Kennismaking prikker-met-pech
Geplaatst: ma 14 aug 2006, 01:43
In de categorie, het is vakantie, mijn stukje.
Afgelopen week was ik met een vriend naar de Franse Alpen om een poging te doen de Alp d'Huez te beklimmen. Later in de week zijn we nog 2 nachten naar Torino/Turijn geweest om dat eens te bekijken. Prachtige week, geen spatje regen en heerlijk tot rust gekomen.
Op de terugweg zouden we de VW caddy van die vriend zijn vader even volgooien in Luxemburg, maar gezien de ongeveer 20 wachtende auto's voor ons leek ons dat niet de moeite waard. Doorrijden over de E25 was de enige optie, maar al snel begon het diesellampje te branden. Er zal toch wel een benzinepomp aankomen, zou je denken... en maar wachten en maar wachten... Na een kilometer of 50 én een dikke file op de kaart gegeken, en het zou nog tot Luik duren voor er weer een tankstation zou komen.
De laatste kilometers hebben we zelfs met 80-in-z'n-5 gereden om het maar te halen. Eenmaal aangekomen bij de pomp ging er 63 liter in, dus met nog 2 liter over had hij makkelijk kunnen sputteren.
Affijn, voor 70 euro volgegooid en toen viel mijn oog op een defender 110 TD5 die een pomp verder stond.
De bestuurder lag onder de auto, dus ik heb maar even gevraagd of ik wat kon betekenen. Het bleek dat de aandrijfas gedurende hun rit vanuit zuid Frankrijk al aan het fluiten was. Vlak voor de benzinepomp is het kruisje uit de cardankoppeling geknalt, dus de aandrijfas werd verwijderd.
Zoals bij mij ook wel eens voorkomt wil het laatste boutje nooit los, dus hij had WD40 gekocht en wilde het net weer proberen.
Een Bahco heeft niet de beste passing, dus gelukkig had ik nog een sleutel 14 in de auto liggen.
De as kwam er onder uit, en hij zou het verder proberen.
Dit was mijn kennismaking met Wouter Baaijens uit Boxtel en zijn vriendin/vrouw. Hij wist me te vertellen dat hij hier ook af en toe komt.
Als je dit leest Wouter, is het nog gelukt om thuis te komen die avond ?
Hij vertelde ook nog dat er een draadje dat náást de remleiding liep doormidden is gegaan tijdens het sleutelen, weet iemand welk draadje dat was ?
Ook al was de bijdrage klein, het gaf de 1300 kilometer lange tocht op één dag wel een goed gevoel mee.
Groeten,
Gert
Die weer verder gaat met de Ambu
Afgelopen week was ik met een vriend naar de Franse Alpen om een poging te doen de Alp d'Huez te beklimmen. Later in de week zijn we nog 2 nachten naar Torino/Turijn geweest om dat eens te bekijken. Prachtige week, geen spatje regen en heerlijk tot rust gekomen.
Op de terugweg zouden we de VW caddy van die vriend zijn vader even volgooien in Luxemburg, maar gezien de ongeveer 20 wachtende auto's voor ons leek ons dat niet de moeite waard. Doorrijden over de E25 was de enige optie, maar al snel begon het diesellampje te branden. Er zal toch wel een benzinepomp aankomen, zou je denken... en maar wachten en maar wachten... Na een kilometer of 50 én een dikke file op de kaart gegeken, en het zou nog tot Luik duren voor er weer een tankstation zou komen.
De laatste kilometers hebben we zelfs met 80-in-z'n-5 gereden om het maar te halen. Eenmaal aangekomen bij de pomp ging er 63 liter in, dus met nog 2 liter over had hij makkelijk kunnen sputteren.
Affijn, voor 70 euro volgegooid en toen viel mijn oog op een defender 110 TD5 die een pomp verder stond.
De bestuurder lag onder de auto, dus ik heb maar even gevraagd of ik wat kon betekenen. Het bleek dat de aandrijfas gedurende hun rit vanuit zuid Frankrijk al aan het fluiten was. Vlak voor de benzinepomp is het kruisje uit de cardankoppeling geknalt, dus de aandrijfas werd verwijderd.
Zoals bij mij ook wel eens voorkomt wil het laatste boutje nooit los, dus hij had WD40 gekocht en wilde het net weer proberen.
Een Bahco heeft niet de beste passing, dus gelukkig had ik nog een sleutel 14 in de auto liggen.
De as kwam er onder uit, en hij zou het verder proberen.
Dit was mijn kennismaking met Wouter Baaijens uit Boxtel en zijn vriendin/vrouw. Hij wist me te vertellen dat hij hier ook af en toe komt.
Als je dit leest Wouter, is het nog gelukt om thuis te komen die avond ?
Hij vertelde ook nog dat er een draadje dat náást de remleiding liep doormidden is gegaan tijdens het sleutelen, weet iemand welk draadje dat was ?
Ook al was de bijdrage klein, het gaf de 1300 kilometer lange tocht op één dag wel een goed gevoel mee.
Groeten,
Gert
Die weer verder gaat met de Ambu