Kennismaking prikker-met-pech
Kennismaking prikker-met-pech
In de categorie, het is vakantie, mijn stukje.
Afgelopen week was ik met een vriend naar de Franse Alpen om een poging te doen de Alp d'Huez te beklimmen. Later in de week zijn we nog 2 nachten naar Torino/Turijn geweest om dat eens te bekijken. Prachtige week, geen spatje regen en heerlijk tot rust gekomen.
Op de terugweg zouden we de VW caddy van die vriend zijn vader even volgooien in Luxemburg, maar gezien de ongeveer 20 wachtende auto's voor ons leek ons dat niet de moeite waard. Doorrijden over de E25 was de enige optie, maar al snel begon het diesellampje te branden. Er zal toch wel een benzinepomp aankomen, zou je denken... en maar wachten en maar wachten... Na een kilometer of 50 én een dikke file op de kaart gegeken, en het zou nog tot Luik duren voor er weer een tankstation zou komen.
De laatste kilometers hebben we zelfs met 80-in-z'n-5 gereden om het maar te halen. Eenmaal aangekomen bij de pomp ging er 63 liter in, dus met nog 2 liter over had hij makkelijk kunnen sputteren.
Affijn, voor 70 euro volgegooid en toen viel mijn oog op een defender 110 TD5 die een pomp verder stond.
De bestuurder lag onder de auto, dus ik heb maar even gevraagd of ik wat kon betekenen. Het bleek dat de aandrijfas gedurende hun rit vanuit zuid Frankrijk al aan het fluiten was. Vlak voor de benzinepomp is het kruisje uit de cardankoppeling geknalt, dus de aandrijfas werd verwijderd.
Zoals bij mij ook wel eens voorkomt wil het laatste boutje nooit los, dus hij had WD40 gekocht en wilde het net weer proberen.
Een Bahco heeft niet de beste passing, dus gelukkig had ik nog een sleutel 14 in de auto liggen.
De as kwam er onder uit, en hij zou het verder proberen.
Dit was mijn kennismaking met Wouter Baaijens uit Boxtel en zijn vriendin/vrouw. Hij wist me te vertellen dat hij hier ook af en toe komt.
Als je dit leest Wouter, is het nog gelukt om thuis te komen die avond ?
Hij vertelde ook nog dat er een draadje dat náást de remleiding liep doormidden is gegaan tijdens het sleutelen, weet iemand welk draadje dat was ?
Ook al was de bijdrage klein, het gaf de 1300 kilometer lange tocht op één dag wel een goed gevoel mee.
Groeten,
Gert
Die weer verder gaat met de Ambu
Afgelopen week was ik met een vriend naar de Franse Alpen om een poging te doen de Alp d'Huez te beklimmen. Later in de week zijn we nog 2 nachten naar Torino/Turijn geweest om dat eens te bekijken. Prachtige week, geen spatje regen en heerlijk tot rust gekomen.
Op de terugweg zouden we de VW caddy van die vriend zijn vader even volgooien in Luxemburg, maar gezien de ongeveer 20 wachtende auto's voor ons leek ons dat niet de moeite waard. Doorrijden over de E25 was de enige optie, maar al snel begon het diesellampje te branden. Er zal toch wel een benzinepomp aankomen, zou je denken... en maar wachten en maar wachten... Na een kilometer of 50 én een dikke file op de kaart gegeken, en het zou nog tot Luik duren voor er weer een tankstation zou komen.
De laatste kilometers hebben we zelfs met 80-in-z'n-5 gereden om het maar te halen. Eenmaal aangekomen bij de pomp ging er 63 liter in, dus met nog 2 liter over had hij makkelijk kunnen sputteren.
Affijn, voor 70 euro volgegooid en toen viel mijn oog op een defender 110 TD5 die een pomp verder stond.
De bestuurder lag onder de auto, dus ik heb maar even gevraagd of ik wat kon betekenen. Het bleek dat de aandrijfas gedurende hun rit vanuit zuid Frankrijk al aan het fluiten was. Vlak voor de benzinepomp is het kruisje uit de cardankoppeling geknalt, dus de aandrijfas werd verwijderd.
Zoals bij mij ook wel eens voorkomt wil het laatste boutje nooit los, dus hij had WD40 gekocht en wilde het net weer proberen.
Een Bahco heeft niet de beste passing, dus gelukkig had ik nog een sleutel 14 in de auto liggen.
De as kwam er onder uit, en hij zou het verder proberen.
Dit was mijn kennismaking met Wouter Baaijens uit Boxtel en zijn vriendin/vrouw. Hij wist me te vertellen dat hij hier ook af en toe komt.
Als je dit leest Wouter, is het nog gelukt om thuis te komen die avond ?
Hij vertelde ook nog dat er een draadje dat náást de remleiding liep doormidden is gegaan tijdens het sleutelen, weet iemand welk draadje dat was ?
