denk je eindelijk te kunnen rijden.....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rangie (Ron)

denk je eindelijk te kunnen rijden.....

Bericht door Rangie (Ron) »

Ja hoor alles is gelukt de bak zit er mooi onder! sleutel omdraaien en........................prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat is dat nu weer!!!
kap open en kijken, luisteren............. sh*t!!! de booster pomp van de ABS mmmm
"even" ontluchten. 1x 2x 3x nog steeds lucht in het systeem! op de 1 of andere manier krijgen we het niet voor elkaar om het goed te ontluchten.
alles volgens het boekje gedaan, nix noppes nada! werkt niet.
dan is er maar 1 oplossing, volledige remsysteem verwijderen, en er een conventioneel systeem weer op bouwen.
Leuk klusje voor de zondag, niet dan?.......... NOT!!! maar ja ik wil maandag weer rijden, dus eerst weer naar huis, en een remsysteem incl remleidingen van de donor afsleutelen en dan morgen weer opbouwen. Ik denk dat ik maandag de hele dag nodig heb om weer bij te komen! gaan we het lekker rustig aan doen met de Land Roverij (denk ik)
Waarom zit het ons (landrover hobbyisten) nooit eens een keer mee? Kan m'n dagje auto racen morgen nu wel vergeten. voor diegene die niets te doen hebben morgen: er is een spectacuaire oval race in Ter Apel op de Polderputten dit is echt de moeite waard!
Groeten Rangie
Serious IIa

Lekke dieselleiding!
  • Citeer
  • Bericht door Serious IIa »

Ken dat! Gijs belde net met de mededeling dat zijn dieselleiding lek is !!!!!!!! Er zit een klein scheurtje in......

Als iemand suggesties heeft om dit morgen nog even te verhelpen? dan kan ik ook naar de LandroveRIJ!!!! anders zal ik alsnog verstek moeten laten gaan...

Groet Bowy

Rangie (Ron)

Re: Lekke dieselleiding!
  • Citeer
  • Bericht door Rangie (Ron) »

Da's balen man!!! ik heb vorige week net m'n eigen brandstof leidingen vervangen, en geen centimeter overgehouden!!!! kun je niet een nood reperatie uitvoeren? een stukje flexibele brandstof leiding er tussen, minimaal 6 cm over de orginele leiding schuiven en dan met 2 slangeklemmen verspringend vastzetten. Dit moet toch lukken?

Serious IIa

• Citeer

Wil dat ook met dieselleiding of lost dat dan op? Anders ga ik het zeker proberen!!!

GRoet Bowy

Aad Koene

• Citeer
  • Bericht door Aad Koene »

Bowy,

Als het een leiding is tussen de pomp en de verstuivers ben je morgen uitgeteld want dat zijn drukleidingen die niet te repareren zijn.
    Als het een leiding tussen de tank en de bandstofpomp is kun je deze (zoals Rangie (Ron) al zei makkelijk repareren met een stuk overmaat en 2 slangenklemmen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"

Bert RR3.9i

• Citeer
  • Bericht door Bert RR3.9i »

Ron,

Nog hulp nodig morgenmiddag????

Bert

Rangie (Ron)

• Citeer

Aad,
    1 woord: klopt!
    Bowy,
    Don't let me down! op deze manier rij ik allen maandag! zal toch niet?

Rangie (Ron)

• Citeer

He die Bert!
    nee hoor geen hulp nodig, we zijn met z'n 2en aan het sleutelen, en ik ben bang dat we het voorelkaar krijgen! jaaaaaaahoeeeeeeee!!!!!!!!

Serious IIa

• Citeer

Heb Gijs net gesproken en het HELAAS de leiding na de pomp (lek ca 2cm daarachter) richting motor. Ik kan hier dus geen slang om heen doen (kan deze die druk niet aan?) Kan ik misschien een remleiding (koper) pas maken? deze heb ik nog! Iemand misschien nog iets liggen?

Ik wil echt heel graag LandroverRIJEN!!! alle oplossingen welkom!

GRoet Bowy

Peter Stroomberg

Re: denk je eindelijk te kunnen rijden.....

Bericht door Peter Stroomberg »

Kan je dat niet eerder zeggen, kom net bij m'n schoonvader in Emmen vandaan. Had ik m'n paas verplichting nog wel een dagje kunnen opschuiven.

