Trekgewichten op kenteken....Deel (veel)
Trekgewichten op kenteken....Deel (veel)
Hé hé,
Gisteren een verlossend telefoontje gekregen van Land Rover NL, het trekgewicht kan op mijn kenteken komen. Even een korte samenvatting van de geschiedenis. Eind maart mijn kentekenbewijs compleet opgestuurd naar de RDW met verzoek om vermelding van de trekgewichten. (Zie ook : [www.prikpagina.nl]) . Helaas bleek het niet zo eenvoudig.. (zie : [www.prikpagina.nl]). Toen begon de spreekwoordelijk Land Rover Nederland 'ellende' pas. Contact gezocht en gesproken met dhr Smient (zie : [www.prikpagina.nl]) en als ik alles netjes zou faxen maakte hij het snel in orde. Mooi NIET dus. Na anderhalve week wachten maar eens gaan bellen?blijkt Dhr Smient met de VUT of pensioen weet ik veel. Zijn collega, dhr vd lagemaat zou alles waar gaan nemen. Fax was inmiddels kwijt, dus de hele santekraam nog een keer gefaxt en voor de zekerheid ook gemaild. Helaas. Dhr. Smient komt nog een dagje terug om Dhr Lagemaat uit te leggen hoe alles werkt want er 'was geen tijd voor overdracht' (http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=198674&t=198674). Op 25-04 zouden ze dit samen doornemen.
Omdat ik gisteren nog niets had gehoord maar weer eens in de telefoon geklommen. Mijn papieren liggen klaar, als ik 59,= betaal dan wordt alles afgestuurd?..
Voor de mensen die dezelfde molen in (willen/moeten) gaan nog een keer alle gegevens :
Telefoonnummer Dhr Lagemaat : 0345-688831
Fanummer afdeling. Dhr Lagemaat : 0345-688833
Emailadres Dhr. Lagemaat : llagemaa@landrover.com
Gr.
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Gisteren een verlossend telefoontje gekregen van Land Rover NL, het trekgewicht kan op mijn kenteken komen. Even een korte samenvatting van de geschiedenis. Eind maart mijn kentekenbewijs compleet opgestuurd naar de RDW met verzoek om vermelding van de trekgewichten. (Zie ook : [www.prikpagina.nl]) . Helaas bleek het niet zo eenvoudig.. (zie : [www.prikpagina.nl]). Toen begon de spreekwoordelijk Land Rover Nederland 'ellende' pas. Contact gezocht en gesproken met dhr Smient (zie : [www.prikpagina.nl]) en als ik alles netjes zou faxen maakte hij het snel in orde. Mooi NIET dus. Na anderhalve week wachten maar eens gaan bellen?blijkt Dhr Smient met de VUT of pensioen weet ik veel. Zijn collega, dhr vd lagemaat zou alles waar gaan nemen. Fax was inmiddels kwijt, dus de hele santekraam nog een keer gefaxt en voor de zekerheid ook gemaild. Helaas. Dhr. Smient komt nog een dagje terug om Dhr Lagemaat uit te leggen hoe alles werkt want er 'was geen tijd voor overdracht' (http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=198674&t=198674). Op 25-04 zouden ze dit samen doornemen.
Omdat ik gisteren nog niets had gehoord maar weer eens in de telefoon geklommen. Mijn papieren liggen klaar, als ik 59,= betaal dan wordt alles afgestuurd?..
Voor de mensen die dezelfde molen in (willen/moeten) gaan nog een keer alle gegevens :
Telefoonnummer Dhr Lagemaat : 0345-688831
Fanummer afdeling. Dhr Lagemaat : 0345-688833
Emailadres Dhr. Lagemaat : llagemaa@landrover.com
Gr.
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Re: Trekgewichten op kenteken....Deel (veel)
Hoeft helemaal geen geld te kosten.
Je moet het TGK numme ropvragen bij het kennis centrum.
gewoon via een mailtje naar de RDW. Dan krijg je een antwoord terug met het TGK nummer dat print je uit en stop je bij je papieren en die stuur je op naar de RDW met het verzoek de trekgegevens over te nemen van het mailtje.
