electrische vacuumpomp vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik Janssen

electrische vacuumpomp vraag

Bericht door Erik Janssen »

Hallo allemaal,

Ik overweeg de vacuumklep in de inlaat van mijn SIII diesel te vervangen door een electrische vacuumpomp. Nu vraag ik me af vacuumpompjes die gebruikt worden (werden?) voor centrale deurvergrendelingen in bv audi 80, mercedes capaciteit genoeg hebben.

Ik denk dat ik de pomp mee laat schakelen met de remverlichting dus als zo'n centrale deurvergendeling-pomp niet gemaakt is om continue te draaien is dat geen bezwaar.

Heeft iemand hier kijk op? Ik wil natuurlijk geen verrassingen...

Groet,

Erik.
Dennis101

Re: electrische vacuumpomp vraag

Bericht door Dennis101 »

De CV pompjes komen capaciteit tekort voor de manier waarop jij zo'n pompje wil gebruiken.
Door te werken met een reservoir en drukschakelaar zou je ze wel kunnen gebruiken.
Ik heb zelf de vacuumpomp uit het laatste model Volvo V40 diesel in mijn 88" S3 gebouwd, deze pomp heeft wel ruim voldoende capaciteit om via de remlichtschakelaar (met hulp van een relais want, 10A nominaal) gebruikt te worden.

Dennis B.
Donk

Bericht door Donk »

hoi,

ik denk dat zo n vacuumpompje toch wat aan de trage kant is om aan te sturen met de remlicht schakelaar, je zit n.l. met toch een halve liter lucht die je weg moet pompen, waar dat pompje denk ik toch wel minstens een paar seconden voor nodig heeft, resultaat is dus niet veelbelovend.
zelf ben ik een voorstander van een continu aangedreven mechanise vacuumpomp.
ik heb net een dynamo van een ford besteld met vacuum pomp en 70 Amp, heb je alles bij elkaar en lekker kompakt, kun je ook je vacuumtankje eruit gooien

grtz hans
Erik Janssen

Ik dacht het wel. Echt handig dat ik het zo snel even bij een paar kenners kan checken. Bedankt voor jullie reacties.

De Volvo S40 pomp had ik al gezien maar vond ik aan de dure kant. Als het dan toch geld gaat kosten ga ik denk ik voor de dynamo met pomp.

Erik.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bij een dynamo met vacuumpomp moet je er wel rekening mee houden dat de meeste (zoals de Hitachi uit een Opel Astra 1.7 TD) een smeerolie aansluiting nodig hebben. Mogelijk is dat op te lossen met een eigen oliereservoirtje voor de dynamo.

Dennis B.
Erik Janssen

Hans,

Wil zo'n pomp ook olie hebben (de meeste die ik nu gezien heb wel) en hoe sluit je dat aan?

En ik heb nu een prijs van 220 euro, is dat redelijk?

groet,

Erik.
Plaats reactie