Het is al vaker beschreven, maar nu wil ik mijn verhaal ook ff kwijt. Vandaag heb ik mijn wagen om laten keuren van grijs naar geel. Het gaat om een ex-leger 109" uit 1981. Vanwege de problemen met remschema's en conformiteitsverklaringen e.d was ik al voorbereid dat het niet eenvoudig zou zijn.
Dat kwamen ze me dus dan toen ook met 2 man sterk ff vertellen

Ik had 2 opties.
1: Een conformiteitsverklaring van Land Rover nederland vragen
2: Het remsysteem testen bij de RDW in Zoetermeer.
Alle bij niks dus...
Toen vertelde ze me dat ze een lijst op de computer hebben bekeken en daar stond mijn wagen dus niet bij.

Maar gelukkig stond er wel een Land Rover 109" Hard Top bij. Nog een voordeel is dat ik toevallig een hardtop heb. Moet er dus ff vaart achter gaan zetten om die klaar te krijgen binnen de 8 weken die ik voor de herkeuring heb gekregen.

Verder nog een paar andere kleine dingetjes die niet goed waren. Niks dat erg veel tijd gaat kosten. Teveel knipperlichten voor, scheef remmen, chassisnummer onleesbaar.
Maar k ben dus erg opgelucht dat dit ook een mogelijke oplossing is. Slaat eigenlijk helemaal nergens op, maarja.....
Groetjes,
Dave Frencken
Ps, ik kan nu ook meteen trekkrachten voor een aanhanger op mijn kentekenbewijs krijgen.