Buitenwaartse rolbeugel(s)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sue

Buitenwaartse rolbeugel(s)

Bericht door Sue »

Hallo prikkers,

Ik wil een buitenwaartse rolkooi of beugel bouwen op mijn Lightweight (Ja, Bowy, het gaat gebeuren!). Van binnen is mijn wagen helemaal afgetimmerd en er komt ook nog een soort kachelconsoleachtige opbergplank in dus daar is geen ruimte. En het staat natuurlijk geweldig stoer van buiten, maar hoe maak je zo iets?
Heeft iemand dit al eens gedaan? Zijn er tekeningen van, kan je ze kant-en-klaar kopen? Hoe zit het met het breder worden van de auto in zijn geheel? Waar maak je een rolbeugel precies op vast zodat hij ook daadwerkelijk zijn werk doet? En, en, en....een miljoen vragen weer, dus help mij!

O ja, ik heb er ook nog een dakrek op staan...

Zelf lassen en dergelijke is een optie, dus dat is het probleem niet. Er verandert toch niets aan de RDW-eisen enzo hè? Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Groet,

Sue en Leopold
Mike

Re: Buitenwaartse rolbeugel(s)

Bericht door Mike »

We kunnen kijken naar een eigen ontwerp natuurlijk.. Doen we met de steering guards ook al..
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Sue,

Er zijn kant en klare rolbeugels (2 types: bescherming bovenzijde vanaf bakhoogte en gehele bescherming vanaf de onderkant chassis) voor Land Rover`s te koop maar of Leopold er mooier op wordt is maar net de vraag.
De Rolbeugels steken zo`n 10 cm aan beide zijden buiten de auto om ingeval van een koprol te zorgen dat de carroserie onbeschadigd blijft.
Zelf maken in een zwaardere uitvoering, waardoor deze dichter op de carroserie kan zitten, kan natuurlijk altijd, maar hoe je het ook draait of keert de rolbeugel zal de auto altijd verbreden en daardoor (naar mijn idee) ook de aandacht van de RDW behoeven.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Jacco

Bericht door Jacco »

Ik heb ook gedacht aan een rolbeugel/roofrack achtig iets op mijn lightweight,
maar ik denk dat ik ervan zie.

Over een maand of twee heb ik een stalling met een standaard garagedeur, waar ik met zoiets op mijn dak niet meer inkan..
Plaats reactie