Geniaal apparaatje voor actieve sleutelaars!
Geniaal apparaatje voor actieve sleutelaars!
Hoi Allemaal,
Vandaag heb ik naar aanleiding van eerdere berichten op dit prikbord over het vullen van versnellingsbakken met behulp van een (vloeistof)pompje op de (accu)boormachine zo'n apparaatje bij de praxis (Euro 14,90) aangeschaft. Is echt ideaal!!! Moet er even een paar stukjes slang bij kopen bij de auto speciaalzaak (voldoende lengte) en een eindstuk aanmaken van max 10 mm dik zodat hij goed in de bak/dif vulopening past en de overdruk wegkan. En dan draaien maar zo uit een 5 liter vat je bak/diff of wat dan ook in! Ik weet niet meer wie die tip maar super bedankt! Mijn (EP90) olie verversen was nog nooit zo makkelijk en met mijn rijstijl is regelmatige verversing (elke 3000 km geen overbodige luxe!)
Wou dit toch maar even kwijt!
Groet Bowy
PS nog meer mensen met handige apparaatjes of tips? Dan hoor ik het graag misschien bij voldoende animo een leuke rubriek voor op mijn site!
Vandaag heb ik naar aanleiding van eerdere berichten op dit prikbord over het vullen van versnellingsbakken met behulp van een (vloeistof)pompje op de (accu)boormachine zo'n apparaatje bij de praxis (Euro 14,90) aangeschaft. Is echt ideaal!!! Moet er even een paar stukjes slang bij kopen bij de auto speciaalzaak (voldoende lengte) en een eindstuk aanmaken van max 10 mm dik zodat hij goed in de bak/dif vulopening past en de overdruk wegkan. En dan draaien maar zo uit een 5 liter vat je bak/diff of wat dan ook in! Ik weet niet meer wie die tip maar super bedankt! Mijn (EP90) olie verversen was nog nooit zo makkelijk en met mijn rijstijl is regelmatige verversing (elke 3000 km geen overbodige luxe!)
Wou dit toch maar even kwijt!
Groet Bowy
PS nog meer mensen met handige apparaatjes of tips? Dan hoor ik het graag misschien bij voldoende animo een leuke rubriek voor op mijn site!
Re: Geniaal apparaatje voor actieve sleutelaars!
Ook Bowy is bij de Praxis te koop een accesoire voor op de boormachine.
Ze noemen dat een poetsschijf; man o man, fantastisch
Jan
Ze noemen dat een poetsschijf; man o man, fantastisch
Jan
Nog wat handigheidjes:
Met een passende dop uit een 1/2" doppendoos, een M12 draadeind en 2 moeren, een aandrijfflens, en dikke M12 carroserieringen pers je moeiteloos de lagers uit (en in) de swivelballs.
Nog eentje:
Met een rechte telefoontang (met lange bekken) verwissel je de bladveren van de 3/4 schakelgroep via het bovendeksel van de bak. De bak hoeft er dus niet uit.
Vooruit nog een:
Door met een lijmklem de schokbrekerrubbers samen te knijpen krijg je de splitpennen er wel gemakkelijk in.
Voorlopig de laatste:
Met een kort stukje spoorstang (of stuurstang) voorzien van twee windingen afplaktape kun je de koppelingsplaat prima uitlijnen als je een drukgroep monteert.
Meer kwam er niet zo gauw bij mij op.
Dennis B.
Met een passende dop uit een 1/2" doppendoos, een M12 draadeind en 2 moeren, een aandrijfflens, en dikke M12 carroserieringen pers je moeiteloos de lagers uit (en in) de swivelballs.
Nog eentje:
Met een rechte telefoontang (met lange bekken) verwissel je de bladveren van de 3/4 schakelgroep via het bovendeksel van de bak. De bak hoeft er dus niet uit.
Vooruit nog een:
Door met een lijmklem de schokbrekerrubbers samen te knijpen krijg je de splitpennen er wel gemakkelijk in.
Voorlopig de laatste:
Met een kort stukje spoorstang (of stuurstang) voorzien van twee windingen afplaktape kun je de koppelingsplaat prima uitlijnen als je een drukgroep monteert.
Meer kwam er niet zo gauw bij mij op.
Dennis B.
Joh. Dennis
Dat moet je gebundeld uitbrengen.
Het eerste deel van de prikkerspers!
Volgens mij doe je er een hoop wannabee Mac Gyvers een groot plezier mee.
Groet,
Hans
Dat moet je gebundeld uitbrengen.
Het eerste deel van de prikkerspers!
Volgens mij doe je er een hoop wannabee Mac Gyvers een groot plezier mee.
Groet,
Hans
Kijk dennis dat zijn leuke dingen! Als je nog meer weet dan hoor ik het wel!
Groet Bowy
ps die al behoorlijk moeite heeft met typen laat staam lopen......... (had ik die laatste 5 bier toch maar laten staan..... )
Groet Bowy
ps die al behoorlijk moeite heeft met typen laat staam lopen......... (had ik die laatste 5 bier toch maar laten staan..... )
Re: Een nette voor de Zondag
Als je nieuwe brandringen onder de dieselverstuivers aan wilt brengen gaat dat heel handig met een TyRap.
Schuif de ring met de goede kant naar boven op de TyRap, hou het ringetje vast, steek de TyRap in het kleine gaatje van de cilinderkop en laat het ringetje los.
Het zakt dan automatisch goed op zijn plaats.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Schuif de ring met de goede kant naar boven op de TyRap, hou het ringetje vast, steek de TyRap in het kleine gaatje van de cilinderkop en laat het ringetje los.
Het zakt dan automatisch goed op zijn plaats.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Voor het uitlijnen van de koppelingsplaat in de drukgroep kun je ook heel makkelijk de juiste dop uit je doppendoos zoeken die er mooi gesloten in zit. het einde waar je normaal je 4 kant hebt zitten van de ratel enz. past perfect in het toplager en klaar is kees....
Uitgelijnd en weer er uit trekken, monteren maar die bak of het blok.
theo
Uitgelijnd en weer er uit trekken, monteren maar die bak of het blok.
theo
Ik plak die ringen altijd aan de verstuiver met een lik copaslip, bakken ze ook niet vast in de kop.
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.