TIKKEN MOTOR 2 1/4 DIESEL opgelost

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RinusBeest

TIKKEN MOTOR 2 1/4 DIESEL opgelost

Bericht door RinusBeest »

Het tikken kwam inderdaad doordat ik de oude branderplaatjes had laten zitten.
Draait nu (met alle ringetjes en plaatjes gewisseld zoals het hoort) weer als een zonnetje.(en gelukkig geen injectors keduk)
Ik verbaas me toch wel dat 4 van die kleine ringetjes zoveel inpakt heeft op de motor.
En waar ze voor dienen precies die "branderplaatjes" is mij nog niet duidelijk.
Moet nu alleen nog de kleppen stellen, zal dan nog minder gaan tikken.
Allen bedankt voor de tips.
Henk Bossinade

Re: TIKKEN MOTOR 2 1/4 DIESEL opgelost

Bericht door Henk Bossinade »

Mooi dat het zo "eenvoudig"opgelost is en dat hij weer goed loopt!De brandplaatjes dienen voor afdichting en voor warmtegeleiding[koeling van verstuiverhuis/nozzle naar cylinderkop].Als er meer dan 1 brandplaatje inzit,kan hierdoor lekkage ontstaan,de nozzle kan verbranden en het "sproeibeeld" tijdens het inspuiten kan veranderen met alle gevolgen vandien.Sommige Dieselmotoren zijn hier zeer gevoelig voor,anderen [oa.oudere types Deutz,MAN,Lanova,etc.]maakt het allemaal niet zoveel uit.Vr gr Henk B.
EXfietser

Re: TIKKEN MOTOR 2 1/4 DIESEL opgelost

Bericht door EXfietser »


Mooi weer wat geleerd Henk. Ik had wel vermoedens betreffende de functie van de branderplaatjes maar wist het niet zeker. En Rinus gefeliciteerd dat het zo mooi is opgelost.

Arnold.
RinusBeest

Re: TIKKEN MOTOR 2 1/4 DIESEL opgelost

Bericht door RinusBeest »

Ja ik ook weer wijzer geworden.
Ben nu van mijn stomiteit genezen gelukkig.
Een haroperatie van het blok had ik geen zin in lol!!
EXfietser schreef:
>
>
> Mooi weer wat geleerd Henk. Ik had wel vermoedens betreffende
> de functie van de branderplaatjes maar wist het niet zeker.
> En Rinus gefeliciteerd dat het zo mooi is opgelost.
>
> Arnold.
Plaats reactie