Volgende vraag:
IN boekje van bovenstaande Disco staat trekken van zware trailer boven 32 km/uur in lage gearing om eea niet te laten oververhitten. Elders staat lage gearing alleen in mul terrein te gebruiken.
Weet iemand het juiste antwoord hoge of lage gearing bij zware trailer op normale weg?
Trailer met Dicso II TD5 Automaat
Re: Trailer met Dicso II TD5 Automaat
Roderick,
Op de gewone weg gebruik je uiteraard alleen de hoge gearing.
Ik denk dat je de tekst nog maar eens over moet lezen of er staat een slordige drukfout in maar ik denk dat er bedoeld wordt dat je in de lage gearing NIET boven de 32 km/uur meer mag trekken in verband met oververhitting.
Als de aanhanger zo zwaar is dat je hem op de verharde weg alleen in de lage gearing van zijn plaats krijgt ben je bij voorbaat al verkeerd bezig want dan moet de aanhanker meer dan 8 á 10 ton wegen en dan houdt je trekhaak en anders je chassis niet.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Op de gewone weg gebruik je uiteraard alleen de hoge gearing.
Ik denk dat je de tekst nog maar eens over moet lezen of er staat een slordige drukfout in maar ik denk dat er bedoeld wordt dat je in de lage gearing NIET boven de 32 km/uur meer mag trekken in verband met oververhitting.
Als de aanhanger zo zwaar is dat je hem op de verharde weg alleen in de lage gearing van zijn plaats krijgt ben je bij voorbaat al verkeerd bezig want dan moet de aanhanker meer dan 8 á 10 ton wegen en dan houdt je trekhaak en anders je chassis niet.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"