Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn Range Rover.
Bij hard en plotseling remmen trekt de auto sterk naar links.
We hebben al een aantal dingen gecontroleerd maar hebben nog geen oplossing
gevonden: -bandenspanning is goed
- de sporing is goed
- remblokken zijn goed
- de remmen zijn ontlucht
Heeft iemand nog een tip of idee wat het probleem kan zijn?
Remmen Range Rover
Re: Remmen Range Rover
RRJR, ik heb dat ook gehad,
Oplossing bij mij,
Remmen los, links en rechts cuppen vervangen, olie dr in en klaar.
er zal bij jou, net als bij mij wel een cupje vast zitten en compleet vervangen is bij dit essentieel onderwerp het beste.
Kijk je wel uit, want bij een noodstop heb je in jouw gevan links schade
Of het nou de vangrail is of een voorbijganger.
Succes,
Jan
Oplossing bij mij,
Remmen los, links en rechts cuppen vervangen, olie dr in en klaar.
er zal bij jou, net als bij mij wel een cupje vast zitten en compleet vervangen is bij dit essentieel onderwerp het beste.
Kijk je wel uit, want bij een noodstop heb je in jouw gevan links schade
Of het nou de vangrail is of een voorbijganger.
Succes,
Jan
Re: Remmen Range Rover
Beste RRJR (het zou makkelijker zijn als je ondertekend met je naam),
Iets wat je misschien nog niet gecontroleerd hebt is of er een klein beetje lucht in de rechter remcilinder zit.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Iets wat je misschien nog niet gecontroleerd hebt is of er een klein beetje lucht in de rechter remcilinder zit.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Remmen Range Rover
Oude remzuigers verwijderen en weggooien vervangen door RVS zuigers,probleem opgelost.
Re: Remmen Range Rover
Kijk ook eens of je naaf keerring niet lekt want bij het minste geringste beetje vet op je schijf of blokken remt je auto al scheef. Hoeft maar een klein beetje vet te zijn.
Re: Remmen Range Rover
Controleer ook de rubbers aan beide uiteinden van je voorste 'hockey sticks' (die lompe armen waar de vooras mee onder de auto zit bevestigd) EN achterste trekstangen (aan de achteras) Als deze gaar zijn krijg je ook hele rare reacties tijdens het remmen. De assen worden dan als het ware scheef onder de auto getrokken. Ook moet de kogel op de achteras spelingvrij zijn en ook de rubbers die aan de andere kant van die armen zitten waaraan die kogel bevestigd zit.
Wordt altijd vreselijk onderschat, maar heel belangrijk voor een goede wegligging.
Controleer ook of het stuurhuis spelingvrij is. Zoniet, afstellen.
Succes
Jos
Wordt altijd vreselijk onderschat, maar heel belangrijk voor een goede wegligging.
Controleer ook of het stuurhuis spelingvrij is. Zoniet, afstellen.
Succes
Jos