Ik ben weer terug uit zweden. Jorm heeft het gehaald. De enige problemen waren een scheurtje in de benzine slang (die 1 jaar oud was, geschikt voor benzine en nu al helemaal uitgedroogd) maar ik had genoeg reserve bij me en hij lekt nu uit elke bak. Blijkbaar hebben een paar jaar stilstand de keringen geen goed gedaan.
Dankzij de overdrive en mighty V8 relaxed met 100 km/u over de autobahn. We kwamen een engelse 109 stawag tegen (met het stuur links ??) die bij hellingkjes niet harder dan 60 ging. (hij klonk wel als een V8 overigens) Wel lachen als je met 3 ton landrover dan zo met 100 komt langs geblazen.
Helaas heeft hij ook zijn keerzijde, vooral als er geen LPG is. Iedere twee uur stoppen gaat dan vanzelf bij een tankstation. 1 op 3,7 tikt hard aan.
Ik moet zeggen dat het nog comfortabel rijdt ook. Ik zit goed, veel ruimte, en de herrie valt mee. (we kunnen nog net praten ook). Veel bekijks, iedereen kijkt onderweg. We reden een camping af en er stonden zelfs een aantal mensen klaar met camera's.
Wel leuk was dat we onderweg contact hadden met een trucker op de 27MC. Bleken we achter hem te rijden, zegt hij: zijn jullie dat in dat kleine landrover campertje. Toch knap dat hij in zijn spiegel een 101 als landrover herkent terwijl hij niet wist wat een 101 is. Verder heeft er twee keer iemand gezwaaid, 1 nederlander in een volledig aangeklede defender en een duitser.
Fred101
weer terug
Re: weer terug
Dat zijn leuke dingen! Ik zit een paar vakantieverhalen van prikkers te lezen, en begin toch wel zenuwachtig te worden voor mijn vakantie naar Frankrijk over drie weken... gelukkig gaan we nog een dagje voorbereidend klussen aan Kapitein Iglo.
Leuk!
Leuk!