Ook al was de bijdrage klein, het gaf de 1300 kilometer lange tocht op één dag wel een goed gevoel mee.
Groeten,
Gert
Die weer verder gaat met de Ambu
Re: Kennismaking prikker-met-pech
Dat draadje is waarschijnlijk van het remblokindicatielampje (dit lampje gaat branden als je blokken te ver versleten zijn)
gr.
Jan Aart
gr.
Jan Aart
Re: Kennismaking prikker-met-pech
Hoi Gert,
We zijn inderdaad veilig thuis gekomen die avond, rond een uur of 11 reden we Boxtel weer binnen. Nog bedankt voor de "helpende sleutel"
Deze week eens kijken of de as nog meer schade heeft dan een kapot kruisje en vork. Of is het in dit geval beter de hele as te vervangen?? De as heeft het wegdek niet geraakt, maar heeft natuurlijk wel lopen "spartelen" onder de auto...
Het draadje dat door was is volgen onze diagnose het "diff-lock" lampje. aangezien dat nu niet meer brande en deze toch wel degelijk ingeschakeld was.
Verder was onze vakantie op corsica erg geslaagd, leuk om veel Defenders in actie te zien als politie/brandweer(veel)/mountain rescue/ etc voertuig.
Leuk om te vermelden is nog dat Landrover zijn key-flob's (die afstands bediening voor je alarm) wel goed heeft gekonstrueerd, aangezien deze in de zwembroek was bklijven zitten tijdens een uurtje spartelen in de branding van de zee en na het drogen (in de zon!) weer gewoon werkt.
Zo, nu weer aan het werk en twee weken mail inhalen
Wouter "Prikker-met-pech"
SIII'88 Def110TD5(2X4)
Boxtel
We zijn inderdaad veilig thuis gekomen die avond, rond een uur of 11 reden we Boxtel weer binnen. Nog bedankt voor de "helpende sleutel"
Deze week eens kijken of de as nog meer schade heeft dan een kapot kruisje en vork. Of is het in dit geval beter de hele as te vervangen?? De as heeft het wegdek niet geraakt, maar heeft natuurlijk wel lopen "spartelen" onder de auto...
Het draadje dat door was is volgen onze diagnose het "diff-lock" lampje. aangezien dat nu niet meer brande en deze toch wel degelijk ingeschakeld was.
Verder was onze vakantie op corsica erg geslaagd, leuk om veel Defenders in actie te zien als politie/brandweer(veel)/mountain rescue/ etc voertuig.
Leuk om te vermelden is nog dat Landrover zijn key-flob's (die afstands bediening voor je alarm) wel goed heeft gekonstrueerd, aangezien deze in de zwembroek was bklijven zitten tijdens een uurtje spartelen in de branding van de zee en na het drogen (in de zon!) weer gewoon werkt.
Zo, nu weer aan het werk en twee weken mail inhalen
Wouter "Prikker-met-pech"
SIII'88 Def110TD5(2X4)
Boxtel
Re: Kennismaking prikker-met-pech
hé woutert,
2x4? das toch knap een 2 wieler op 4 wielen aangedreven. Blijkt toch maar weer op te gaan dat je met een landrover altijd thuiskomt, maar dat je nooit weet hoe en wanneer.
Groet, Wilberth
2x4? das toch knap een 2 wieler op 4 wielen aangedreven. Blijkt toch maar weer op te gaan dat je met een landrover altijd thuiskomt, maar dat je nooit weet hoe en wanneer.
Groet, Wilberth
Re: Kennismaking prikker-met-pech
wat dacht je, als ik niet met m'n series ga hoef ik ook geen gereedschap mee te nemen
gr.
peter
gr.
peter
Re: Kennismaking prikker-met-pech
Peter,
Gereedschap set bestond uit:
Set ring-steek sleutels, schroevendraaiers, hamers, tang, en een bahco
Dus de basis was er... maar een tweede sleutel 14 is altijd beter dan de bahco..
De serie staat ook met onderhoud in de garage dus ik ben wederom blij dat ik altijd met de NS naar m'n werk ga.
Maar inderdaad gaat er in het vervolg nog meer gereedschap mee...
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
Gereedschap set bestond uit:
Set ring-steek sleutels, schroevendraaiers, hamers, tang, en een bahco
Dus de basis was er... maar een tweede sleutel 14 is altijd beter dan de bahco..
De serie staat ook met onderhoud in de garage dus ik ben wederom blij dat ik altijd met de NS naar m'n werk ga.
Maar inderdaad gaat er in het vervolg nog meer gereedschap mee...
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
Re: Kennismaking prikker-met-pech
Daar was Karla (de vriendin) ook erg blij mee 
Wouter

Wouter
Re: Kennismaking prikker-met-pech
Wat woner er toch veel prikkers in en om Boxtel.
Ivodieookinboxtelwoont
Ivodieookinboxtelwoont