Brandstof probleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard

Brandstof probleem

Bericht door Richard »

Dag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 88 serie III. Nu heb ik het volgende probleem, als ik hem een dag niet start moet ik eerst het brandstof systeem ontluchten daar hij anders niet start. Ik heb e.e.a. al op lekkage gecontroleerd. (leidingen).

Wie heeft een vermoeden waar dit aan kan liggen?

Richard
Gert

Re: Brandstof probleem

Bericht door Gert »

Je zegt dat je je leidingen hebt gecontroleerd, dus ik neem aan dat dat uigesloten is.
Controleer even of de ontluchtingsnippels wel goed dicht zitten, via die weg zou hij ook lucht kunnen trekken. Er zal tóch ergens een lekje zitten, dus volgens mij moet je een paar boutjes controleren :-)
In het drukgedeelte zal je het wel snel ontdekken, maar in het gedeelte voor de pomp herken je lekkages niet zo snel.
Groeten,

Gert
wilberth

Bericht door wilberth »

overigens, dat er geen diesel uit komt wil nog niet zeggen dat er geen lucht in kan. Heb zelf zoiets ook gehad via het membraan van de opvoerpomp (gelukkig naar buiten toe en niet naar het carter, maar duurde een eeuwigheid voor ik het had gevonden), zou dus een verdachte kunnen zijn als je zeker weet dat je leidingen dicht zijn.

Maar ik zou eerst alle verbindingen en nippels nog eens controleren.

Succes, Wilberth
dit zijn de moelijkste, die kleine gaatjes vinden...
Mischa Kramer

Bericht door Mischa Kramer »

Als je wilt zien of je systeem (via andere delen dan de slangen) lucht zuigt kun je (tijdelijk) doorzichtige slangen monteren. Dat heb ik in het verleden bij een Frt. Mndeo gedaan. Als de motor loopt een je geeft gas, kun je zien of er luchtbelletjes in de leiding komen. Deze tip kreeg ik overigens van een dieselmoteur.

Groet,

Mischa Kramer
Plaats reactie