verzekeringswaarde 110?
verzekeringswaarde 110?
Wie heeft ervaring met de volgende verzekeringskwestie?
Ik heb een ex-leger 110 softtop uit 1989 gekocht van een handelaar. De auto is RDW gekeurd en heeft zojuist grijs kenteken verkregen.
Ik wil (moet) 'm WA verzekeren en bij de verzekeraar gaan ze uit van de nieuwwaarde van een Defender County (NB die bestond toen nog niet eens) uit 1989, nl E 39.000. Terwijl dat ding natuurlijk vol met snuffen als airco zat. Het zou me niet verbazen als de nieuwwaarde voor Defensie ongeveer dat bedrag in guldens was. Dit scheelt ook ongeveer de helft in de premie!
Hoe kom ik achter de nieuwwaarde van m'n auto en hoe peuter ik het aan het verstand van die verzekeraar?
Bij voorbaat veel dank. Oh ja, ik wil 'm dinsdag ophalen, dus dan moet íe ook verzekerd zijn.
Groet!
Jasper
Ik heb een ex-leger 110 softtop uit 1989 gekocht van een handelaar. De auto is RDW gekeurd en heeft zojuist grijs kenteken verkregen.
Ik wil (moet) 'm WA verzekeren en bij de verzekeraar gaan ze uit van de nieuwwaarde van een Defender County (NB die bestond toen nog niet eens) uit 1989, nl E 39.000. Terwijl dat ding natuurlijk vol met snuffen als airco zat. Het zou me niet verbazen als de nieuwwaarde voor Defensie ongeveer dat bedrag in guldens was. Dit scheelt ook ongeveer de helft in de premie!
Hoe kom ik achter de nieuwwaarde van m'n auto en hoe peuter ik het aan het verstand van die verzekeraar?
Bij voorbaat veel dank. Oh ja, ik wil 'm dinsdag ophalen, dus dan moet íe ook verzekerd zijn.
Groet!
Jasper
Re: verzekeringswaarde 110?
Probeer eens een offerte op te vragen bij Wiggers in Baarn. Die weet van de LandRover hoed en rand en draagt het merk een goed hart toe.
Hugo
Hugo
Dank voor de tip. Ik heb ze zojuist gebeld. Doen helaas alleen all risk en dan op basis van een taxatierapport, dat is een heel ander verhaal. Ik wil 'slechts' WA dekking. De meneer aan de lijn wist trouwens niet veel van Land Rovers, maar dat kan toeval zijn.
Wie helpt me verder?!
Wie helpt me verder?!
hoi Jasper,
Ik snap niet dat je bij Wiggers niet geholpen kon worden aan een WA dekking.
Ik heb daar mijn RR verzekerd en ik heb toen met meneer Wiggers zelf gesproken.
Bij mij gaat het om een HOBBYAUTO tarief.
Max km p/j ongeveer 7500.
Kosten: 181 euro per jaar.
Gewoon op WA basis.
Hun afhandeling is ook goed( vooral toen ik een BMW kraakte).
Ik hoop dat je iets wijzer er van wordt, en anders veel zoek plezier bij andere maatschapijen.
groetjes gilco
Ik snap niet dat je bij Wiggers niet geholpen kon worden aan een WA dekking.
Ik heb daar mijn RR verzekerd en ik heb toen met meneer Wiggers zelf gesproken.
Bij mij gaat het om een HOBBYAUTO tarief.
Max km p/j ongeveer 7500.
Kosten: 181 euro per jaar.
Gewoon op WA basis.
Hun afhandeling is ook goed( vooral toen ik een BMW kraakte).
Ik hoop dat je iets wijzer er van wordt, en anders veel zoek plezier bij andere maatschapijen.
groetjes gilco
Ik heb net een WA-verzekering bij Wiggers afgesloten
(voor mijn 109D ex-leger uit 1983). Het kan dus wel.
Ik merkte wel dat de behulpzaamheid aan de telefoon
persoonsafhankelijk was. Bel hen morgen nog maar eens.
Roel
(voor mijn 109D ex-leger uit 1983). Het kan dus wel.
Ik merkte wel dat de behulpzaamheid aan de telefoon
persoonsafhankelijk was. Bel hen morgen nog maar eens.
Roel
Ik heb mijn 90 gewoon WA bij Wiggers verzekerd. Ook meteen verzekerd in het terrein, trouwens. Was wel een dure grap, met mijn vorige 2cv oldtimerverzekering bleek ik geen schadevrije jaren te hebben opgebouwd.
Consumentenprijs 1986 110 Pick-up softtop, volgens mijn verzekering (Centraal Beheer):
17.016,00 Euro.
Succes
17.016,00 Euro.
Succes
Als je je auto 'kaal' WA wilt verzekeren, dus zonder uitbreiding met brand, diefstal, ruitbreuk e.d., dan doet voorzover mij bekend de nieuwwaarde totaal niet terzake. Immers, eigen schade is dan toch niet gedekt en dus sowieso voor eigen rekening. Het enige wat dan van belang is is het gewicht van je auto, dat geeft een indicatie van de schade die je ermee aan andere auto's e.d. kunt aanrichten. En het gewicht is bij een LaRo nogal aanzienlijk, de WA-premie bij gevolg ook.
M.v.g.,
Alfred
M.v.g.,
Alfred
Ik heb in het verleden ook meegemaakt dat zelfs met WA-dekking de ene verzekeraar met nieuwwaarde rekende, en de andere met ledig gewicht (bij bestelauto's meestal max.totaalgewicht, wel lager tarief per kg).
Dennis B.
Dennis B.
goede avond,
als je deze auto gebruikt als hobby auto max 3000 km per jaar rijdt en je hebt ook een tweede auto kan hij verzekert worden voor ca 85 euro per jaar die van mij loopt via orha, Hoeveelheid km is nooit te kontroleren
groetjes
als je deze auto gebruikt als hobby auto max 3000 km per jaar rijdt en je hebt ook een tweede auto kan hij verzekert worden voor ca 85 euro per jaar die van mij loopt via orha, Hoeveelheid km is nooit te kontroleren
groetjes
Hoewel het nergens op slaat hanteren sommige verzekeraars de nieuwwaarde als uitgangspunt voor een WA verzekering.
Beste 110, ik heb gebeld met Centraal beheer en zij komen voor mij uit op 22.400 voor een 110 hard-top (de soft top staat er niet bij). Als ik jouw naam of polisnr. doorgeef, kunnen ze nagaan hoe ze het eerder hebben gedaan en dan krijg ik hetzelfde tarief. Zou je me dat willen doormailen (rechtstreeks?). Dank!110 schreef:
Beste 110, ik heb gebeld met Centraal beheer en zij komen voor mij uit op 22.400 voor een 110 hard-top (de soft top staat er niet bij). Als ik jouw naam of polisnr. doorgeef, kunnen ze nagaan hoe ze het eerder hebben gedaan en dan krijg ik hetzelfde tarief. Zou je me dat willen doormailen (rechtstreeks?). Dank!110 schreef: