wie weet de oplossing van mijn

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jo `plaetje`

wie weet de oplossing van mijn

Bericht door jo `plaetje` »

rem probleem.

Het is zo, heb nieuwe remvoeringen er op moeten zetten versleten tot op het ijzer.
en een cylinder vervangen. het is een achterrem van een 88 (een dubble werkende voor 10" )
het probleem is nu als ik alle remmen vast aandraai (dus de voeringen tegen de trommels aan) dan moet ik nog 2 keer trappen om druk te krijgen. en hij zou eigelijk boven aan moeten zijn

jo
Frans Bonnes

Re: wie weet de oplossing van mijn

Bericht door Frans Bonnes »

Ontluchten.

FB
jo `plaetje`

Bericht door jo `plaetje` »

is niet nodig. is donderdag gebeurt met bart toen de cylinder (rechts achter met nieuwe schoenen) is vervangen en vandaag geen lijdingen losgehab wel alle andere voeringen vervangen. moest dus eigelijk beter zijn.

jo
Hans Lrovy

Bericht door Hans Lrovy »

Je moet misschien de hoe heten die geribberde draaibare stelschijven, nou die dus nog op aanslag instellen . Anders is de slaglengte te groot en moet je 2x pompen voordat je vodoende krachtt op je padal krijgt. stellen dus.

Helpt dit ookniet dan verder ontluchtten

groet hans
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

en als ontluchten niet helpt zoeken of er ergens in een flexibel deel een bobbel zit, dus de leiding uitzet bij toenemende druk
Bart74

Bericht door Bart74 »

Hmm.. komt mij heel bekend voor.... Had ik bij mijn 110..

Mijn remschoenen waren door olie van de as aangetast en toen heb ik er nieuwe op gezet.. bleef maar klooien... onluchten.. etc...

Kon het maar niet vinden.. heb ik de originele schoon gemaakt met remmenreiniger (tegen mijn principes) en die weer gemonteerd..

En het werkt nu weer prima.

Wat bleek.. de nieuwe voeringen waren dunner als de ouden...... de nieuwe waren geplakt en de ouden genageld.

Misschien bij jou ook....

Bart
Plaats reactie