen
2. de keerring losschoeven
3. keerring en fusseebol (zand&stof) vrij maken
4. Lip van de keerring met speciale LR vet insmeren
5. keerring weer monteren.
6. fussee vullen met bakolie.
7. hopen & bidden dat het niet meer gaat lekken haha
Cheers,
Ryan
Re: fuseehuizen olie of vet?
Fusee ligt hier klaar ben benieuwd of ze dicht zijn als de olie erin gaat :+
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: fuseehuizen olie of vet?
Om wat verwarring te voorkomen:
Ryan schrijft over kruiskoppelingen, maar de vraagsteller (Erick) heeft een Defender, en die hebben (zoals alle permanent 4wd Land Rovers) Homokineten (CV-joints).
Ter info: De LR vetpatronen bevatten 370 gram vet, dus de CV-joints of kruiskoppelingen (series) komen voor bijna de helft in het vet te draaien.
Dennis B.
(met vet in de 101 fc fusees).
Ryan schrijft over kruiskoppelingen, maar de vraagsteller (Erick) heeft een Defender, en die hebben (zoals alle permanent 4wd Land Rovers) Homokineten (CV-joints).
Ter info: De LR vetpatronen bevatten 370 gram vet, dus de CV-joints of kruiskoppelingen (series) komen voor bijna de helft in het vet te draaien.
Dennis B.
(met vet in de 101 fc fusees).
Re: fuseehuizen olie of vet?
Nou ik moet nog beginnen aan de lekkende fusee............... haha.... Eerst maar eens achter een keerring aan als ik nog wat geld overhou deze maand.
Martin
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
Je kunt het beste overschakelen op vet STC3435(ook alleen maar dit vet) omdat dat ten eerste het goedkoopste(10,25 ex btw per fusee) is want dit is een eenmalige behandeling alleen wel bij een beurt controleren of er nog genoeg in zit, het smeert beter(Land Rover is bij de nieuwere modellen niet voor niks overgeschakeld op dit vet), minder kans op lekkage van de fuseebol keerring.
Bij sommige Series gaat het sturen zelfs soepeler.
Frank
Bij sommige Series gaat het sturen zelfs soepeler.
Frank
Re: fuseehuizen olie of vet?
Dus dat vet kan je ook in een fuseehuis van een Series kwijt? Vindt het wel vreemd omdat olie wel anders smeert dan vet. Of wordt het vloeibaarder als het warmer wordt?
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
Dit vet is speciaal voor de fusee ontwikkeld en ik ga er van uit(tenminste dat hoop ik dan toch!!!) dat ze daar in Solihull weten waar ze mee bezig zijn.
Voor een Series vehicle is het zeker een goede oplossing want als de grote fuseekeerring al een beetje lekt als er olie in zit dan kun je de lekkage meestal weer stoppen door het vet er in te doen omdat het wat dikker is dan olie.
We hebben er alleen maar goede ervaringen mee op alle types.
greetz Frank
Daams 4x4 service Holland
Voor een Series vehicle is het zeker een goede oplossing want als de grote fuseekeerring al een beetje lekt als er olie in zit dan kun je de lekkage meestal weer stoppen door het vet er in te doen omdat het wat dikker is dan olie.
We hebben er alleen maar goede ervaringen mee op alle types.
greetz Frank
Daams 4x4 service Holland
Re: fuseehuizen olie of vet?
Ah mooi zo...... dan ga ik denk ik dat vet eens proberen omdat mijn fuseehuis ook lekt... en wel aan de binnenzijde zo mijn remtrommel in. Er was 130 ml uit toen ik de lightweight kocht dat heb ik bijgevult en nu loopt de olie zo mijn rem in.
Zal ik eens gaan zoeken waar ze het verkopen. In de toekomst wil ik toch ook de keerring vervangen.
Bedankt voor de info,
Martin
Zal ik eens gaan zoeken waar ze het verkopen. In de toekomst wil ik toch ook de keerring vervangen.
