Ik heb het draadje mbt Knook meegelezen en me er buiten gehouden om idd stemmingmakerij te voorkomen.
Toch wil ik een punt maken; Dealers zullen met een bepaalde voorraad moeten werken om flexibel service te verlenen.
Even in het kort: Mijn Defender 90 werd vorige week dinsdag naar Knook gesleept met een "motorstoring"; defecte brandstofpomp. De maandag daarop was de bestelde pomp nog steeds niet binnen. Die maandagmiddag kwam men er op het einde van de dag pas achter dat de ECU ook defect was (gedeelte dat brandstof regelt). Deze moest ook besteld worden omdat deze niet op voorraad was. Of ik daarmee accoord ging. Hier ging ik flippen; twee essentiele onderdelen (TD5) die alletwee in Frankrijk besteld moeten worden; en waarom pas na een week de juiste diagnose.
Op basis van reacties op dit prikbord ben ik dinsdagmorgen samen met mijn vriendin om 09:00 uur bij Knook binnengestapt om ons ongenoegen op een volwassen manier te bespreken. We werden vriendelijk ontvangen door ene Erik die alle tijd en aandacht voor ons had. De betreffende monteur werd er bij geroepen; deze heeft ons in de werkplaats laten zien wat er aan de hand was. Ook hij betreurde de gang van zaken. Wanneer niet de helft van het personeel op vakantie zou zijn had men idd op dag 1 al gecontroleerd of de ECU in orde was. Nu werden spaarzame momenten gebruikt om tussen de bedrijven door onze auto te demonteren.
Vervolgens hebben ze nogmaals de leverancier gebeld; de twee onderdelen zouden binnen enkele dagen binnen moeten zijn. Na enig aandringen heeft Knook ingestemd met het ter beschikking stellen van een bruikleenauto. Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we vandaag onze auto weer ophalen.
Ik moet dus zeggen; we zijn keurig geholpen, het is een indrukwekkend mooie zaak en zover ik kan beoordelen kundig personeel. Men maakt echter de fout om met 0-voorraad te werken. Dan hoeft er dus maar een enkel onderdeeltje in backorder te staan en je kan je klanten niet meer aangeven op welke termijn ze geholpen worden. Daardoor hebben we nu bijna 2 weken zonder auto gezeten, voor een relatief eenvoudige ingreep.
Hier eindigt ons relaas. De bedoeling van het lijntje was in ieder geval om wat tips te krijgen en die hebben jullie gelukkig in ruime mate gegegven. Misschien was het ook een stukje frustratie/onmacht. Maar mag dat na anderhalve week LaRo-loos en 1500,- euri lichter??
P.S. Nog mensen geinteresseerd in de ECU en brandstofpomp die (waarschijnlijk..sorry