Van het weekend heb ik de Solex carbs op mijn 110 V8 vervangen door SU's. Bij de montage werd ik verrast door het feit dat er op de SU's geen mogelijkheid is om het vacuum slangetje dat naar de ontsteking (vervroeger) gaat aan te sluiten. Kan iemand me een tip geven hoe dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt,
Reinoud
SU carburateurs
Re: SU carburateurs
Ook de SU carburateurs horen een vacuumaansluiting te hebben, soms zitten ze een beetje verstopt aan de onderkant van de flens tegen het inlaatspruitstuk.
Het ziet er meestal uit als een kort dun pijpje met een peervormige verdikking.
Dennis B.
Het ziet er meestal uit als een kort dun pijpje met een peervormige verdikking.
Dennis B.
niet alle SU's hebben die aansluiting. Sommige uit bijvoorbeeld de tr250 en de rover 2500 en ook de innocenti de tomasso hebben hem niet, en er zullen er waarschijnlijk wel meer zijn.
Ivo
Ivo
Dennis,
Bedankt voor je reaktie. Op diezelfde plaats is op een Solex ook een pijpje gemonteerd. Dat was verbonden met de 'fuel trap assembly'. Nu ik in de parts catalogue kijk zie ik dat dat ook een vacuumleiding is. Wat is de bedoeling van dat ding? Waar had die aan verbonden moetn zijn? Bij mijn motor is die afgedopt.
Reinoud
Bedankt voor je reaktie. Op diezelfde plaats is op een Solex ook een pijpje gemonteerd. Dat was verbonden met de 'fuel trap assembly'. Nu ik in de parts catalogue kijk zie ik dat dat ook een vacuumleiding is. Wat is de bedoeling van dat ding? Waar had die aan verbonden moetn zijn? Bij mijn motor is die afgedopt.
Reinoud
Als je een vervroeger hebt met twee aansluitingen dan hoort de vacuumaansluiting die boven de gasklep van de carburateur uitkomt op de bovenkant van de vervroeger aangesloten te worden.
De vacuumaansluiting onder de gasklep (dus richting het spruitstuk) loopt dan via de fueltrap naar de onderkant van de vervroeger.
De fueltrap zorgt ervoor dat er geen brandbaar mengsel naar de vervroeger kan lopen.
Zie ook hier voor een schematisch plaatje:
[www.prikpagina.nl]
Dennis B.
De vacuumaansluiting onder de gasklep (dus richting het spruitstuk) loopt dan via de fueltrap naar de onderkant van de vervroeger.
De fueltrap zorgt ervoor dat er geen brandbaar mengsel naar de vervroeger kan lopen.
Zie ook hier voor een schematisch plaatje:
[www.prikpagina.nl]
Dennis B.