Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Wie kan mij helpen aan een Bulkhead voor een RHD Series IIa.
Lichte oppervlakte roest mag, slechte voetenbakken mag ook.
De rest moet spijkerhard zijn, dus geen gaten en/of laswerk (want zo een heb ik al).
Graag reacties via Prikbord of e-mail.
Ja, jullie zult het begrijpen, de grote schilder- en carrosserie renovatie van Tinkerbell is begonnen.
Het roofrack is eraf (wel kaal hoor), de doorposts staan klaar, de nieuwe zitbak is bijna klaar.
Het Safaridak wordt zaterdag gelicht en tijdelijk vervangen door een nooddak (je weet in Nederland nooit wat het weer doet).
Het Safaridak moet helemaal uit elkaar om alle rubbers, bussen en bouten te kunnen vervangen.
Langzaamaan groeit de waslijst met rubbers, busjes, boutjes, ringetjes, nippeltjes en flubbertjes die besteld moeten worden om straks alles weer compleet in elkaar te kunnen schroeven en Tinkerbell waterdichter te maken dan ze was.
Ik zal proberen, gaandeweg, regelmatig foto`s te maken om deze later op mijn site te kunnen plaatsen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Lichte oppervlakte roest mag, slechte voetenbakken mag ook.
De rest moet spijkerhard zijn, dus geen gaten en/of laswerk (want zo een heb ik al).
Graag reacties via Prikbord of e-mail.
Ja, jullie zult het begrijpen, de grote schilder- en carrosserie renovatie van Tinkerbell is begonnen.
Het roofrack is eraf (wel kaal hoor), de doorposts staan klaar, de nieuwe zitbak is bijna klaar.
Het Safaridak wordt zaterdag gelicht en tijdelijk vervangen door een nooddak (je weet in Nederland nooit wat het weer doet).
Het Safaridak moet helemaal uit elkaar om alle rubbers, bussen en bouten te kunnen vervangen.
Langzaamaan groeit de waslijst met rubbers, busjes, boutjes, ringetjes, nippeltjes en flubbertjes die besteld moeten worden om straks alles weer compleet in elkaar te kunnen schroeven en Tinkerbell waterdichter te maken dan ze was.
Ik zal proberen, gaandeweg, regelmatig foto`s te maken om deze later op mijn site te kunnen plaatsen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Aad,
succes ik weet wat voor een schone taak op je wacht. Ik ben al op het punt van plamuren en gronden dus ik loop al lekker op je voor. Mocht je in de DHZ zaak staan en twijfelen tussen roestvrijstalen of gegalvaniseerde bouten en moeren neem dan toch de gegalvaniseerde want de ionisatie van roestvrijstaal met aluminium is erger dan met gegalvaniseerd en aluminium. Maar dit wist jij natuurlijk allang (O grote Goeroe, buig buig).
Heb je kompleet nieuwe T frames of heb je goede 2de handse weten te vinden?
Volgens mij had Get Visual nog een Bulkhead liggen ik weet niet meer of het 2A of 3 is.
Steven 109 S2A StaWag Hacfort 1971
succes ik weet wat voor een schone taak op je wacht. Ik ben al op het punt van plamuren en gronden dus ik loop al lekker op je voor. Mocht je in de DHZ zaak staan en twijfelen tussen roestvrijstalen of gegalvaniseerde bouten en moeren neem dan toch de gegalvaniseerde want de ionisatie van roestvrijstaal met aluminium is erger dan met gegalvaniseerd en aluminium. Maar dit wist jij natuurlijk allang (O grote Goeroe, buig buig).
Heb je kompleet nieuwe T frames of heb je goede 2de handse weten te vinden?
Volgens mij had Get Visual nog een Bulkhead liggen ik weet niet meer of het 2A of 3 is.
Steven 109 S2A StaWag Hacfort 1971
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Aad Koene schreef:
en Tinkerbell waterdichter te maken dan ze was.
Je bedoelt zeker minder waterdoorlatend, Aad.
Dennis B.
en Tinkerbell waterdichter te maken dan ze was.
