Wielmoeren reservewiel?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marco Laffra

Wielmoeren reservewiel?

Bericht door Marco Laffra »

Hallo allen,

nou schijnt het dat je de wielmoeren van de alu velgen op een Disco2 NOOIT mag verwisselen met die van je reservewiel? Heb ik waarschijnlijk wel gedaan toen ik in een spaanse garage wat wielen heb laten wisselen.

Ik zie geen verschil tussen de moeren. Weet iemand waar je dat kan zien? Dan kan ik ze weer terugwisselen voordat ik onderweg ingehaald ga worden door mijn achterwiel.

Marco
john straatman

Re: Wielmoeren reservewiel?

Bericht door john straatman »

Marco,

Als ik mij niet vergis zit het verschil in het vlak waarmee de moer aandraait op het wiel. Ik meen dat moeren voor alu velgen een konisch raakvlak hebben, en moeren voor stalen velgen een vlak raakvlak (Kan dat nog vlak heten als het konisch is?)

Is jouw reservewiel van staal?

Je zou eens van ieder wiel een moer los kunnen draaien, incl. het reservewiel, en die vlakken bestuderen.

Als je van de buitenkant geen verschil kan waarnemen, dan zou het ook kunnen zijn dat je reservewiel ook alu is, en dus de zelfde moeren heeft als de andere wielen.

Succes,

John
arthur verhalle

Re: Wielmoeren reservewiel?

Bericht door arthur verhalle »

Als je reservewiel precies hetzelfde is als je andere wielen, en ik dacht dat dat bij een disco 2 ook zo is, dan is het verhaal over de moeren gewoon gel*l !!!

Wat je niet moet doen is het verwisselen van wielmoeren voor stalen velgen met die voor alu velgen, maar dat heb je onmiddellijk in de gaten !

Arthur
Plaats reactie