Probleem is dat niet alle gegevens gedigitaliseerd zijn. de mensen die de info op het kenteken zetten kijken in de computer, staat er niks in de computer dan krijg je het standaard riedeltje over officiele verkelaring van importeur bla bla bla.
Als je een mailtje stuurt naar de RDW dan kom je bij het kenniscentrum terecht zij hebben ook een computer maar daar staat ook het papierenbestand en daar zijn alle trekgegevens bekend van alle auto's van voor 19nogwat.
Volgens mij heb ik dit al vaker doorgegeven ook op andere postings van mensen die de TGK gegevens niet op hun kenteken krijgen.
Als je graag wilt betalen voor iets dan mag je ook 50 euro naar mij overmaken, ben je altijd nog goedkoper uit.
nogmaals de posting waar ik het haarfijn uitleg:
prikarchief.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=26810&t=26810
Je moet het TGK numme ropvragen bij het kennis centrum.
gewoon via een mailtje naar de RDW. Dan krijg je een antwoord terug met het TGK nummer dat print je uit en stop je bij je papieren en die stuur je op naar de RDW met het verzoek de trekgegevens over te nemen van het mailtje.
Probleem is dat niet alle gegevens gedigitaliseerd zijn. de mensen die de info op het kenteken zetten kijken in de computer, staat er niks in de computer dan krijg je het standaard riedeltje over officiele verkelaring van importeur bla bla bla.
Als je een mailtje stuurt naar de RDW dan kom je bij het kenniscentrum terecht zij hebben ook een computer maar daar staat ook het papierenbestand en daar zijn alle trekgegevens bekend van alle auto's van voor 19nogwat.
Volgens mij heb ik dit al vaker doorgegeven ook op andere postings van mensen die de TGK gegevens niet op hun kenteken krijgen.
Als je graag wilt betalen voor iets dan mag je ook 50 euro naar mij overmaken, ben je altijd nog goedkoper uit.
nogmaals de posting waar ik het haarfijn uitleg:
prikarchief.prikpagina.nl/read.php?f=1003&i=26810&t=26810
Re: Trekgewichten op kenteken.... TKG-nummer
Mijn probleem was dat mijn auto geïmporteerd is,
TKG nummer bij kenniscentrum van de RDW was geen optie... (meerdere malen op aangedrongen, zowel telefonisch als schriftelijk).
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
TKG nummer bij kenniscentrum van de RDW was geen optie... (meerdere malen op aangedrongen, zowel telefonisch als schriftelijk).
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Jouw verhaal gaat niet altijd op.
Zo heeft mijn 101 (ex-militair) ook geen trekgewichten.
Zijn er gewoon niet, ook niet bij het kenniscentrum.
Auto is daar nooit op gekeurd. Dan ben je dus wel afhankelijk van LRN.
Opm: Er zullen best 101's zijn die zo een trekgewicht op kenteken gekregen hebben, maar dat is dan een "foutje" van de keurmeester.
LTN is wel goedkoper geworden, ik moest er Euro 59,50 voor betalen.
Maar heb er eigenlijk niks aan, omdat er voor de 101 geen goedgekeurde trekhaak bestaat.
Frans Bonnes
Zo heeft mijn 101 (ex-militair) ook geen trekgewichten.
Zijn er gewoon niet, ook niet bij het kenniscentrum.
Auto is daar nooit op gekeurd. Dan ben je dus wel afhankelijk van LRN.
Opm: Er zullen best 101's zijn die zo een trekgewicht op kenteken gekregen hebben, maar dat is dan een "foutje" van de keurmeester.
LTN is wel goedkoper geworden, ik moest er Euro 59,50 voor betalen.
Maar heb er eigenlijk niks aan, omdat er voor de 101 geen goedgekeurde trekhaak bestaat.
Frans Bonnes
Dat heeft toch niks met importeren te maken???? Mijn auto is ook geimporteerd.
Het is een type goedkeuring dus iedere willekeurige Land Rover van zelfde bouwjaar en uitvoering is hetzelfde type en geldt dus hetzelfde TGK.
Daar is het het hele TGK voor in het leven geroepen.
We nemen 1 auto die keuren we en geven we bepaalde rechten en plichten en ieder andere auto die voldoet aan een aantal vooraf bepaalde criteria krijgt dezelfde rechten en plichten. Dus ook geimporteerde auto' s.
