cilinderkoprevisie diesel 2,25 ltr

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Louis

cilinderkoprevisie diesel 2,25 ltr

Bericht door Louis »

Hoi allemaal,

Na het verwijderen van de cilinderkop bleek duidelijk dat de koppakking van mijn 2,25 ltr diesel (5x gelagerde krukas) een doorgeslagen pakking had. Bij verdere inspectie bleek dat de inspuitingsvoorkamer van 2 cilinders niet vast en vlak met het blok te liggen. Bovendien waren de zuigers op de plaats van de inspuiting licht ingebrand of ingeslagen. Verder was bij een zuiger zichbaar dat een een klep ooit open was blijven hangen. Klepsteel zou dus iets krom kunnen zijn. Dat zal dus moeten blijken als ik de kleppen laat slijpen.
De voorkamers kunnen vastgezet en bij het afvlakken mee gevlakt worden denk ik, maar zijn de zuigers nog bruikbaar en hebben de drijfstang- en krukaslagerschalen niet geleden?? Ik wil niet loshalen wat niet nodig is.

Groeten Louis
Serie III 109 D
Bjorn

Re: cilinderkoprevisie diesel 2,25 ltr

Bericht door Bjorn »

Als je de kop er toch al af hebt is het misschien net zo handig om de zuigers er ook ff uit te halen. Als je onder de drijfstangen loshaalt kun je ze er zo uitdrukken. Kun je gelijk je zuigerveren, pistonpennen kontroleren, drijfstanglagers vervangen.
Krukaslagers is lastiger, dan moet de motor er namelijk uit. Maar ik zou zeker de zuigers er ff uithalen. Kan mooi in de tijd dat je je kop laat reviseren..

succes!
Bjorn
Plaats reactie