Over iets meer dan 3 weken vertrekken wij met onze 110 naar Afrika.
Ik bezig met wat laatste verbeteringen/onderhoud en ik vroeg me af of de K&N Lucht filter een goede investering is. Ik ga veel en vaak door stof en zand rijden dat staat vast. De luchtfilter zal zeker vaker dan standaard vervangen moeten worden.
Nu dacht ik als ik een K&N neem hoef ik niet 2 of 3 reserve filters mee te nemen. Scheelt weer ruimte.
Volgens mij heb ik de meer prijs er gauw uit door niet steeds nieuwe filters te moeten kopen..Ik kan de K&N filter dan schoonmaken er weer inzetten.
Klopt mijn logica of zie ik iets over het hoofd?
Mijn auto (2.5D NA) heeft een snorkel met een cyloon filter. De huidige lucht filter zit net een paar honderd km in en gaat dan mee als reserve voor nood.
Gruut
Ian...
met nog 25 nachten tot vertrek
www.overlanding.nl
K&N lucht filters?
Re: K&N lucht filters?
Hoi
Als ik deze reis zou gaan maken zou ik gaan voor een oliebad filter, deze filteren zeer goed en makkelijk schoon te maken met diesel en of benzine. Tevens is de filterwerking zeer goed, haalt vooral de hele fijne meuk er goed uit. eventueel een nieuwe bus meenemem waar het filtergaas in zit en niet te vergeten olie
groeten denis
Als ik deze reis zou gaan maken zou ik gaan voor een oliebad filter, deze filteren zeer goed en makkelijk schoon te maken met diesel en of benzine. Tevens is de filterwerking zeer goed, haalt vooral de hele fijne meuk er goed uit. eventueel een nieuwe bus meenemem waar het filtergaas in zit en niet te vergeten olie
groeten denis
Re: K&N lucht filters?
gewoon je luchtfilter houden want ook in afrika verkopen ze nieuwe filters en vaak goedkoper dan hier
perlucht om af en toe alles schoon te blazen is ook overal aanwezig.
vergeet niet dat die auto's daar al die tijd in het stof rondrijden, de garages daar hebben dus veel ervaring met dit verschijnsel
goede en behouden reis
peter
ps
k&n luchtfilters heb ik geen ervaring mee maar de verhalen zijn niet overwegend positief
veel beter zijn de uitwasbare filters van de landcruiser, een sopje en geen gedoe met filterolie en in afrika verkrijgbaar
perlucht om af en toe alles schoon te blazen is ook overal aanwezig.
vergeet niet dat die auto's daar al die tijd in het stof rondrijden, de garages daar hebben dus veel ervaring met dit verschijnsel
goede en behouden reis
peter
ps
k&n luchtfilters heb ik geen ervaring mee maar de verhalen zijn niet overwegend positief
veel beter zijn de uitwasbare filters van de landcruiser, een sopje en geen gedoe met filterolie en in afrika verkrijgbaar