Maar ik geloof je dat je alles hebt geprobeerd om de gegevens te krijgen.
succes dan maar en jammer van het geld.
Steven
Het is een type goedkeuring dus iedere willekeurige Land Rover van zelfde bouwjaar en uitvoering is hetzelfde type en geldt dus hetzelfde TGK.
Daar is het het hele TGK voor in het leven geroepen.
We nemen 1 auto die keuren we en geven we bepaalde rechten en plichten en ieder andere auto die voldoet aan een aantal vooraf bepaalde criteria krijgt dezelfde rechten en plichten. Dus ook geimporteerde auto' s.
Maar ik geloof je dat je alles hebt geprobeerd om de gegevens te krijgen.
succes dan maar en jammer van het geld.
Steven
Ja Frans legervoertuigen hebben NATO haken en die vallen buiten de boot.
Alhoewel de FEHAC daar wel een keertje een oplossing voor heeft gehad.
Die hebben een keer een generaal pardon kunnen regelen voor alle nekafjes en ander legerspul. Dat was tot een bepaalde datum te regelen.
Steven
Alhoewel de FEHAC daar wel een keertje een oplossing voor heeft gehad.
Die hebben een keer een generaal pardon kunnen regelen voor alle nekafjes en ander legerspul. Dat was tot een bepaalde datum te regelen.
Steven
Dat is dacht ik niet waar.
TGK's zijn voorzover ik weet alleen voor in Nederland gekeurde auto's
Zoek maar eens een lijst met typegoedkeurnummers van Landrover op.
Zal je zien dat er voor een en de zelfde auto verschillende TGK's bestaan.
Frans Bonnes
TGK's zijn voorzover ik weet alleen voor in Nederland gekeurde auto's
Zoek maar eens een lijst met typegoedkeurnummers van Landrover op.
Zal je zien dat er voor een en de zelfde auto verschillende TGK's bestaan.
Frans Bonnes
En ook maar voor auto's en aanhangers van voor een bepaald bouwjaar.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Na import krijg je (blijkbaar) een Basis TKG-nummer : EEGK-9999,
daar kan meneer RDW dus niets mee.... duh
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
daar kan meneer RDW dus niets mee.... duh
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Wat een sukkels zijn het toch bij de RDW.
Als er nou eentje een keer per ongeluk zijn werk goed doet heb jij gewoon 3500 kg op je kenteken staan.
Als er nou eentje een keer per ongeluk zijn werk goed doet heb jij gewoon 3500 kg op je kenteken staan.
Mijn idee,
Hoewel, LR Nederland geeft omdat de auto ouder is als 15 jaar maar 2000kg af. Da's ook vreemd....ik ken mensen die hun homologatie verminken naar 3500kg voordat hij naar RDW gaat....
Maar goed, ik heb zat aan 2 ton, dus ik laat het erbij
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Hoewel, LR Nederland geeft omdat de auto ouder is als 15 jaar maar 2000kg af. Da's ook vreemd....ik ken mensen die hun homologatie verminken naar 3500kg voordat hij naar RDW gaat....
Maar goed, ik heb zat aan 2 ton, dus ik laat het erbij
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Typisch... ik heb een ex-leger series 3 109 met een natohaak, daar staat gewoon 3500 kg op kenteken... Of ik moet mij héél sterk vergissen...
Natohaak heeft ook niets met het trekgewicht te maken.
Trekgewicht komt tegenwoordig bij nieuwe auto's vanzelf op het kenteken.
Of er nu wel of geen trekhaak aan zit.
Frans Bonnes
Trekgewicht komt tegenwoordig bij nieuwe auto's vanzelf op het kenteken.
Of er nu wel of geen trekhaak aan zit.
Frans Bonnes
Maar dat maakt het wel weer maf.
Want eigenlijk zou hij niet bekend moeten zijn bij de RDW zeker niet voor 3500 kg
naar mijn weten mag een series maar 2000 kg trekken uitgezonderd de stage one.
Want eigenlijk zou hij niet bekend moeten zijn bij de RDW zeker niet voor 3500 kg
naar mijn weten mag een series maar 2000 kg trekken uitgezonderd de stage one.
