Lekkage fuseehuis

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sirmartin

Lekkage fuseehuis

Bericht door Sirmartin »

Gister 200 km gereden..... begon de laro bij het remmen heel erg naar rechts te trekken....... Dus ik dacht dat wordt de linker remcylinders eens nakijken.... Kijken we achter het wiel drupt het van de vettigheid. Was er al snel achter dat het geen remvloeistof was maar 85W90 uit het fuseehuis. Heb 5 dagen geleden alle olie gepijlt en bijgevult. Versnelingsbak had zelfs 850 ml nodig. In het fuseehuis ging 130 ml olie. Nou dat was er ook weer rijkelijk uitgelopen zo te zien.
En zo te zien niet aan de buitenkant maar ergens van binnen. Sinds er 1/2 liter in gaat zou er nog 370 ml in hebben gezeten. Dat is er nooit zo uitgelekt.
Ik heb hier niet echt een goede verklaring voor waarom het nu ineens langs alle kanten lijkt te lekken zo mijn remtrommel net na het afvullen van het fuseehuis terwijl het daarvoor niet lekte. Iemand enig idee?
Ik heb zo'n donkerbuin vermoeden dat ik een kerring moet gaan vervangen. Ben al een beetje in de boeken aan het snuffelen. Heb dit zelf nooit eerder gedaan.
Ach de remtrommel moet er toch al af om die olie zooi op te ruimen.

Groet,
Martin
The_dude

Re: Lekkage fuseehuis

Bericht door The_dude »

Ik kan je met een gerust hart zeggen dat het makkelijk is.
Heb namelijk net alle keringen en lager achter de rug van de hele fusee.
Gaat je echt wel lukken. Zit nu nog vers in het geheugen dus als je wat wilt weten let me know.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Martin,

Het lijkt er inderdaad op dat de naafkeerring lekt, kijk ook of het loopvlak waar de keerring overheen loopt nog glad, en geen loopgroef vertoont anders heb je een nieuwe loopring, of asstomp nodig (bij latere types is de ring niet meer demontabel). Je hebt zeker een nieuwe borgplaat (partnr. 217353) nodig, deze borgt de naafmoer.

Dennis B.
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Hoi Matijn,

Ah ja... ik ben wel benieuwd. Ben overgens wel in het bezit van het werkplaatshandboek voor een SIII. Daar staat het ook wel in alleen niet wat ik allemaal moet vervangen. Dat zou ik toch eerst op voorraad moeten hebben voordat ik aan de klus begin.

Groet,
Martin
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Ik zal dat nummer eens goed onthouden. Verder moet ik eerst maar eens de remtrommel loshalen om daar achter te kijken. Dan denk ik dat ik meer weet van wat er mis is. wordt voor mij allemaal de eerste keer.

Groet,
Martin
Plaats reactie