Ambu update, stand van zaken
Geplaatst: di 01 aug 2006, 22:24
Hallo allemaal,
Menno vroeg me net hoe het met de ambu staat, dus ik heb er maar even een onderwerpje voor geopend.
Toen de ambu terug was van de de RDW heb ik hem eigenlijk direct weggezet bij de stalling. Een dag later ben ik een week naar de ardennen geweest om even lekker te ontspannen aan de rivier de ourthe .
De ambu staat nu al weer bijna een week bij mn baas, waar ik kan sleutelen.
De baas zelf is op vakantie, dus ik kan nu tenminste herrie maken.
Gisteravond is mijn neef langs geweest, die een tijdje geleden de IVA autoschool in Driebergen heeft afgerond. Hij heeft samen met mij even wat gestest, maar hij kwam niet met een passen antwoord op de vraag waarom dat ding toch zo rookt.
Hij heeft vandaag een vriend gebeld met een autogarage in de buurt. De symptomen vond hij raar. De tip was eigenlijk om de motor lekker warm te stoken, en tegelijkertijd wat benzine/dieselreiniger in de tank te gooien.
ÿcht warm stoken is wat lastig omdat ik de weg niet op mag, dus ik heb het maar zo gedaan;
Radiator afgeschermd en rondjes gaan rijden op het plein op het werk. De gigantische draaicirkel was nét genoeg om het te halen. Bij elk recht stukje even goed intrappen en zo ging het wel een half uur door. Al met al heb ik 5 kilometer gereden, en als je bedenkt dat het rondjes waren van zo'n 70/80 meter kun je je voorstellen dat ik nu nóg draaierig ben.
Resultaat; bij een hete motor rookt hij praktisch niet bij een continu hoog toerental. Bij stationair komen de pluimen weer naar buiten, zodat je meteen nóg draaieriger word.
Gisteren hebben we onder andere de vlinderklep meer ruimte gegeven en de slang van het luchtfilter losgehaald. Het resultaat was eigenlijk dat hij stationair wat meer rookte, maar dat hij in hogere toeren en vooral met het intrappen van het gaspedaal wat minder rookt.
Morgen ben ik van plan om een paar uurtjes vrij te nemen en op de Zündapp even een rondje te rijden langs diverse bedrijven. Zometeen ga ik de verstuivers proberen los te halen. Deze neem ik dan éérst mee naar een revisiebedrijf om te vragen in welke staat ze zijn. Als ze zeggen dat ze de oorzaak kunnen zijn van het roken haal ik nieuwe. Knook in Purmerend heeft nog een zeer grote oude voorraad die op moet, maar ze weten soms ook wel een giga prijs te rekenen (bijvoorbeeld 29,- voor een km kabel die bij landro 9,- kost).
Bij de Brezan verkopen ze Bosch verstuivers voor zo'n 35 euro ex btw. Als Knook te duur is, bestel ik bij de Brezan. Misschien dat het revisiebedrijf wel oplossingen heeft voor niet teveel.
Deze week komt ook de vacuumpomp op de motor, zodat ik de vlinderklep kan demonteren.
Als het roken wat minder is geworden wil ik weer een kans wagen bij de RDW.
Ik ben er nog niet uit of het verstandig is om weer naar Amsterdam te gaan, of dat het handiger is om naar een ander te gaan. Waddinxveen is de volgende in afstand.
Als ik aankom met "jongens jullie hebben een fout gemaakt" maak je geen vrienden, dus misshien is het beter om ergens anders te proberen.
Ik ga deze week ook nog een mail versturen naar een aantal ambu rijders om te vragen of ze hun kentekenbewijs willen scannen als middel van overtuiging.
Dit is de stand van zaken, ik hoop stiekem om volgende week naar de RDW te gaan.
Als iemand nog een tip heeft over het roken, dan hoor ik dat graag. De motor heeft 28500 gelopen.
Hij rookt énorm bij een stationair toerental, bij een stilstaand continu gas rookt hij praktisch niet.
Nieuwe verstuivers is misschien wat overdreven, maar ik vind het prettig om te weten dat er nieuwe in zitten. De ambu moet nu gewoon eens een keer de weg op, want nog langer prutsen en proberen helpt weinig. Stel dat het roetgehalte na nieuwe verstuivers 4 is, dan weet ik dat het geholpen heeft.
Misschien dat ik via via mijn verstuivers kan laten behandelen voor iets minder, maar ik weet niet of dat nu veel beter is dan nieuwe.