"naar mijn weten mag een series maar 2000 kg trekken"
Veel minder zelfs, al verschilt het afhankelijk van voertuigtype en motorblok. Zie:
[www.prikpagina.nl]
Hermen
Veel minder zelfs, al verschilt het afhankelijk van voertuigtype en motorblok. Zie:
[www.prikpagina.nl]
Hermen
Zou ook kunnen dat het over totaal laadvermogen gaat... maar volgens mij staat er echt 3500 kg. Niet dat ik dat ga doen, met mijn trommelremmetjes... en alleen rijbewijs B.
Ik verbaasde mij al over het staatje want ik heb ook eens tg op kenteken laten zetten voor mijn 109 stawag en daar is 2000kg op gezet door de RDW.
Ik heb gister een mailtje richting RDW gestuurd met de vraag of mijn grijs omgezet kan worden naar geel. Ik heb net jouw posting gelezen uit 2003. Toen zat ik nog niet op het prikbord. Ik heb overigens een 109 s3 ex nederlandse leger uit 1976 met op het kenteken open wagen en verder maar verdomd weinig.
Alle trekgewichten zijn nul. Dat verhaal van die tgk nummers wist ik niet. Ik neem aan dat tgk staat voor trekgewicht kenteken. Er is dus voor mijn auto ook zo'n nummer.
Staan er bij dat nummer behalve trekgewichten ook nog andere gegevens. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat voor wagens zoals die van mij er geen type goedkeuring bestaat voor geel kenteken. Als dat het geval is houd het verhaal verder op natuurlijk. Maar mischien is dan nog iets mogelijk met het tgk nummer.
Officieel moet mijn wagen nu vleugelmoeren op de hardtop hebben. Dat vindt ik echter vervelend omdat het een kampeerwgen moet worden. Vandaar dat gele kenteken. Ook kan ik dan meteen een extra stoel inbouwen.
Heeft iemand al een 109 ex leger op geel en er mischien ook gegevens van, die de RDW kan helpen zoeken?
Arnold.
tgk = type goedkeuring 
En laat hem gewoon omkeuren naar hardtop, kan je er zo een kamper van bouwen.
Heb je ook niet dat gedoe met naar geel keuren.
Enige nadeel is dan wel dat er geen mensen achterin vervoerd mogen worden.
Frans Bonnes

En laat hem gewoon omkeuren naar hardtop, kan je er zo een kamper van bouwen.
Heb je ook niet dat gedoe met naar geel keuren.
Enige nadeel is dan wel dat er geen mensen achterin vervoerd mogen worden.
Frans Bonnes
Als geel te veel gedoe is laat ik er inderdaad hardtop opzetten. Maar nooit geschoten is altijd mis en vragen staat vrij. Vandaar mijn mailtje naar RDW.
Arnold.
ik heb ook 3500 kg op kenteken staan........maar dat zal er nooit achter hangen
arnold, zou je mij op de hoogte willen houden van je grijs --> geel voor je ex leger, ik heb dat ook nog op mijn wensenlijstje staan namelijk.
Heb er vorig jaar al heel wat voor gedaan maar is me nog niet gelukt:
- er is formeel geen typegoedkeuring voor (leger versie is afwijkend oa remmen van civiele versie)
- dus moet je een "conformiteitsverklaring" van de importeur hebben. Daar werkt LRN niet echt aan mee, dhr Smient, maar die schijnt dus net met de VUT te zijn, dus wie weet
- hou rekening met zwaardere eisen qua remvertraging voor geel
D'r zijn er wel op geel, ook enkele prikkers! Die mogen zich zelf even melden
Marco
Heb er vorig jaar al heel wat voor gedaan maar is me nog niet gelukt:
- er is formeel geen typegoedkeuring voor (leger versie is afwijkend oa remmen van civiele versie)
- dus moet je een "conformiteitsverklaring" van de importeur hebben. Daar werkt LRN niet echt aan mee, dhr Smient, maar die schijnt dus net met de VUT te zijn, dus wie weet
- hou rekening met zwaardere eisen qua remvertraging voor geel
D'r zijn er wel op geel, ook enkele prikkers! Die mogen zich zelf even melden
Marco
RB te BR verkoopt ze met geel kenteken.
FB
FB
Ik houd jullie op de hoogte. Hopelijk lukt het zonder al teveel kosten.
Arnold.