Je bedoelt zeker minder waterdoorlatend, Aad.
Dennis B.
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Dennis,
ik bedoel dat het aan de bovenkant minder snel naar binnenkomt dan het er aan de onderkant uit kan lopen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
ik bedoel dat het aan de bovenkant minder snel naar binnenkomt dan het er aan de onderkant uit kan lopen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
...eindelijk weer iemand die dat ook weet. soms blijft je dit maar uitleggen aan mensten die met aluminium aan het prutsen zijn maar het is vaak vechten tegen de bierkaai.
(oh ja, het is naturlijk ook gewoon op te zoeken in een tabellenboekje.)
Aad, succes met de klus...
grtz,
Yuri
SIII 109D (met geen enkel RVS schroefje)
(oh ja, het is naturlijk ook gewoon op te zoeken in een tabellenboekje.)
Aad, succes met de klus...
grtz,
Yuri
SIII 109D (met geen enkel RVS schroefje)
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Volgens mij hoeft het niet persee een orginele RHD te zijn en volgens mij bestaat het ook niet, want als ik goed naar mijn bulkhead(lightweight) kijk dan is die volledig symmetrisch.
Zwaar is zon ding trouwens niet
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Zwaar is zon ding trouwens niet
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Martijn,
de RHD en LHD zijn inderdaad bijna identiek en een LHD is te wijzigen in een RHD maar als het niet nodig is.....
De bulkhead van een Lightweight is overigens een SIII en iets anders qua samenstelling.
Het gewicht is ook lager, dat klopt.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
de RHD en LHD zijn inderdaad bijna identiek en een LHD is te wijzigen in een RHD maar als het niet nodig is.....
De bulkhead van een Lightweight is overigens een SIII en iets anders qua samenstelling.
Het gewicht is ook lager, dat klopt.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: RVS op aluminium
Ik las onlangs op een watersportsite dat er anti-corrosiepasta schijnt te bestaan om dit probleem 'op te lossen'. In de watersport word ook veel RVS en aluminium gebruikt.
Iemand ervaring of er wel eens van gehoord???
Greetz, Maarten
Re: RVS op aluminium
volgens mij kan je het op twee manieren vooromen:
zorgen dat de onderdelen van verschillend metaal NIET elektrisch verbonden zijn.
of zorgen dat er aan de grote constructie ook een stuk metaal hangt want nog VEEL onedeler is en sneller weg gevreten wordt; zink anode.
deze moet dan ook geregeld vervangen worden. (of er dan echt NIETS meer gebeurt tussen RVS en Alu weet ik niet maar dit zijn de manieren voor zover ik weet.) hier is het zaak dat alles juist WEL electrisch verbonden is.
bij constructies die met zout water in contact komen gaat dit nog VEEL sneller
er zijn zelf bedrijven gespecialiseerd in potentialvereffening...
Yuri
SIII 109D
zorgen dat de onderdelen van verschillend metaal NIET elektrisch verbonden zijn.
of zorgen dat er aan de grote constructie ook een stuk metaal hangt want nog VEEL onedeler is en sneller weg gevreten wordt; zink anode.
deze moet dan ook geregeld vervangen worden. (of er dan echt NIETS meer gebeurt tussen RVS en Alu weet ik niet maar dit zijn de manieren voor zover ik weet.) hier is het zaak dat alles juist WEL electrisch verbonden is.
bij constructies die met zout water in contact komen gaat dit nog VEEL sneller
er zijn zelf bedrijven gespecialiseerd in potentialvereffening...
Yuri
SIII 109D
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Wie kan mij helpen aan een Bulkhead voor een RHD Series IIa.
Ron Bolleboom al geprobeert!!
gr Eric
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Ik denk het wel Eric, Aad heeft daar een koffieabonnement en woont daar asociaal dichtbij (ca 3 km)!!!!
Groet Bowy
Groet Bowy
Re: Gezocht: Bulkhead SIIa RHD
Ja dat is een goeie Erik,
Die houden we erin, ik zal het morgen aan hem vragen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Die houden we erin, ik zal het morgen aan hem vragen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"