2.5 dt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marco

2.5 dt

Bericht door marco »

Hallo aanwezigen,

Wie kan mij wat wijzer maken.
Iksta op het punt om een laro 110 HT 2.5 dt aan te schaffen.
De auto is keihard, het blok is een revisiemotor uit scheveningen en heeft inmiddels
120.000 km gelopen met al het onderhoud op tijd netjes uitgevoerd (riem e.d.)
Brandstofvebruik is 1:8-8,5 Olieverbruik 3 L per 10000 km.
Mijn wens is om met een kruissnelheid van +/- 100km p.u de wereld te gaan ver-kennen en af en toe een aanhanger te trekken.
Ik hoor de wildste verhalen over turbodiesels.
Wie kan mij wat wijzer maken ????

Alvast bedankt voor jullie oor en reacties

Marco
henk

Re: 2.5 dt

Bericht door henk »

Met beleid gereden en netjes op tijd de vloeistoffen verversen kan dit je droom auto zijn. Het blok kan best lang meegaan als je er dus netjes mee omspringt. Aanhanger is voor geen enkele LR een probleem. Kruissnelheid van 90 km/uur lijkt me een beter streven vanwege minder slijtage, zuiniger gebruik maar bovenal het geluidsniveau.

Succes met je keuze!

henk
Menno

Bericht door Menno »

Ik geloof dat de meeste problemen met met 2.5 turbodiesels te wijten zijn aan te lang draaien op te hoge toerentallen. Een kruissnelheid tussen de 80 en 90 lijkt me dan ook beter. maarreh, als je de wereld rond gaat, neem je toch niet de snelwegen... toch?

Klinkt goed voor de rest!
110

Bericht door 110 »

Een olieverbruik van 3 liter olie op 10 000 kilometer ?
Hoe is dat bepaald ?
Door extrapolatie, of is er pas na 10 000 kilometer olie ververst ? (hetgeen me geen goed teken lijkt; bij deze blokken is het niet raadzaam meer dan 7 500 kilometer met de olie te rijden).

100 kilometer per uur moet te doen zijn, ook over langere afstanden (wel met een oliekoeler met thermostaat).

Succes
Plaats reactie