geen LT230...
geen LT230...
Mijn tussenbak blijkt geen LT230 te zijn maar een LT95 (zonder de hoofdbak uiteraard, deze is vervangen door een automaat). Vandaar de volgende vragen:
1.) Kan ik die zonder aanpassingen vervangen door een LT230?
2.) Wat voor gevolgen heeft het wijzigen van de overbrengingsverhouding? In dit geval van 1.113:1 naar 1.222:1.
Alvast bedankt!
Met groet, Hans
1.) Kan ik die zonder aanpassingen vervangen door een LT230?
2.) Wat voor gevolgen heeft het wijzigen van de overbrengingsverhouding? In dit geval van 1.113:1 naar 1.222:1.
Alvast bedankt!
Met groet, Hans
Re: geen LT230...
LT95 kan volgens mij niet.
Bij de LT95 is volgens mij de hoofdbak één geheel met de tussenbak.
Je kan dus nooit een losse LT95 tussenbak hebben.
Dacht ik.
Frans Bonnes
Bij de LT95 is volgens mij de hoofdbak één geheel met de tussenbak.
Je kan dus nooit een losse LT95 tussenbak hebben.
Dacht ik.
Frans Bonnes
Re: geen LT230...
Klopt Frans,
Een LT95 is een 4-versnellingsbak met ingebouwde tussenbak....1 geheel dus.
Enne...niemand kan precies het effect van een verandering aan je overbrenging voorspellen...maar als je een dergelijke conversie doet lijkt het me dat je auto (theoretisch) een hogere topsnelheid zal krijgen (als de motor dat aan kan) en minder trekkracht. Een en ander is ook afhankelijk van de bandenmaat die je monteerd of gemonteerd hebt.
Suc-6 en groet, Bart
van Legend en Partner.
Een LT95 is een 4-versnellingsbak met ingebouwde tussenbak....1 geheel dus.
Enne...niemand kan precies het effect van een verandering aan je overbrenging voorspellen...maar als je een dergelijke conversie doet lijkt het me dat je auto (theoretisch) een hogere topsnelheid zal krijgen (als de motor dat aan kan) en minder trekkracht. Een en ander is ook afhankelijk van de bandenmaat die je monteerd of gemonteerd hebt.
Suc-6 en groet, Bart
van Legend en Partner.
Re: geen LT230...
Euh... het nummer dat op de tussenbak is ingeslagen is 35545945C. Volgens de site van Vis is dat een LT95 vier versnellingen handgeschakelde hoofdbak met tussenbak. Maar... ik heb een automaat van onbekend merk. Volgens mij is dus toch op de één of andere manier de tussenbak verwijderd van de hoofdbak en aan een automaat geplakt. Een LT230 is het beslist niet... maar wie een kijkje wil komen nemen is van harte uitgenodigd. Zorg ik voor de koffie!
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Re: geen LT230...
Hans mail maar even paar foto's heb alle bakken inmiddels erg vaak van dichtbij gezien dus moet ik zeker wat aan kunnen zien.
Cheers BOwy
Cheers BOwy
Re: geen LT230...
Hmmmm... zal d'r morgen weer eens onder gaan liggen met de camera. De buurt begint zich zo langzamerhand wel af te vragen wat er toch onder die auto te zien valt...
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Re: geen LT230...
Geen idee, kan ik dat ergens aan zien? Zal in elk geval wat foto's maken en plaatsen. 't Is wel een drietraps in elk geval.
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Re: geen LT230...
Is het geen Borg &Warner,of een ZF ,ik meen dat deze ook is toegepast in de RR?En daardoor gemakkelijker in te bouwen was in een St. one? Een Chrysler automaatbak bestaat niet,het betreft dan het merk Torqueflite.Dit is de automaatbakken divisie van Chrysler.Deze werdt/wordt oa. toegepast in de Chrysler,Dodge,Jeep,Plymouth,Desoto.Als het een Hydramatic zou zijn,heb je te maken met een GM product,zoals in oa.Chevrolet,Cadillac,Oldsmobile,Buick ingebouwd wordt.Vr gr Henk B.
Re: geen LT230...
3 traps is altijd de torqueflight in een RR. Nagenoeg onverwoestbaar maar lust wel een pk-tje of 20 a 25........ Dan moet er bijna wel een LT230 1.1 achter zitten.
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Re: geen LT230...
Hallo Bowy!De Torqueflite van Chrysler is toch wel ook door LR "geprobeert" ,toch in de RR,of zit ik nu fout?Ik weet dat de Borg Warner en de ZF[BMW motor?] wel ingebouwd zijn geweest,leg me dat verder eens uit met die 3 traps.Ik weet dat bijv. ook Hydramatic en Borg Warner ook een 3 traps automaat hebben.Vr gr Henk B.Ps. we hebben afgesproken op de sortout!
Re: geen LT230...
Jep de torqueflight is een paar jaar in de RR geleverd (vroege jaren) toen zat er wel een LT230 achter. De BW met visco difflock bestond toen nog niet. Deze is pas geleverd vanaf ca 88 icm de ZF22. De ZF is dacht ik vanaf 84 geleverd in de RRC maar dat weet ik niet 100% zeker (het jaar)
Cheers Bowy
Jep zie je graag op de sortout! Goed onthouden. Zoek je mij op? Ik ben die jongen met die gele auto
Cheers Bowy
Jep zie je graag op de sortout! Goed onthouden. Zoek je mij op? Ik ben die jongen met die gele auto
Re: geen LT230...
Ik kom ook naar de sortout... mag iedereen even naar m'n automaat en tussenbak kijken! Misschien vraag ik er wel geld voor...
Of we maken er een kwiz van, wie weet wat er in mijn auto zit mag een rondje meerijden!
Met groet, Hans

Met groet, Hans
Re: geen LT230...
Oh ja... ik kan er wel mee rijden hoor... 't wordt alleen steeds erger!
Met groet, Hans
Met groet, Hans