Kleine update(én vragen!) over de Ambulance
Kleine update(én vragen!) over de Ambulance
Ergens in februari heb ik hier gemeld dat er in de buurt een Landrover Ambulance gestald staat, en dat de eigenaar in het buitenland verbleef en ik dus moest afwachten.
Mijn oom woont in de buurt, en kende de eigenaren van het stuk grond waar de wagen gestald staat.
In de eerste instantie was er géén informatie over de eigenaren te vinden, en de stallingstermijn liep in april af. Dit is de voorgeschiedenis.
Gisteravond kwam diezelfde oom langs om me te melden dat hij tóch een nummer heeft kunnen achterhalen.
Het was een engelse naam, dus de geruchten dat het het buitenlands stel was leken te kloppen.
Ik heb hem nét gebeld, en hij was inderdaad Engels. Zijn accent én zijn naam (Rodney) klinken erg australisch, dus volgens mij heb ik een dúúúúr gesprekje gehad.
Rodney "Hello"
Gert "Hello, is this rodney ?"
enzovoort...
Hij is dit weekend voor het eerst in maanden weer in het land, en dan bel ik hem nog eens. Hij heeft op zijn woonadres ook al een (redelijk oude) volvo staan.
Toen ik op mijn beste engels vroeg of hij mogelijk van de landrover af wilde, klonk hij niet erg afwijzend,...Hoopvol?!
Dan nu de vragen:
Ik heb in mijn hoofd een maximumprijs, en gezien mijn 19 jarige leeftijd ga ik daar beslist niet te ruim overheen.
-De Ambulance heeft geen kentekenplaten gemonteerd, en het militaire interieur in de opbouw is niet aanwezig, wat zijn de gevaren die op de loer liggen bij deze gegevens ivm NL kenteken en dergelijke?
-Heeft iemand nog even de link naar de site met waar je écht op moet letten?
-Is er iemand die tegen willekeurige vergoeding met mij wil gaan kijken bij die landrover? En bij voorkeur natuurlijk Ambulance rijders zoals Finn, Victor Rutten, Evert, Bas Wit, Peter enzovoort. Het is in de buurt van Purmerend, 15 minuten van zowel Hoorn als Amsterdam
-Is het raadzaam om tijdens een proefrondje langs de autogarage (met Series ervaring) te gaan en hem eens op de brug te zetten?
-De motor staat nu al ommenabij het half jaar stil, dus ik zal het topic van het "weer tot leven wekken" eens opzoeken voordat er dingen stuk gaan.
Misschien dat ik vanmiddag van een afstandje foto's ga maken, dan zet ik die neer in een nieuw berichtje (als dát maar ik 1x lukt ).
Ik hou jullie op de hoogte
Gert
Re: Kleine update(én vragen!) over de Ambulance
Hoi Gert,
Wij willen wel met je mee, wanneer je bij die auto wilt/kunt gaan kijken. Ook wij zijn ambulance rijders en wonen in de Noordkop. Voor ons is Purmerend een half uurtje rijden, ik kom er zo ongeveer langs als ik uit mijn werk naar huis rijd.
Johan heeft de ambulance nu 11 jaar en kent alle Land Rover aandachtspuntjes zo langzamerhand wel. Ik kom ook een behoorlijk eind. Probeer erachter te komen of het een 12 of 24 volt wagen is. Als het 24 volt is, dan komen we met zwaarder geschut.....ook een ambulance o.i.d.....altijd handig zo'n starthulp op wielen.
groetjes,
Gertia
Wij willen wel met je mee, wanneer je bij die auto wilt/kunt gaan kijken. Ook wij zijn ambulance rijders en wonen in de Noordkop. Voor ons is Purmerend een half uurtje rijden, ik kom er zo ongeveer langs als ik uit mijn werk naar huis rijd.
Johan heeft de ambulance nu 11 jaar en kent alle Land Rover aandachtspuntjes zo langzamerhand wel. Ik kom ook een behoorlijk eind. Probeer erachter te komen of het een 12 of 24 volt wagen is. Als het 24 volt is, dan komen we met zwaarder geschut.....ook een ambulance o.i.d.....altijd handig zo'n starthulp op wielen.
groetjes,
Gertia
Ik zou toch wel even goed navragen of/wat er voor papieren er bij zitten
Theo
Theo
Gertia, Johan.
Komen jullie wel eens in de buurt van Avenhorn.
FB
Komen jullie wel eens in de buurt van Avenhorn.
FB
Hoi Frans,
Hangt ervan af hoe ik terugrijd. Heb je wat nodig wat we mee moeten nemen naar het evenement? Ik wil best wel even via de A7 terugrijden, maakt allemaal toch niet zoveel uit.
Groetjes,
Gertia
Hangt ervan af hoe ik terugrijd. Heb je wat nodig wat we mee moeten nemen naar het evenement? Ik wil best wel even via de A7 terugrijden, maakt allemaal toch niet zoveel uit.
Groetjes,
Gertia
Zou wel prettig zijn, stuur je dit weekend nog wel een mailtje erover.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties, vooral Johan en Gertia voor het aanbod !
Vanmiddag heb ik foto's gemaakt van de ambulance, en ik zal zometeen een fotopic account maken daarvoor. Deze post ik dan waarschijnlijk in een nieuw onderwerpje.
Bas, ik wist niet precies waar je woonde, dus ik heb voor het gemak maar alle ambulance rijders ingetikt die ik wist te herinneren.
Het móet wel een nederlandse zijn, nederlandse vlag, nederlandstalige stickers en plaatjes enzovoort. Kan het zijn dat deze auto van de marechaussee is geweest ?
Er zit namelijk een sticker in met de tekst;
"Voor informatie en Hulpverlening centrale verkeerspost koninklijke marechaussee dribergen, telefoon 03438 - 35355"
Wat me opviel is dat er goodyear banden onder zitten, met een wegprofiel. Er zit een gat in het voetenbord van de bijrijder ter grote van een klein doosje lucifers.
Wat mij érg aansprak was de sticker met de "her - controle antiroestbehandeling", met datum oktober 1995.
Zoals gezegd, ik hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Gert
Vanmiddag heb ik foto's gemaakt van de ambulance, en ik zal zometeen een fotopic account maken daarvoor. Deze post ik dan waarschijnlijk in een nieuw onderwerpje.
Bas, ik wist niet precies waar je woonde, dus ik heb voor het gemak maar alle ambulance rijders ingetikt die ik wist te herinneren.
Het móet wel een nederlandse zijn, nederlandse vlag, nederlandstalige stickers en plaatjes enzovoort. Kan het zijn dat deze auto van de marechaussee is geweest ?
Er zit namelijk een sticker in met de tekst;
"Voor informatie en Hulpverlening centrale verkeerspost koninklijke marechaussee dribergen, telefoon 03438 - 35355"
Wat me opviel is dat er goodyear banden onder zitten, met een wegprofiel. Er zit een gat in het voetenbord van de bijrijder ter grote van een klein doosje lucifers.
Wat mij érg aansprak was de sticker met de "her - controle antiroestbehandeling", met datum oktober 1995.
Zoals gezegd, ik hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Gert
Die stickers vind je in de meeste militaire voertuigen Gert.
groeten,
Vincent
groeten,
Vincent
Foto's zijn gelukt bij fotopic;
[mbulance12-05.fotopic.net]
[mbulance12-05.fotopic.net]