Bijzondere, originele klassieke Land Rovers gezocht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
PaNiek

Bijzondere, originele klassieke Land Rovers gezocht

Bericht door PaNiek »

Wie heeft er interesse in deelname in een Klassieke Land Rover Trust? De regels en condities moeten nog nader uitgewerkt worden, maar originaliteit staat voorop. De trust zou open kunnen staan voor mensen met, maar ook mensen zonder Land Rover. Zo zou de Trust bijvoorbeeld 11 deelnemers met in totaal 5 Land Rovers kunnen omvatten. Momenteel zijn er twee aanmeldingen: 1 Series II brandweerwagen van de gemeente Cothen en 1 101 FC Ambulance van het Engelse Rijnleger.

De auto's zouden tegen vergoeding / betaling beschikbaar zijn voor bijzondere evenementen, tentoonstellingen, films etc. Onderhoud zou onder alle deelnemers (tijd zowel als geld) verdeeld worden. Eigenaarschap (auto blijft eigendom huidige eigenaar dan wel auto wordt eigendom van de Trust) is nog niet duidelijk.

PN
polar bear

Re: Bijzondere, originele klassieke Land Rovers gezocht

Bericht door polar bear »

Niek,
ik ben wel erg te vinden voor een organisatie die het behouden van originele, historische landrovers beoogt. een soort monumentenzorg voor Land Rovers eigelijk, met bepaalde eisen tav de authenticiteit. zelf vind ik het tot op zekere hoogte belangrijk om mijn auto 'puur" te houden. daarmee kom je automatisch in conflict met de eisen van het moderne weggebruik (hoofdsteunen, parabolen, banden, lpg, noem maar op). Mijn keuze ligt dan vaak bij de "visuele" autenthiciteit. zou het waarderen als er een club van mensen is met dezelfde benadering. zonder dogmatisch te worden natuurlijk!
Bart
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Klinkt erg interessant! Toch wat vragen, niet om overmatig kritisch te zijn - integendeel - maar om wat uitgangspunten scherper in beeld te krijgen.

Wat is het doel? In stand houden en beschikbaar stellen van de beheerde auto's of gaat het om meer/andere dingen?

Wat is de doelgroep?

Hoe bepaal je wat origineel is?

Hoe regel je dat gezamenlijke onderhoud?

Hermen
marcel

Bericht door marcel »

Mijn voorstel zie eerdere posting:
[www.prikpagina.nl]
krijgt uiteraard mijn warme steun stalling (als er het niet te veel worden kan in principe bij mij in de loods.

mvgr. marcel vonk

marceldiehooptdatditdelangstepostingooitword
PaNiek

Bericht door PaNiek »

Doelgroep: Mensen die het volgende onderschrijven: "Het is veel leuker om met een groep aan meerdere Laro's te sleutelen, dan in je eentje aan eentje."
Dus: Sociale mensen voor wie het lastig is (tijdgebrek, vaardigheid, kennis ...) om hun auto in hun eentje te onderhouden.

Originaliteit kan per auto verschillend zijn. Sommige voldoen aan Houben-standaards, bij andere gelden lagere standaards. Traanplaat en camper conversies e.d. zijn niet gewenst, LPG en electronische ontsteking zou wel kunnen, bijvoorbeeld.

Regelingen zijn nog niet nader uitgewerkt. Dat is ook niet de bedoeling. Die dienen alle deelnemers gezamelijk tijdens de oprichtingsvergadering vast te stellen. (PS Trust betekent Vertrouwen.)

PN
PaNiek

Bericht door PaNiek »

Uitgangspunt: de stijl van sleutelen is belangrijker dan de originaliteit van het voertuig.

PN
PaNiek

Low Countries Land Rover Trust io

Bericht door PaNiek »

eom
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Als PaNiek zo door gaat wordt dit vast de langste posting ooit :-)

Rien
marcel

Re: Low Countries Land Rover Trust io

Bericht door marcel »

Plaats reactie