Tot zo ver !
Groeten,
Gert
Menno vroeg me net hoe het met de ambu staat, dus ik heb er maar even een onderwerpje voor geopend.
Toen de ambu terug was van de de RDW heb ik hem eigenlijk direct weggezet bij de stalling. Een dag later ben ik een week naar de ardennen geweest om even lekker te ontspannen aan de rivier de ourthe .
De ambu staat nu al weer bijna een week bij mn baas, waar ik kan sleutelen.
De baas zelf is op vakantie, dus ik kan nu tenminste herrie maken.
Gisteravond is mijn neef langs geweest, die een tijdje geleden de IVA autoschool in Driebergen heeft afgerond. Hij heeft samen met mij even wat gestest, maar hij kwam niet met een passen antwoord op de vraag waarom dat ding toch zo rookt.
Hij heeft vandaag een vriend gebeld met een autogarage in de buurt. De symptomen vond hij raar. De tip was eigenlijk om de motor lekker warm te stoken, en tegelijkertijd wat benzine/dieselreiniger in de tank te gooien.
ÿcht warm stoken is wat lastig omdat ik de weg niet op mag, dus ik heb het maar zo gedaan;
Radiator afgeschermd en rondjes gaan rijden op het plein op het werk. De gigantische draaicirkel was nét genoeg om het te halen. Bij elk recht stukje even goed intrappen en zo ging het wel een half uur door. Al met al heb ik 5 kilometer gereden, en als je bedenkt dat het rondjes waren van zo'n 70/80 meter kun je je voorstellen dat ik nu nóg draaierig ben.
Resultaat; bij een hete motor rookt hij praktisch niet bij een continu hoog toerental. Bij stationair komen de pluimen weer naar buiten, zodat je meteen nóg draaieriger word.
Gisteren hebben we onder andere de vlinderklep meer ruimte gegeven en de slang van het luchtfilter losgehaald. Het resultaat was eigenlijk dat hij stationair wat meer rookte, maar dat hij in hogere toeren en vooral met het intrappen van het gaspedaal wat minder rookt.
Morgen ben ik van plan om een paar uurtjes vrij te nemen en op de Zündapp even een rondje te rijden langs diverse bedrijven. Zometeen ga ik de verstuivers proberen los te halen. Deze neem ik dan éérst mee naar een revisiebedrijf om te vragen in welke staat ze zijn. Als ze zeggen dat ze de oorzaak kunnen zijn van het roken haal ik nieuwe. Knook in Purmerend heeft nog een zeer grote oude voorraad die op moet, maar ze weten soms ook wel een giga prijs te rekenen (bijvoorbeeld 29,- voor een km kabel die bij landro 9,- kost).
Bij de Brezan verkopen ze Bosch verstuivers voor zo'n 35 euro ex btw. Als Knook te duur is, bestel ik bij de Brezan. Misschien dat het revisiebedrijf wel oplossingen heeft voor niet teveel.
Deze week komt ook de vacuumpomp op de motor, zodat ik de vlinderklep kan demonteren.
Als het roken wat minder is geworden wil ik weer een kans wagen bij de RDW.
Ik ben er nog niet uit of het verstandig is om weer naar Amsterdam te gaan, of dat het handiger is om naar een ander te gaan. Waddinxveen is de volgende in afstand.
Als ik aankom met "jongens jullie hebben een fout gemaakt" maak je geen vrienden, dus misshien is het beter om ergens anders te proberen.
Ik ga deze week ook nog een mail versturen naar een aantal ambu rijders om te vragen of ze hun kentekenbewijs willen scannen als middel van overtuiging.
Dit is de stand van zaken, ik hoop stiekem om volgende week naar de RDW te gaan.
Als iemand nog een tip heeft over het roken, dan hoor ik dat graag. De motor heeft 28500 gelopen.
Hij rookt énorm bij een stationair toerental, bij een stilstaand continu gas rookt hij praktisch niet.
Nieuwe verstuivers is misschien wat overdreven, maar ik vind het prettig om te weten dat er nieuwe in zitten. De ambu moet nu gewoon eens een keer de weg op, want nog langer prutsen en proberen helpt weinig. Stel dat het roetgehalte na nieuwe verstuivers 4 is, dan weet ik dat het geholpen heeft.
Misschien dat ik via via mijn verstuivers kan laten behandelen voor iets minder, maar ik weet niet of dat nu veel beter is dan nieuwe.
Tot zo ver !
Groeten,
Gert