Bedankt voor de info,
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
Paddock: 9.30 euro incl BTW.............
Re: fuseehuizen olie of vet?
Ja en een hoop verzendkosten waarschijnlijk. Ik zoek het wle in nederland.
Martin
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
Hoge verzendkosten ? die heb je er zo uit.
Schrik me elke keer weer rot wat ze hier voor onderdelen durven te vragen.
Dus ik bestel liever gezamelijk bij paddock scheeld erg veel pleuro's
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Schrik me elke keer weer rot wat ze hier voor onderdelen durven te vragen.
Dus ik bestel liever gezamelijk bij paddock scheeld erg veel pleuro's
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: fuseehuizen olie of vet?
Je kan deze week nog mee bestellen, kosten? 3 euro?
De 4e gezamenlijke bestelling is er gedeeltelijk uit en wordt deze week afgesloten....
De 4e gezamenlijke bestelling is er gedeeltelijk uit en wordt deze week afgesloten....
Re: fuseehuizen olie of vet?
Werkt dit ook bij een Stage1? Mijn rechter fusee lekt een beetje, hoewel het mij compleet onduidelijk is hoeveel. Soms lekt ie wel, maar als ik hem probeer bij te vullen blijkt ie gewoon vol te zitten. De volgende keer lekt ie ook, maar moet er toch 100ml olie in...
Re: fuseehuizen olie of vet?
Hoi
het is in principe een lapmiddel natuurlijk maar omdat het officieel is van land rover is het eigenlijk geen lapmiddel. Een keerring mag eigenlijk niet lekken(hoor mij nou!! bij land Rover?) maar je kunt het ook bij jou auto gebruiken. Het kan in ieder geval geen kwaad.
Frank
het is in principe een lapmiddel natuurlijk maar omdat het officieel is van land rover is het eigenlijk geen lapmiddel. Een keerring mag eigenlijk niet lekken(hoor mij nou!! bij land Rover?) maar je kunt het ook bij jou auto gebruiken. Het kan in ieder geval geen kwaad.
Frank
Re: fuseehuizen olie of vet?
ten eerste , een Landrover lekt niet maar markeert zijn territorium
ten tweede, een keerring hoort heel te zijn
ten derde, dit vet kan in alle fusees zelfs serie 1
Johan
ten tweede, een keerring hoort heel te zijn
ten derde, dit vet kan in alle fusees zelfs serie 1
Johan
Re: fuseehuizen olie of vet?
Hoe gaat datr bestellen in zijn werk? Ik zit wel met het probleem dat ik geen tijd heb op het moment om even bij iemand langs te wippen om het vet op te halen. Trouwens dan worden de kosten weer veel hoger en kan ik het net zo goed wat duurder in nederland kopen.
Andere optie is gewoon de keering vervangen en er weer olie in, zoals het bedoeld is.
Groet,
Martin
Andere optie is gewoon de keering vervangen en er weer olie in, zoals het bedoeld is.
Groet,
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
En check deze link even:
[www.landroverclub.net]
Martin
[www.landroverclub.net]
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
En hier er nog 2
[www.britishpacific.com]
[www.sf.hiof.no]
Martin
[www.britishpacific.com]
[www.sf.hiof.no]
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
Vergelijk eerst maar eens wat prijzen in nederland en pak dan ff de website van paddocks erbij. Dan zie je al snel je winst. Heeft mij inmiddels al een paar honderd euro gescheeld.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: fuseehuizen olie of vet?
Die van mij lekt.....
Is ook niet te vergelijken met een hond, die zijn platter als ik ze in mijn spiegel zie.
Martin
Is ook niet te vergelijken met een hond, die zijn platter als ik ze in mijn spiegel zie.
Martin
Re: fuseehuizen olie of vet?
vet slingert weg naar de buitenkant ,olie lijkt me beter.....
grusse aus tirol
grusse aus tirol