Gele knop verwijderen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cees Klijn

Gele knop verwijderen

Bericht door Cees Klijn »

Mijn versnelling deed het niet meer en ik heb de tip gekregen om de tunnelbak te verwijderen om te kijken wat er gaande is.
Ik zit nu bij het weghalen van de tunnelbak....
Mijn grootste obstakel op het moment is nu het verwijderen van de gele 4-wiel aandrijving knop.
Afdraaien zo maar gaat niet en de moer onder de gele knop zit ook flink vast. Ik ben bang dat als ik flink kracht zet, dat ik dan een heel stuk ingewand met knop en al in mijn handen hou... Ik heb er alvast kruipolie (van onder af....) opgespoten.
Iemand enig suggestie om die knop heelhuids te verwijderen?

Cees
Jambo

Re: Gele knop verwijderen

Bericht door Jambo »

Ik zie weinig alternatieven, behalve meer kracht zetten dan je tot nu hebt gedaan. Zorg wel dat je <i> eerst</i> de moer losdraait, dwz op de pook naar beneden draait. De gele knop moet dan relatief makkelijk losdraaien.

Hanno
Ed Yellow

Bericht door Ed Yellow »

Het moertje wat eronder zit is een borgmoer.
Deze zal als 1e los moeten.
Succes.

Ed Yellow
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Anders een nieuwe knop bestellen, die zijn niet zo duur. Proberen met een rubberen of leren riem rond de knop om meer grip te krijgen, zoals het wel eens gebeurd bij een oliefilter plaatsen of loshalen.
Getaway

Bericht door Getaway »

Met een hamer de gele knop kapot slaan, de moer er onder komt dan van zelf los......

Ik heb nog zo'n gele knop liggen, die je dan wel mag hebben :-)

Gewoon de borg moer met gepast geweld los draaien, mocht de gele knop ter-zielen gaan, heb ik er dus een voor je.

gr Eric
Ron109LPG

Bericht door Ron109LPG »

Ik heb dat probleem ook gehad.
Een waterpomoptang doeet dan wonderen. Daarna de borgmoer losgedraaid. Ik heb toch het idee na de vorige berichten gelzen te hebben dat ik de verkeerde volgorde gevolgd heb, maar goed het is gelukt.
Ron die dinsdag of woensdag de goede versnellingsbak voor Laura hoopt te ontvangen.
Plaats reactie