controle licht aansluiting

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eelco

controle licht aansluiting

Bericht door Eelco »

hoi

wie kan mij vertellen waarvoor de aansluiting dient voor een "controle lamp" in het dashboard van een series 3 109 stawag

alvast bedankt
Eelco "maxi 109"
Gert

Re: controle licht aansluiting

Bericht door Gert »

Bedoel je nu iets anders dan de controle lamp voor het remsysteem ?
If not; als het lampje brand is er iets wat je na moet kijken aan het remsysteem. Als je hem indrukt gaat het lampje branden, en weet je of het lampje het doet in geval van problemen. Als het lampje niet brand bij het indrukken is je lampje stuk, en weet je dus niet direct of er iets is met je remsysteem. Vaak is het het vacuum wat niet goed (genoeg) is.
Frank B

Bericht door Frank B »

Negen van de tien keer brandt het lampje ook als er niks mis is met je remmen. Bij mijn weten controleert dat ding of er voldoende vacuum is voor de bekrachtiging. Aangezien dat uit de onderdruk komt van de motor gaat het lampje vaak uit als je gas geeft, oftewel wat meer toeren maakt en dus meer onderdruk levert.

Frank B
<a href="[www.sowatch.nl];

<a href="[www.sowatch.nl] src="[www.sowatch.nl];
Gert

Bericht door Gert »

Ik wilde het proberen, maar ik moet toch weer even kwijt dat zo'n vacuumpomp écht een wereld van verschil. Ik rekende dat rode lampje ondertussen ook al tot een deel van de interieurverlichting, maar na de vacuumpomp is hij nooit meer aan gegaan. Eerst dacht ik dat de vacuumsensor stuk was.
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Bedoel je met "aansluiting" wellicht die rode en zwarte contra-stekkers? Daar staat spanning op waarmee je bijvoorbeeld een werklamp aan kunt sluiten. Het is maar een gok, maar als je die "aansluiting" letterlijk bedoelt, zie ik niet zo snel iets anders waar je het over zou kunnen hebben...

Hermen
fred101

Bericht door fred101 »

Die wordt in de boeken idd zo genoemd.

fred101
Plaats reactie