Bedankt voor alle reactie'''s naar aanleiding van mijn vraag over het aansluiten van de kachel in mijn lightweight.
Leuk hoor al die besmette mensen met het bekende virus
Ik heb nog een vraag (en een vraag kan nooit dom zijn toch?
WAT IS DAT NU VOOR EEN KASTJE WAT BOVEN OP DE KACHEL ZIT (stomme caplocks) er komt een massa kabeltje uit en er zitten volgens mij vier condensatoren in, maar dat heeft een gelijkstroom motor toch niet nodig.?
Door dat holle massa kabeltje lopen twee geisoleerde draden vanaf het motortje naar de binnenkant van de kachel. Gaan die draden nu naar de dikke weerstand die ook in de kachel zit? En hoe dan verder? Kortom ik snap er geen biet meer van. Graag advies?
Martin
groningen
kachel
Re: kachel
Wat jij bedoeld is volgens mij de ontstoring.
Je lightweight zit vol met die ontstoringsfilters omdat het een radiowagen geweest is.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Je lightweight zit vol met die ontstoringsfilters omdat het een radiowagen geweest is.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dat kastje is de weerstand voor je kachel.
Ik heb nooit helemaal begrepen of de ventilatormotor nu 12 of 24 volt is, maar dit kastje zorgt ervoor dat er twee verschillende snelheden op de ventilator zitten.
Ikzelf vond de kachel in de lightweight niet voldoende (ik rij er ook mee bij -15 graden) en heb er een series 3 kachel ingezet. Geeft VEEL meer warmte
Jacco
Ik heb nooit helemaal begrepen of de ventilatormotor nu 12 of 24 volt is, maar dit kastje zorgt ervoor dat er twee verschillende snelheden op de ventilator zitten.
Ikzelf vond de kachel in de lightweight niet voldoende (ik rij er ook mee bij -15 graden) en heb er een series 3 kachel ingezet. Geeft VEEL meer warmte
Jacco
Ik denk ook dat het ontstoring is en misschien ook snelheidsregeling, maar ik vindt een weerstand om de snelheid te regelen wel een amateur oplossing... heb er zelf nog niet ingekeken die weerstanden en condensatoren staan in ieder geval niet in het schema dat ik online heb.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
Ik heb maar een stand op mijn kachel...wat is er mis?
Ik ben nu bezig met de op- / inbouw van een tweede kachel afkomstig uit een bestelbusje. Hij komt op een soort console-achtige constructie in de laadbak direct achter mijn stoelen. De kachel blaast dan vol op mijn voorruit. Morgen gezellig het leiding en slangenstelsel aan leggen en dan zou ik dus nooit meer koude oren moeten hebben
Maar het zou best leuk zijn om twee standen te hebben op mijn originele kacheltje!
Groet Sue en Leopold
Ik ben nu bezig met de op- / inbouw van een tweede kachel afkomstig uit een bestelbusje. Hij komt op een soort console-achtige constructie in de laadbak direct achter mijn stoelen. De kachel blaast dan vol op mijn voorruit. Morgen gezellig het leiding en slangenstelsel aan leggen en dan zou ik dus nooit meer koude oren moeten hebben
Maar het zou best leuk zijn om twee standen te hebben op mijn originele kacheltje!
Groet Sue en Leopold