Beste Laro vrienden.
Ondanks het feit dat ik zeer tevreden ben over mijn 109, merk ik dat het verslepen van een aanhanger de auto veel te weinig vermogen heeft. Ik ben op zoek naar alternatieven en dus ook naar een motor, evt. pasplaat. Ik denk aan een 2.5 N\A, of een perkins prima power (uit een montego), mercedes 2.4 o.i.d. Ik ben dus op zoek naar adressen, ervaringen, richtprijzen, kortom jullie ervaringen.
Ik zou hier enorm mee geholpen zijn.!!!
Dank, Paul.
motorblok gezocht
Re: motorblok gezocht
Paul,
Ik heb een tijd met een Montego diesel gereden maar ik kan niet zeggen dat ik dat nou een perfecte motor vond. Gebruikte ook nogal wat olie en dat was volgens mij niet exemplarisch. Ik heb op het LRE forum deze vraag al vaker gezien, misschien kun je daar een search op het series doen.
[www.lrenthusiastforum.com]
Er wordt daar regelmatig over motorconversies geschreven dus misschien heb je er wat aan.
Mvrgr, Hugo
Ik heb een tijd met een Montego diesel gereden maar ik kan niet zeggen dat ik dat nou een perfecte motor vond. Gebruikte ook nogal wat olie en dat was volgens mij niet exemplarisch. Ik heb op het LRE forum deze vraag al vaker gezien, misschien kun je daar een search op het series doen.
[www.lrenthusiastforum.com]
Er wordt daar regelmatig over motorconversies geschreven dus misschien heb je er wat aan.
Mvrgr, Hugo
Re: motorblok gezocht
Ik laat op dit moment een perkins montego in bouwen, Het gaat hier om de nieuwere 2 liter turbo diesel, en niet de oude 3,5 liter taxi motor. Dit laatse blok is vrij zwaar, heeft een te lag toeren bereik en lust wel wat olie.
Ik ken iemand met een 200td perkins blok in een 109 stagionwagen, en die is zeer tevreden.
kopel, en vermogen gaat goed vooruit (200tdi ter vergelijking.)
toerental ligt een klein beetje hoger, dus top prestatie gaat ook vooruit.
Door het toevoegen van een luchtkoeler, bouw ik de TD uit tot TDI. (geschat vermogen ongeveer 90 PK
Je kunt de verbouwing zelf uitvoeren, met een confersie kit, maar ik laat het deze keer door tijd gebrek uitvoeren door SMB in Genderen.
Geen reclame maken, maar goed bedrijf, die al meerdere confersies heeft uitgevoerd bij kennissen van mij.
200/300 tdi/montego/perkins enz.
Je kunt van de week nog een blik werpen onder mijn motorkap, want hij staat er nog.
SMB landbouwmechanisatie
Genderen
Gendersedijk 15a
0416 352472 (vragen naar Ad)
Groetjes en suc6
Anton
Ik ken iemand met een 200td perkins blok in een 109 stagionwagen, en die is zeer tevreden.
kopel, en vermogen gaat goed vooruit (200tdi ter vergelijking.)
toerental ligt een klein beetje hoger, dus top prestatie gaat ook vooruit.
Door het toevoegen van een luchtkoeler, bouw ik de TD uit tot TDI. (geschat vermogen ongeveer 90 PK
Je kunt de verbouwing zelf uitvoeren, met een confersie kit, maar ik laat het deze keer door tijd gebrek uitvoeren door SMB in Genderen.
Geen reclame maken, maar goed bedrijf, die al meerdere confersies heeft uitgevoerd bij kennissen van mij.
200/300 tdi/montego/perkins enz.
Je kunt van de week nog een blik werpen onder mijn motorkap, want hij staat er nog.
SMB landbouwmechanisatie
Genderen
Gendersedijk 15a
0416 352472 (vragen naar Ad)
Groetjes en suc6
Anton