cilinderkoprevisie diesel 2,25 ltr
Geplaatst: do 10 apr 2003, 16:32
Hoi allemaal,
Na het verwijderen van de cilinderkop bleek duidelijk dat de koppakking van mijn 2,25 ltr diesel (5x gelagerde krukas) een doorgeslagen pakking had. Bij verdere inspectie bleek dat de inspuitingsvoorkamer van 2 cilinders niet vast en vlak met het blok te liggen. Bovendien waren de zuigers op de plaats van de inspuiting licht ingebrand of ingeslagen. Verder was bij een zuiger zichbaar dat een een klep ooit open was blijven hangen. Klepsteel zou dus iets krom kunnen zijn. Dat zal dus moeten blijken als ik de kleppen laat slijpen.
De voorkamers kunnen vastgezet en bij het afvlakken mee gevlakt worden denk ik, maar zijn de zuigers nog bruikbaar en hebben de drijfstang- en krukaslagerschalen niet geleden?? Ik wil niet loshalen wat niet nodig is.
Groeten Louis
Serie III 109 D
Na het verwijderen van de cilinderkop bleek duidelijk dat de koppakking van mijn 2,25 ltr diesel (5x gelagerde krukas) een doorgeslagen pakking had. Bij verdere inspectie bleek dat de inspuitingsvoorkamer van 2 cilinders niet vast en vlak met het blok te liggen. Bovendien waren de zuigers op de plaats van de inspuiting licht ingebrand of ingeslagen. Verder was bij een zuiger zichbaar dat een een klep ooit open was blijven hangen. Klepsteel zou dus iets krom kunnen zijn. Dat zal dus moeten blijken als ik de kleppen laat slijpen.
De voorkamers kunnen vastgezet en bij het afvlakken mee gevlakt worden denk ik, maar zijn de zuigers nog bruikbaar en hebben de drijfstang- en krukaslagerschalen niet geleden?? Ik wil niet loshalen wat niet nodig is.
Groeten Louis
Serie III 109 D