motorswap

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Boelo

motorswap

Bericht door Boelo »

Is een ombouw van 88 SIII 4 cilinder benzine naar V8 zonder problemen goed door de keuring te krijgen bij de RDW? Auto heeft ned kenteken.

Boelo
Jan Aart

Re: motorswap

Bericht door Jan Aart »

Ik ga ervan uit dat dit meer dan 40 % vermogenstoename is zie [www.prikpagina.nl]

succes


gr.


Jan Aart
Boelo

Re: motorswap

Bericht door Boelo »

heel duidelijk! bedankt.
crazy mud 88

Re: motorswap

Bericht door crazy mud 88 »

Probeer eens een zoekopdracht, ik heb wel eens gelezen op dit forum dat auto's van voor een bepaalde datum, ik geloof 1972, gewoon ter keuring aangeboden kunnen worden omdat er geen confomitietsverklaring bestaat.
Anders begrijp ik niet dat er verschillende rondrijden met een geldige apk.

Succes,

Peter
Jan Aart

Re: motorswap

Bericht door Jan Aart »

voor 1972 klopt idd. maar ik weet niet of Boelo een hele vroeg 88 serie III heeft ?

gr.



Jan Aart
Boelo

Re: motorswap

Bericht door Boelo »

Auto is uit 74. Maar ik begrijp dat wanneer een auto van voor 72 is dat dan de omwisseling zonder meer op kenteken wordt gezet, dus zonder weggedragtest etc....

Boelo
Stukje Nostalgie

Re: motorswap

Bericht door Stukje Nostalgie »

Yep, vandaar dat jouw SII 109 ook goed gekeurd is met schroefveren & V.

Ciao Maarten, diehierookooiteensgebruikvanwilmaken!
Dennis101

Re: motorswap

Bericht door Dennis101 »

Als je de motor uit een 109V8 (moet je wel aan kunnen tonen) zou gebruiken dan zou naast een normale keuring alleen een geluidstest nodig zijn. De V8 uit de 109V8 blijft binnen de 40% vermogenstoename.

Dennis B.
Boelo

Re: motorswap

Bericht door Boelo »

Ik denk dat mijn 109 is goedgekeurd omdat hij op engels kenteken al een V8 had staan. Maar kan het mis hebben.

Boelo
Plaats reactie