Ik hoop dat je op tijd klaar bent met sleutelen!
    Aad Koene

• Citeer
  • Bericht door Aad Koene »

Bowy,

de druk in die leiding is ongeveer 200 Atmosfeer, dus als jij een slangetje vind dat dat overleeft heb je een werledhandel aan je broek.
    De enige optie is de leiding vervangen door een nieuwe of gebruikte.

Serious IIa

Iemand nog een stuk diesselleiding???

Bericht door Serious IIa »

voor een defender 110 (2,5 NA denk ik)

Groet Bowy
    The green No Mud

Bericht door The green No Mud »

Ron, ik baal met je mee.(Ik heb vandaag na WiWo's capriolen heerlijk een tourtje gemaakt)
    NoMud lenen is geen optie want ik heb jouw rijstijl bewonderd en dan blijft het na de uitleen niet bij poetsen.

Tik ook af en toe een eitje morgen samen met Bowy hoor want per saldo is het Paasfeest.

Groet,
    Jan
    Aad Koene

Re: Iemand nog een stuk diesselleiding???

Bericht door Aad Koene »

Bowy,

vermeld even welke cilinder het betreft want elke cilinder heeft zijn eigen leiding.

Gijs110

Bericht door Gijs110 »

Ja herken dit als geen ander. Heb vrijdagmiddag vrij genomen om de laatste schokbreker even te monteren want moest zaterdag naar Arnhem en wilde daar mijn trots laten zien. Maar bij Assen had ik zo iets ik moet even onder de motorkap even kijken. En maar goed ook want de diesel kwam er rijkelijk uit drupppelen. Denk je klaar te zijn met het ene probleem dient het andere weer aan. En natuurlijk dient het zich weer aan als alle winkels dicht zijn het de volgende dag 1e paasdag is en je 2e paasdag de landroverij wil gaan rijden. F*ck#$%^&$%#!!!!!!!!!!!!

Maar vindt nog wel steeds dat ik een geweldige auto heb, @!#$! Jammer Bowy moet je teleurstellen want dit ga ik niet halen.

Gr Gijs110
    Jos

Bericht door Jos »

Tjongejonge wat een uitvallers...
    Er zijn morgen genoeg mensen met een boel gereedschap aan boord hoor, gewoon zien dat je er hinkend komt, kan je rijdend wee naar huis.

Bowy, je kan gewoon van een of ander taxi daar in Groningen een inspuitleiding afslopen. Beetje bijbuigen en dat doet ie het gewoon weer. (moet het niet zo'n modern CDI ding zijn, want dan lukt het niet.) Zie je morgen en verder geen slappe smoezen van 'mijn auto doet het niet'.

TOT MORGEN, HEREN!!!

Jos
    Serious IIa

Lassen diesselleiding?

Kun je zo'n leiding eigenlijk lassen?

Groet Bowy
    The_Dude

Re: Lassen diesselleiding?

Bericht door The_Dude »

Denk dat je alleen maar mooie gaten kan maken omdat het te dun is.
    Of je moet je lasapparaat zo fijn of kunnen stellen.Maar ik geef je weinig kans.
    Misschien is hardsolderen wel een oplossing.

Groet,

martijn
    [landrover.mine.nu]
    Gaat weer verder in de schuur
    Serious IIa

Re: Lassen diesselleiding?

Maar het is wel ijzer?

Groet Bowy
    Disco

Gaatje in de leiding of in je.....

Bericht door Disco »

Bowy,

Deze leidingen kun je niet lassen en/of hardsolderen.
    Je kunt ze alleen vervangen, of (als de leiding lang genoeg is) in korten en een nieuwe fels oppersen.

Dus niet proberen om het op een andere manier op te lossen.

Louis

Re: Gaatje in de leiding of in je.....

Bericht door Louis »

Let er op dat alle dieselleidingen een gelijke lengte hebben. Tevens moeten de leidingen van gelijke makelij zijn. Zelf wanddikte van de leiding heeft invloed op de in te spuiten druk. Een motor met verschillende leidingen zal nooit mooi regelmatig lopen.
    Groeten Louis SIII 109 D
    Plaats reactie