Ik ben nu even bezig met het repareren van de 88 serie 3 van een vriend van mij, maar nou doet de versnellingsbak raar. Als ik hem in zijn achteruit zet kan ik hem heel ver door duwen en dan naar rechts en dan zit hij vast....... Kost erg veel moeite omhem er dan weer uit te krijgen, dit gebeurt soms (veel minder vaak) in zijn 1 of 2.
iemand enig idee wat dit kan zijn, iets van een versleten palletje ofzo? zo ja makkelijk te vervangen???
Groetjes Bowy
Mijn versnellingsbak doet raar..?
Re: Mijn versnellingsbak doet raar..?
Een landrover die raar doet????????
Doettie anders nooit !!!!!!!!!!!!
Groet Theo Kaufmann/Disco
Doettie anders nooit !!!!!!!!!!!!
Groet Theo Kaufmann/Disco
Re: Mijn versnellingsbak doet raar..?
Hoi Bowy,
Vorige week heeft jouw motor het begeven, vandaag de mijne.
Gisteren ben ik bij ET geweest voor revisie van de carburateurs en afstelling. De motor liep als een zonnetje. Vandaag mee naar het werk geweest en de laatste 200 meter hoorde ik ineens een raar geluid. Na onderzoek ben ik er achter gekomen dat een veer van de inlaatklep is gebroken.
Morgen ga ik de rest onderzoeken en repareren, hopelijk blijft het bij de klepveer.
Groeten en tot rijdens,
Jan de Wilde
Vorige week heeft jouw motor het begeven, vandaag de mijne.
Gisteren ben ik bij ET geweest voor revisie van de carburateurs en afstelling. De motor liep als een zonnetje. Vandaag mee naar het werk geweest en de laatste 200 meter hoorde ik ineens een raar geluid. Na onderzoek ben ik er achter gekomen dat een veer van de inlaatklep is gebroken.
Morgen ga ik de rest onderzoeken en repareren, hopelijk blijft het bij de klepveer.
Groeten en tot rijdens,
Jan de Wilde
Re: Mijn versnellingsbak doet raar..?
Bowy,
Het zou kunnen zijn dat of de vergrendelpalletjes een beetje vast zitten, of dat schakelvorken los zitten op de schakelassen (verklaart het te ver doorduwen).
Kijk dan ook gelijk of de borgpin van de schakelpook niet teveel speling heeft.
De vergrendelpalletjes (kegels) zitten tussen het versnellingsbak huis, en het deksel.
Als je het deksel eraf hebt, zie je de schakelassen en vorken zitten.
Voor het losnemen van het deksel wel eerst even de gaten waar de kegeltjes inzitten opvullen met vet, dan kunnen de kegeltjes niet in de bak vallen bij het lostrekken van het deksel.
Dennis B.
Het zou kunnen zijn dat of de vergrendelpalletjes een beetje vast zitten, of dat schakelvorken los zitten op de schakelassen (verklaart het te ver doorduwen).
Kijk dan ook gelijk of de borgpin van de schakelpook niet teveel speling heeft.
De vergrendelpalletjes (kegels) zitten tussen het versnellingsbak huis, en het deksel.
Als je het deksel eraf hebt, zie je de schakelassen en vorken zitten.
Voor het losnemen van het deksel wel eerst even de gaten waar de kegeltjes inzitten opvullen met vet, dan kunnen de kegeltjes niet in de bak vallen bij het lostrekken van het deksel.
Dennis B.
Re: Mijn versnellingsbak doet raar..?
Hoi Dennis,
Bedankt dat is tenminste een antwoord waar ik wel wat aan heb Ga morgen misschien toch maar even kijken (moet nl de hele vloer eruit en heb ik niet zo'n zin indit omdat hij er erg netjes inzit in tegenstelling tot serious IIA.....)
Groet Bowy
Bedankt dat is tenminste een antwoord waar ik wel wat aan heb Ga morgen misschien toch maar even kijken (moet nl de hele vloer eruit en heb ik niet zo'n zin indit omdat hij er erg netjes inzit in tegenstelling tot serious IIA.....)
Groet Bowy
Re: Mijn versnellingsbak doet raar..?
Bowy,
Ik heb de vloerpanelen van de S3 andersom gemonteerd, dwz eerst de platen, en daarna de tunnel. Erg handig voor later.
Je moet per slot van rekening vaker bij de versnellingsbak zijn dan bij het luchtledige onder de vloerplaten.
Let er bij het weer monteren van de veren van de blokkeerkogels wel op dat die van de achteruit (de rechter schakelas) anders is als de andere twee.
En onder de veren zitten kogels, en tussen de assen kegels (blokkeren de assen onderling) dit had ik in het vorige verhaaltje wat verwarrend gebracht.
Dennis B.
Ik heb de vloerpanelen van de S3 andersom gemonteerd, dwz eerst de platen, en daarna de tunnel. Erg handig voor later.
Je moet per slot van rekening vaker bij de versnellingsbak zijn dan bij het luchtledige onder de vloerplaten.
Let er bij het weer monteren van de veren van de blokkeerkogels wel op dat die van de achteruit (de rechter schakelas) anders is als de andere twee.
En onder de veren zitten kogels, en tussen de assen kegels (blokkeren de assen onderling) dit had ik in het vorige verhaaltje wat verwarrend gebracht.
Dennis B.