Type radiator ????
Type radiator ????
Hoi allemaal,
Ook ik ben toe aan een nieuwe radiator, de oude is helemaal aan het verkruimelen en koelt niet meer goed.
Nu vervang ik maar gelijk ook de thermostaat.
Mijn vraag is eigenlijk: Wat kan ik eigenlijk beter erop zetten. Een "gewone"'of maar gelijk een Heavy Duty. Koelt deze laatste niet teveel tijdens de wintermaanden?
Mijn blokje is een 2.25 benz op LPG.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Ook ik ben toe aan een nieuwe radiator, de oude is helemaal aan het verkruimelen en koelt niet meer goed.
Nu vervang ik maar gelijk ook de thermostaat.
Mijn vraag is eigenlijk: Wat kan ik eigenlijk beter erop zetten. Een "gewone"'of maar gelijk een Heavy Duty. Koelt deze laatste niet teveel tijdens de wintermaanden?
Mijn blokje is een 2.25 benz op LPG.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Re: Type radiator ????
Arie,
Een heavy duty radiator zal niet teveel kunnen koelen, immers de thermostaat regelt de temperatuur.
In de winter zal de thermostaat minder openen waardoor er minder koelwater door de radiator wordt geleid, en de temperatuur op de bedrijfstemperatuur gehouden wordt.
Een heavy duty radiator heeft een grotere koelcapaciteit, wat in de zomer, en tijdens terreinritten zeker voordelen zal hebben.
Dennis B.
Een heavy duty radiator zal niet teveel kunnen koelen, immers de thermostaat regelt de temperatuur.
In de winter zal de thermostaat minder openen waardoor er minder koelwater door de radiator wordt geleid, en de temperatuur op de bedrijfstemperatuur gehouden wordt.
Een heavy duty radiator heeft een grotere koelcapaciteit, wat in de zomer, en tijdens terreinritten zeker voordelen zal hebben.
Dennis B.
Even aanvullen voor van de winters heb je speciale radiatormufs(voor aan de voorkant gril houd de rijwind uit je radiator motor sneller op temperatuur en sneller kachel op temperatuur).
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Hallo Theo,
Ja ik heb ook zo 'n muff ding.
Alleen afgelopen winter eropgezet en toen vloog de temp. op de rijksweg tot het
rodevlak toe.
Ook in de open-stand zat de wijzer tegen het rode na zo'n 20 km.
Achteraf gezien was dus toen ook al m'n radiator niet goed meer.Ik heb gisteren alle slangen ed. en de hitte-klep eraf gehaald maar ik kan nergens een thermostaat vinden.Dus daaraan kan het zowieso niet leggen.
Grtz,
Arie SIII 88 enz
Ja ik heb ook zo 'n muff ding.
Alleen afgelopen winter eropgezet en toen vloog de temp. op de rijksweg tot het
rodevlak toe.
Ook in de open-stand zat de wijzer tegen het rode na zo'n 20 km.
Achteraf gezien was dus toen ook al m'n radiator niet goed meer.Ik heb gisteren alle slangen ed. en de hitte-klep eraf gehaald maar ik kan nergens een thermostaat vinden.Dus daaraan kan het zowieso niet leggen.
Grtz,
Arie SIII 88 enz
De thermostaat zit in het huis waar de bovenste radiatorslang op zit, draai de drie boutjes los, en je staat oog in oog met de thermostaat.
Dennis B.
Dennis B.
Ja, dacht ik ook, Zit dus niks anders in dan koelvloeistof.
Zodoende denk ik dus dat m'n radiator kapot is.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Zodoende denk ik dus dat m'n radiator kapot is.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Maar niet getreurd,
Heb net alles besteld bij Papapapapapadocks dus eind deze week weer heerlijk sleutelen.
Gelijk maar een HDtor besteld en toch maar een thermostaat erbij.Ohja, en weer eens een wading kit voor m'n assen.(Was al 2 x niet op voorraad daar!!).
CU,
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Heb net alles besteld bij Papapapapapadocks dus eind deze week weer heerlijk sleutelen.
Gelijk maar een HDtor besteld en toch maar een thermostaat erbij.Ohja, en weer eens een wading kit voor m'n assen.(Was al 2 x niet op voorraad daar!!).
CU,
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.