Na afgelopen week 4 keer geprobeerd de remmen te ontlucht bij mijn series 2A, (enkel remsysteem) ,heb ik besloten om hem naar de garage te brengen. De monteur is er vandaag mee bezig geweest maar kreeg dit ook niet voor elkaar. Voor het sneuvelen van mijn remcilinder remde hij perfect, heb dus niks aan de schoenen afgesteld. Ik heb een nieuwe remcilinder geplaatst. Voor het plaatsen van de nieuwe remcilinder heb ik de hoofdremleiding los gehad om nieuwe wartels eraan te maken. Bij het terug monteren heb ik de leiding op een iets andere plek gemonteerd dan eerst. De nieuwe plek is net onder de motorkap, een klein stukje boven het potje van de rem. Kan dit er mee te maken hebben dat er lucht in het systeem blijft zitten??
groeten Tijn
Remmen ontluchten
Re: Remmen ontluchten
Ja, het is het beste om te zorgen dat het potje het hoogste punt is.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Als je pedaal niet is ingedrukt is er een open verbinding naar het potje zodat vloeistof terug kan stromen als de zuigertjes terug naar binnen gaan. Bij jou loopt nu dus alle vloeistof vanaf het hoogste punt terug de pot in. Dat wordt vervangen door lucht. (Er is geen makkelijker te ontluchten systeem als een ongescheiden series sIIa 88)
Fred101
Fred101
Bedankt jongens, ga het vanmiddag bij de garage gelijk even testen!
grt Tijn
grt Tijn