Niet meer starten wat kan dit zijn

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Vincent

Niet meer starten wat kan dit zijn

Bericht door Vincent »

Ik ben even ten einde raad.

Gisteren heb ik mijn gereviseerde dieselpomp terug gekregen. Na het monteren, hetgeen allemaal spoedig verliep, eerst de leidingen tot op het filter ontlucht. Daarna de leidingen verder ontlucht tot in de kamers van de pomp dmv de twee boutjes te lossen die op de zijkant van de pomp zitten, daarna pompen totdat de diesel ook hieruit stroomde. Vervolgens proberen te starten....niks. Inmiddels heeft mijn accu het begeven, wsl door het lange stilstaan en onvoldoende bijladen. Op het moment hangen ze aan de lader om vanmiddag nogmaals een poging te gaan ondernemen. Heeft iemand een idee waaraan dit nog zou kunnen liggen. De timing is goed daaraan is niks veranderd. Ik ga straks nog eens proberen om de inspuitleidingen los te draaien en tot aan de verstuivers te ontluchten, door de startmotor te laten draaien.

Vincent
peter

Re: Niet meer starten wat kan dit zijn

Bericht door peter »

met losdraaien van twee verstuiverleidingen moet het lukken
Bart (ex laro rijder)

Bericht door Bart (ex laro rijder) »

Heb er niet heel erg veel verstand van, maar is het niet zo, dat wanneer je de pomp erafhaalt en weer opnieuw monteerd dat dan toch de timing bijgesteld moet worden????

Bart.
vincent@fdesign.nl

Bericht door vincent@fdesign.nl »

Bart,

Nee, hooguit moet de pomp wat gedraait worden in zijn slobgaten. De pomp kan er nl maar op een manier op. Deze word aangedreven door de distributie en met een getand asje met een uitsparing erin waarover de pomp valt. Hierdoor zou dit niet hoeven.

Vincent
Roel K

Bericht door Roel K »

Hoi Vincent,

dit heb ik nou ook altijd... volgens mij is de oplossing om
de verstuiverleidingen te ontluchten (beurtelings even los draaien
tijdens het starten), tenminste dat leek de monteur te doen die
mij te hulp schoot (ik zat achter het stuur dus kon niet precies zien wat
ze deden).
Op een oude Mercedes zit geen handpomp, maar daar kun je blijkbaar
gewoon doorstarten (ik denk dat ik wel 8 keer een halve minuut nodig
had voordat hij aansloeg). Ik weet niet of dat bij een LR ook werkt.

Roel
Vincent

Bericht door Vincent »

Probleem opgelost,

Na lang zoeken en prutsen de leidingen bij de verstuivers losgemaakt en doorgestart totdat idd hier de diesel uit kwam lopen.

Bedankt voor de reacties
fred101

Bericht door fred101 »

Bij mijn series diesel moest de pomp wel op tijd gezet worden na vervanging. Daar de oude pomp versleten was was de pomp qua timing steeds verder was verzet. er was in engeland zelfs een getordeerd asje in gezet (dat verkopen ze daar en daarmee rekken ze de pomp-revisie nog even). Ik zou er dus niet altijd zomaar vanuitgaan dat deze goed staat.

fred101
Plaats reactie