Verrassing

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

Verrassing

Bericht door Ron »

LaRo collega's,

Wie in ons soort auto's rijdt krijgt regelmatig te maken met een verrassing; er gaat spontaan iets kapot.

Soms komt dat slecht uit zoals bijvoorbeeld precies de dag voor je op vakantie gaat. Vakantie twee dagen uitstellen, een om het onderdeel te vinden en dag twee om het weer te monteren.

Om die verrassingskans nu wat kleiner te maken had ik een vraag (vooruit twee dan) aan jullie:

Hoe lang gaat bij een 300TDi de waterpomp mee?
En als dit blok in een disco hangt hoe lang (bij ongeveer welke km-stand) zegt de hulp kopelingcylinder "de groeten"?

Groeten,

Ron
Steven

Re: Verrassing

Bericht door Steven »

antwoord 1 tussen de 1 en 10 jaar
antwoord 2 tussen de 10000 en de 300000 km

maar dat hoeft niet exact kan ook korter of langer zijn.

m.a.w. is weinig van te zeggen

Steven
Frank

Bericht door Frank »

Het komt gewoonweg heel erg weinig voor en daarom sluit ik me aan bij bovenstaand bericht.

m.a.w. Geen Paniek !!
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Anders is het ook geen verrassing meer!.. ;-)

Bjorn
Jan Moesman

Bericht door Jan Moesman »

Neem gewoon voordat je op vakantie gaat twee dagen eerder vrij en kom twee dagen later terug

Jan
Disco

Bericht door Disco »

Tja weet je wij zouden net voor onze vakantie vrijdagsavonds de wagen laden.
Donderdag even naar Zoetermeer om de hond te laten trimmen.
Op weg naar huis rood water lampje wat nu?
Ron uit Ben R had lachend de zaterdag er voor gezegt"ik ben een week weg dus assie pech heb ben ik er niet".
Bij de plaatselijke Renault dealer stond ik duidelijk in de weg moest hem blijven verplaatsen.
De ANWB kwam na ruim 1 uur (ondertussen 17.30 weggesleept naar ????
Juist de dealer dan maar voor een 200TDI waren geen onderdelen aan wezig.
Via de offiele lijn kon dit wel 2 weken duren.
Na rondbellen bij VIS op voorraad(€ 175,-) vrijdagochtend ophalen kijken naar zelfde type dealer bellen,dealer begint te demonteren.
Rond 12.00 in Rotterdam.
Kregen om 16.30 te horen auto is klaar, maar u moet opschieten we zijn om 17.00 gesloten tot maandag.
Alles op alles gezet 16.55 voor de deur nog een €175,- voor de repartie.
Op Tijd voor de vakantie vertrokken en deze keer niet op een afsleepwagen terug.
Ps dit alles gebeurde afgelopen Augustus met 170.000 kilometer op de teller,op 186.000 liep mijn stuurbekrachtigingspomp(3X woordwaarde) vast, tja wat volgt?

Groeten theo Kaufmann/Disco
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Leuk hé een Land Rover :-) Waar ben ik aan begonnen....hahaha
HELP.... ik wil in Juni 6000 km met de lightweight gaan rijden naar Spanje.
Ach de voorwielen zijn nu uitgelijnt... tjee die stonden echt scheef.
Is er een Land Rover hulp lijn waar ik kan uithuilen als ik problemen heb onderweg...
Of morele steun kan krijgen?

Groet,
Martin
Disco

Bericht door Disco »

Martin, Jojanda kan instralen, Tinkerbell voor de technische ondersteuningen, Ron voor de onderdelen en de ANWB voor de terugrit.
Zorg voor puzzelboekjes,dikke boeken(niet over Landrovers!!!!!!!!) en andere afleidingsmiddelen om wat tijd te overbruggen
Uiteraard kan je ons altijd bellen onze zakelijke telefoon staat altijd aan.

Groet Theo Kaufmann/Disco
aad G

Bericht door aad G »

bij mij zit er een zakdoek op de motorkap gemonteerd.
kan je altijd uithuilen
Ron

Bericht door Ron »

Jullie hebben me ontzettend opgevrolijkt!

Ik ga me vooraf maar geen zorgen maken, Boeken mee, neem het idee van de zakdoek over enzovoort.

Alleen hier in de regio Delft heb je Vissen & Bollebomen. Hoe zou dat op Corsica zitten?

Fijn weekeinde!!!

Ron
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hee Martin,

Je kunt altijd vragen om morele steun via de ANWB (reis en kredietbrief) moet je vragen via het steunpunt in Lyon naar Lydia, ze heeft er de ballen verstand van gelooft niet dat er kentekens rondrijden met US0066, dat bandenmaten maar uit twee cijfers kunnen bestaan..... maar verder is ze wel heel aardig en heeft een zwoele stem doe haar de groeten van Serious IIa en Bowy.

Groet Bowy

ps misschien zoek ik deze zomer ook nog wel weer contact met haar.... op mijn route naar zuidfrankrijk-N-italie- Oostenrijk vice versa.
René de Geeter

Bericht door René de Geeter »

Ohoh,

Volgens mij wil Bowy Serious gaan delen. Als dat maar goed komt

René
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Dank voor de ondersteuning iedereen :-) Ach het is nog maanden weg... heb ik nog tijd om wat techniek te leren... de technischer manuals gaan mee zo ook de reis en krediet brief. En een koffer geluk en een andere koffer onderdelen en gereedschap.
Verder veel zon en lekker rustig want we hebben 3 weken en geen haast.

Martin
Plaats reactie