Laura
Re: Laura
Ja de bak ligt er in. Nu het afmonteren nog (wat een k***e klus)
Morgen krijg ik weer hulp van Jasper!
Vraagje.
Om de tussenbak te vullen (met olie) zie ik alleen een heel klein vierkant pennetje.
Moet daar echt alle olie door?
Vraagje hoeveel gaat er dan in een tussenbak?
Groetjes,
Ron met een Laura die al wat vrolijker uit de koplampjes kijkt.
Morgen krijg ik weer hulp van Jasper!
Vraagje.
Om de tussenbak te vullen (met olie) zie ik alleen een heel klein vierkant pennetje.
Moet daar echt alle olie door?
Vraagje hoeveel gaat er dan in een tussenbak?
Groetjes,
Ron met een Laura die al wat vrolijker uit de koplampjes kijkt.
Dus als ik goed begrijp, moet door het klijne gat 2,5 liter wat dan ook nog ens achter de remtrommel verborgen zit en door het grote goed te berijken gat van de versnellingsbak 1,5 liter?
Wat zijn die Engelsen toch weer logisch bezig geweest.
Ron met Laura buiten.
Thanks voor de info
Wat zijn die Engelsen toch weer logisch bezig geweest.
Ron met Laura buiten.
Thanks voor de info
" Wat zijn die Engelsen toch weer logisch bezig geweest."
Daar zit een verhaal achter... De Land Rover is net na de oorlog even snel in elkaar geflanst met het idee dat 'ie voor korte duur geleverd zou worden. Om die reden is er een al bestaande versnellingsbak gekozen; zo uit mijn hoofd geloof ik een ontwerp uit 1932. Die tussenbak is even snel zodanig ontwikkeld dat 'ie tegen die al bestaande bak geschroefd kon worden, vandaar dat het allemaal zo ongekend handig in elkaar zit.
Het blijft behelpen, maar misschien ga je e.e.a. iets meer waarderen als je weet hoe het zo gekomen is. Er bestaan trouwens van die pompen met zo'n slangetje eraan om de boel te vullen.
Hermen
Daar zit een verhaal achter... De Land Rover is net na de oorlog even snel in elkaar geflanst met het idee dat 'ie voor korte duur geleverd zou worden. Om die reden is er een al bestaande versnellingsbak gekozen; zo uit mijn hoofd geloof ik een ontwerp uit 1932. Die tussenbak is even snel zodanig ontwikkeld dat 'ie tegen die al bestaande bak geschroefd kon worden, vandaar dat het allemaal zo ongekend handig in elkaar zit.
Het blijft behelpen, maar misschien ga je e.e.a. iets meer waarderen als je weet hoe het zo gekomen is. Er bestaan trouwens van die pompen met zo'n slangetje eraan om de boel te vullen.
Hermen