aandraaimoment diff
aandraaimoment diff
Heb net even een nieuwe pakking tussen op me diff gedaan.
Die hele grote tussen het huis en het diff, die met euh 12 moertje? vast zit.
Maar ik vroeg me af of er nog een aandraaimoment aan de moertjes zit?
Iemand een idee? in de haynes manual kon ik ff niks vinden.
Kijken wat sneller is forum of de landy-bible
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Die hele grote tussen het huis en het diff, die met euh 12 moertje? vast zit.
Maar ik vroeg me af of er nog een aandraaimoment aan de moertjes zit?
Iemand een idee? in de haynes manual kon ik ff niks vinden.
Kijken wat sneller is forum of de landy-bible
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: aandraaimoment diff
Denk dat dat aardig is.
Heb zelf ook nog niks gevonden.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
bezig met een website update
Heb zelf ook nog niks gevonden.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
bezig met een website update
Re: aandraaimoment diff
Ook de repair manual geeft geen aantrekkoppel, dus gewoon goed vast moet genoeg zijn.
Dennis B.
Dennis B.
toch aandraaimoment diff
Mijne heren,
Er zijn wel degelijk aandraaimomenten beschikbaar en bekent.
Ze luiden als volgt:
- Achteras en eindaandrijving
Aandrijfflensbouten van naaf: 4.2-5.2 kgf/m
- Assen Salisbury type
Bouten, differentieelhuis: 9.1-10.4 kgf/m
Kroonwielbouten: 13-14.5 kgf/m
Differentieellagerkapbouten (3x woordwaarde): 12.9-14.5 kgf/m
Bouten, differentieeldeksel: 2.8-3.5 kgf/m
-Assen, Rover type
Moer, Fignonflens: 11.75 kgf/m
Kroonwielbouten: 5.5-6.2 kgf/m
Differentieellagerkapbouten (3x woordwaarde): 7.0-8.9 kgf/m
Aandrijfflensmoer, naaf: 1.4-2.0 kgf/m
Als jullie bij de vooras zijn aangeland hoor ik het wel.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Er zijn wel degelijk aandraaimomenten beschikbaar en bekent.
Ze luiden als volgt:
- Achteras en eindaandrijving
Aandrijfflensbouten van naaf: 4.2-5.2 kgf/m
- Assen Salisbury type
Bouten, differentieelhuis: 9.1-10.4 kgf/m
Kroonwielbouten: 13-14.5 kgf/m
Differentieellagerkapbouten (3x woordwaarde): 12.9-14.5 kgf/m
Bouten, differentieeldeksel: 2.8-3.5 kgf/m
-Assen, Rover type
Moer, Fignonflens: 11.75 kgf/m
Kroonwielbouten: 5.5-6.2 kgf/m
Differentieellagerkapbouten (3x woordwaarde): 7.0-8.9 kgf/m
Aandrijfflensmoer, naaf: 1.4-2.0 kgf/m
Als jullie bij de vooras zijn aangeland hoor ik het wel.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: toch aandraaimoment diff
Klopt Aad,
Deze aantrekkoppels zijn allemaal genoemd, maar het koppel die Martijn zoekt (Rover differentieel aan ashuis) staat er niet bij.
Vandaar dus.
Dennis B.
Deze aantrekkoppels zijn allemaal genoemd, maar het koppel die Martijn zoekt (Rover differentieel aan ashuis) staat er niet bij.
Vandaar dus.
Dennis B.
Re: toch aandraaimoment diff
Dennis,
ik had ze nog niet voorbij zien komen maar ik geloof je graag.
Door het snelle lezen van de berichten even over het hoofd gezien dat het alleen om het huis ging.
Voor het huis geldt hetzelfde als voor de achterdeksel, indien van toepassing, vast is vast.
De pakking zorgt voor de afdichting en het huis en de deksel zijn gamaakt van aluminium dus kwetsbaar, je zult niet willen dat er een stuk uitbreekt.
Bovendien kan te strak aandraaien er just voor zorgen dat er lekkage ontstaat.
succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
ik had ze nog niet voorbij zien komen maar ik geloof je graag.
Door het snelle lezen van de berichten even over het hoofd gezien dat het alleen om het huis ging.
Voor het huis geldt hetzelfde als voor de achterdeksel, indien van toepassing, vast is vast.
De pakking zorgt voor de afdichting en het huis en de deksel zijn gamaakt van aluminium dus kwetsbaar, je zult niet willen dat er een stuk uitbreekt.
Bovendien kan te strak aandraaien er just voor zorgen dat er lekkage ontstaat.
succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: toch aandraaimoment diff
Heb ze gewoon vast gezet. Kon zelf ook geen aandraaimoment vinden.
Dus vast is vast. Foto's van de operatie staan op me website.
Kom dat zien kom dat zien [landrover.mine.nu]
Allemaal bedankt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dus vast is vast. Foto's van de operatie staan op me website.
Kom dat zien kom dat zien [landrover.mine.nu]
Allemaal bedankt.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: aluminium?
Aad,
Bij mij zijn de ashuizen toch echt van staal, en de (rover)differentieels hebben een gietstalen huis. Het achterdeksel van een Rover as zit op het ashuis gelast.
Salisbury assen zijn ook van staal, en hebben alleen een plaatstalen achterdeksel.
Dennis B.
Bij mij zijn de ashuizen toch echt van staal, en de (rover)differentieels hebben een gietstalen huis. Het achterdeksel van een Rover as zit op het ashuis gelast.
Salisbury assen zijn ook van staal, en hebben alleen een plaatstalen achterdeksel.
Dennis B.
Re: aluminium?
Ik zal morgen eens een "blik" werpen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: aluminium?
Voelt wel aans als gietijzer eerlijk gezet.
Je as weegt zonder het huis gelijk een stuk minder
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
vanavond schilderen ??
Je as weegt zonder het huis gelijk een stuk minder
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
vanavond schilderen ??