speed diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sjoerd

speed diesel

Bericht door Sjoerd »

Hoi hoi,

Sinds kort ben ik in het bezit van een lelijke blauwe serie2a diesel truck-cab. Ik heb hem daarom ook de naam Grobbekuiken gegeven. Van mijn 109 2a ben ik gewend dat hij met het benzine blok ongeveer 105 a 110 km/u er voor kan hebben staan, ok soundbarriers zijn dan geen overbodige luxe.

Grobbekuiken daarentegen haalt bij volgas de spectaculaire topspeed van wel 85 km/u is dit normaal of is dit te laag???? Het verpletterde mij in iedergeval van verbazing hoe traag hij was. Zijn er mede dieselers die hier wat commentaar op kunnen geven.

Groet Sjoerd.
Sjoerd

Re: speed diesel

Bericht door Sjoerd »

Oh ja ff vergeten, grobbekuiken is een 88"
peter

Bericht door peter »

veel te langzaam
behalve heuvel op en wind tegen loopt mijn ambu 2a 100km/u
en de ambu is een stuk zwaarder. hij heeft wel lang nodig om op top te komen, inhalen is dan ook elke keer weer een avontuur en ja soms, heel soms, kom ik nog tragere slakken tegen
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Is dit dan een kwestie van het toerental hoger afstellen op de brandstofpomp want als ik gas geef bij 80 voel je hem best wel trekken, het is niet dat hij geen power heeft. en zo ja hoe doe ik dat dan want ik zou niet weten hoe ik het toerental kan controleren. bij een diesel

Sjoerd.
Jan Willem

Bericht door Jan Willem »

Nieuwe filters erin, verstuivers controchecken en de schroef onder je pedaal een beetje naar beneden draaien. EN ff kijken of volgas op het pedaal ook daadwerkelijk volle porrie op de pomp is.

Eigenlijk (maar dat weet haast niemand ) zijn ze helemaal niet gemaakt om "hard" mee te rijden

Die van mij kan zelfs 115 maar ik rijdt maar 80/85

JW
peter

Bericht door peter »

kijk ook eens naar je bandenmaat misschien rij je kleiner dan 7.50X16
en controleer je snelheid eens met een gps er zijn heeeel onbetrouwbare km telers in omloop
toerenteller voor diesels zijn duur en moeten op een w aansluiting van de dynamo of met een speciale opnemer
na instalatie moet hij dan alsnog in een garage geijkt worden
een w aansluiting kun je zelf maken maar alleen bij een wisselstroom dynamo
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

De snelheidsmeter die klopt (redelijk) dat is gechecked rij op 7,5*16. Het moet echt bij die tor vandaan komen, misschien eens aan mijn maatje vragen of hij een w-aansluiting op mijn dynamo kan maken.

Ik denk dan zelf dat het aan het gaspedaal licht die niet diep genoeg gaat op ergens een krom iets. Wordt ff zoeken. Maar uiteraard blijven goede tips welkom.

Groetjes Sjoerd, die nog steeds helemaal blij is met Grobbekuiken.
Sjoerd

HIGH speed diesel

Bericht door Sjoerd »

Zijn ze niet gemaakt om hard te rijden dan?????????????????????, ik wilde hem net gaan tunen en me inschrijven voor de 24 uurs van lemans. ;-)
Menno

Bericht door Menno »

Ik heb hem op de GPS ook wel boven de 100 gehad (series 3 109 diesel softtop), maar 85 is de perfecte kruissnelheid.

Maar als maximum 85? Dat moet beter kunnen.
jacob

Bericht door jacob »

hmm ik zit met vrij ruige banden en hartop met lampen.

Zo rond de 96 km. en het blok dat er is zit is goed en tijdens het terreinrijden hoor ik vaak mensen zeggen wat heb jij er in zitten is vast geen 2.25 het blok loopt en klinkt gewoon goed.

een jaar gelenden met ander banden en zonde voorste aandrijf as haalde ik de 115.
ongeveer.

Ik moet nu weer eens kleppen stellen en misschien eens de verstuivers na kijken.

maar 88 km dan zou ik zeker op onderzoek uit gaan.

Maar het hoeft niet perse in je blok te zitten. smerige remtrommels slecht gesmeerde kruisjes. of oude olie in je tussen bak. remmen ook gigantische.
na een dag terreinrijden in de klein ben ik ook blij dat ik met 80 km naar huis kan rijden. meestal haal ik dat niet eens.

MVG jacob.
Marcel Vonk

Bericht door Marcel Vonk »

beste sjoerd,

komt nogal eens voor dat de hele "overbrenging" van gaspedaal naar pomp hendel niet goed gaat en je wel het pedaal helemaal op de plaat trapt maar dat hendel bij pomp niet vol open is en je zo dus denkt vol speed te rijden check dit even goed (moter uit, stuk hout tussen pedaal en stoel en dan kijken of er nog ruimte zit bij de pomp)

mvgr. marcel vonk
EXfietser

Re: HIGH speed diesel

Bericht door EXfietser »

Gaat prima, maar je moet dan wel dwars door het terein om alle bochten af te snijden. Als je ze heel erg afsnijd maak je een goede kans.

Arnold.
Plaats reactie